KOLMOSTEN VIIKKO 13
Huomenta kaikille! Päätin aloittaa nyt uuden ketjun koska oli pakko päästä purkamaan tunteita =)!
Meillä netti pätkii niin, etten ole taas moneen päivään päässyt käymään..>=/
No lauantaina tein testin..menkkojen pitäs alkaa vasta 28.pvä..mutta ovis oli ajoissa..no tein testin nimeltä Clearblue ja testi-ikkunaan välähti parin minuutin kuluttua teksti RASKAANA!! =) en tiedä miten päin olisin..toki keskenmeno pelottaa kauheesti..edellinenhän meni kesken, mutta onnelinen olen.
Tsemppiä kaikille!! Toivon todella, että tulisi monelle muullekkin paljon iloisia uutisia! Ja pahoittelut tädin kohdanneille.
Kommentit (51)
Mulla vaan vuoto kierukan poiston jälkeen vaan jatkuu.. Eilen tulikin ommeltua lisää kestositeitä ja suunnittelin jo vaippojakin pikkuiselle vaikka meillä kahden lapsen jälkeen aikamoinen kestovaippa-arsenaali onkin :)
Ei sitä Rusettiina kannata ajatella :) Mä ainakin koitan uskotella niin kun 3vuotias saa kiukkukohtauksia.
Ihan varmasti on ovis lähellä tai nyt näiden tuntemuksien mukaan ellei sit taas kystaa pukkaa.Ollaan puuhailtu sen eteen ihan mukavasti ja jotenki on sellanen tunne että kyllä nyt tärppää.Harmi vaan että perjantaina kontrolli edellisestä kystasta ja papakoe joten ei viitsi enää tänään harrastella,ettei ole miehekkäät mehut heti ensimmäisenä esillä kun tutkimuspöydälle pomppaan.Sori tää kuvaus.Mitenhän sen papakokeen muutenkin käy jos on harrastellut lähipäivinä?Voiko näyttää erilaista tulosta sen takia?Mä kun en oo kauheesti noita testejä käyny tekemäs joten en tiedä niistä sen kummemmin.Kertokaa joku viisaampi.
Nyt on kyllä menny tämä kierto paljon nopeammin kun ei ole laskenut kiertopäiviä.Suosittelen muillekin.Ihan tuntemuksien pohjalta mennään meillä nyt.Toivottavasti auttaa.Viime kierto kun oli ihan piinaa ku laskeskelin niin paljon.Voi tietysti olla että seuraavat pari viikkoa matelee kuin hitain etana..
äitimaalta.
Ovis olis ovella viikonloppuna ja mulla nyt flunssan oireita :(. Pientä nuhaa ja kauheeta särkyä jaloissa. Toivottavasti ei tule kuumetta kun pitäis harrastaa vauvantekoa! Pitääpä aloittaa jo tänään varmuuden vuoksi, niin ehkä ne veijarit pysyvät hengissä tarpeeks kauan jos kuume hyökkää :).
Äitimaalta: en usko että harrastelu vaikuttaa papakokeeseen. Papakokeessahan on kyse papilloomaviruksesta eikä simpat vaikuta siihen. Olen itse joskus harrastanut päivän ennen papakoetta eikä lääkäri ole maininnut asiaa.
Onnea HuldaHuoleton plussasta.
Flunssan kourissa täällä olen. Huominen työpäivä kauhistuttaa.
Ensi viikko on piinaviikko, vaikka tiedän että ei tärpännyt. Jotenkin sen vaan aavistaa. Mitään oireita ei ole.
Nyt lepäämään
Kolmosmuru kp 22/28
Papa kokeen tulosta seksi sinällään paljon ei muuta, mutta siittiöitähän siellä joskus saattaa näkyä. Jos niitä on runsaasti (eli lyhyt aikaväli) saattaa kai joskus tulkintaa häiritä. Vuorokausi varmaankin riittää taukoa.
Itselläni KP3 enkä osa vieläkään päättää, napostelisinko sieltä hyllystä niitä pari vuotta sitten pilaantuneita Clomifeneja, ostettu 2003. Tuskin niille muuta tapahtuu, kuin ettei enää vaikuttaa, eihän ne voi vahvistua. Vaiketa!
mirabel KP3 ja yk 4
Joka paikassahan näin sanotaan, mutta itseni kohdalla epäilen suuresti.
onko kenelläkään omia kokemuksia asiasta, onko tää ihan 100% juttu ???
Viime kierrossa tikutin oviksen kp 14.....täti tuli kp 26.
Tänään kp14 ja tikku ei anna mitään viivaa, en edes muista että kierto olisi ollut aikoihin yli 28 päivää.
Taidan olla tosi vainoharhainen kun pohdin tätä koko ajan. Ovis kipuja kohta kärsinyt 3 päivää ja peittoja heilutellaan vaikka tikussa ei ovista näy, ihan vaan varmuuden vuoksi.
Mietin tuota ovis kohtaa myös edellisten raskauksien kohdalla, koska peitonheiluttelut on osuneet aina noin kp15 tai 16 kohdalle kierrossa jossa olen raskautunut.
Masentavaa kun luin äsken että kolmekymmentä ylittäneellä ei ovistelua olisikaan enää joka kierrossa, vuoden aikana kuulemma vaan noin 8:ssa kierrossa. Onko kukaan muu kuullut tästä ???
Pahoittelut että oma napa pyörinyt koko viikon tässä samassa asiassa ;-)
toivossa on joskus ahdistava elää.... Onneksi huomenna on perjantai ;-0
Sirusade
...plaan joukkoonne ainaskin vähäksi aikaa. Ei näy kovin montaa tuttua nimeä, lienee monilla siis parin kk aikana tärpännyt, tai sitten muutkin on lähteneet palstailu tauolle. Minä siis ajattelin pitää miehen toiveesta vähän taukoa, kun kävi täällä pyöriminen niin tuskaisaksi...tai siis se oma raskautumaton olo kävi. No ei oo tauko auttanut. Samassa pisteessä ollaan, kuin ennen taukoa, paitsi mieli on kyllä ollut rauhaisampi...
No nyt taas piinaviikko lähenee enkä usko edelleenkään raskautuneeni. Pari kertaa vielä yritetään ja sit saa meidän kohdalla olla. Ajatettelin, et voisin nää pari viimeistä kertaa jakaa teidän kanssa. Meneekin jonkun aikaa teihin tutustua. Meillä siis aiemmin 99 ja 03 lapsukaiset ja "viimeisestä" haaveillaan.
-Miten on eewokki mikä on sun tilanne?...piinaavat päivät menossa! Toivotaan, et clomit pian auttavat!
-2poj@näiti minä kans kokeilin jotain pellavaöljy kaps. ja sain ovuloimattoman kierron....sen jälkeen arvelin, et mitä luomumpana, sen parempi! Ja nyt siis vaan greippi mehun turvin...vaikkei sekään nyt ihmeitä tee, mut on mun mielestä ihan hyvää muutenkin :).
Tsemppiä koko naispoppoolle ja kaikille myötäisiä plussatuulia toivoopi,
wilukisu
kyllähän minä sinut muistan! Kiva kuulla kuulumiset, harmi kuitenkin että olet vielä täällä kuumeilijoissa. Toivottavasti sinun piinaviikkosi päättyy hyvin!
Eewokin menkat eivät ole alkaneet, tänään kp 32 ja dpo 15 (???). Jännittää ihan kamalasti, hyvä että pysyn housuissani. Rintoja vähän kihelmöi ja valkkaria tulee runsaasti, muuten ihan normaali ei-raskautunut olo. Tiedän että tilanne voi muuttua hyvin äkkiä, seuraava vessareissu voi olla katastrofi...
Minä olen ajatellut että ainakin tämä vuosi vielä yritellään enemmän tai vähemmän tosissaan. En ole valmis luovuttamaan vielä!
Toivottavasti kevät saa hormoninne hyrräämään ja plussatuulet puhaltais!
eewokki yk 11, kp 32/???
Äitskäsx2: mulla la siis 27.11. eli aika tasatahtia mennään!
Siirryn tästä pikkuhiljaa odotuspuolelle. Tulkaahan kaikki perässä, jotta saadaan tämä palsta tarpeettomaksi:)
-HH
Ihan ensimmäiseksi uusille tervetuloa:)! Toivottavasti vierailunne täällä on lyhyt piipahdus.
äitskäx2 ja HuldaHuoleton: Onnittelut plussasta:)!
Mirabel: Pahoittelut tädistä! Kirjoituksesi oli kyl ihan nappiin omien ajatusten kanssa!
sirusade: Oma gyneni ainakin sanoi siihen suuntaan, ettei kolmekymmentä ylittäneellä olisi välttämäti ovista joka kierrossa. Muutenkin antoi ymmärtää, et kolminkympin ylityksen jälkeen tärppi-onni huononee.
Wilukissa: Mieteinki jo välillä, et oletko plussanut, kun ei sinua ole "näkynyt". Harmi, että yhä tänne jouduit palaamaan. Plussahan olisi tervetullut!
eewokki: Toivon niin hartaasti, ettei täti kurvaisi luoksesi vaan päätyisi piinailu ja odottelu iloiseen plussaan! Antaisi toivoa itselleninkin...
ON: Siihen ei mtn uutta sitten aiempien kiertojen tavoin. Tämä oli toinen clomi-kierto, mut eipä oo tainnut tärppiä tulla. Kauheita mieliala-oireita noi clomit aiheuttaa:(. Ei siis kivaa. Ovistestiin sain viime pe haaleetakin haaleemman viivan. La aamuna oli maha ihan sairaan kipee eli siitä päätellen silloin ois ollut ovis. Sen päivän ovistesti meni harakoille, koska unohdin (taas vaihteeks) käydä kattoon vastauksen määräajassa. Verikokeeseen pitäs mennä, mut en sit tästä kierrosta viel mennytkään, kun aattelin, josko ottasivat sairaalan kautta sen, ku yksityisellä niin kallis ja rahat muutenkin tiukalla. Ens viikkolla meillä siis aika lapsettomuushoitajalle. Ei oikeen nappaa, mut mentävähän se on, jos/kun oikeesti halutaan kolmatta. Kuten saattaa tekstistä huomata, olo toooosi turhautunut.
Senny kp 20/24-28
ihana perjantai ilta ja vapa viikonloppu edessä, parasta aikaa viikossa! Rakastan sitä rauhallista tunnetta. Jo sen takia kannatta käydä töissä, että pääsee nauttimaan viikonlopuista!
Olin juuri päättänyt, että aloitan kuitenkin Clomit, ja ihan tuoreet semmoiset, eikä nuo vuosien takaiset vanhat sieltä hyllystä, piti mennä 3v:n kanssa apteekkiin. Yleensä peruskiltti ja helppo poika sai juuri harvinaisen itsepäisyys-kohtauksen, emmekä kerinneet apteekkiin. Tänään viimeistään olisi pitänyt aloittaa. Onko tä joku "kohtalon sormi", joka estää minua sillä tavoin?!
Muutama haaveilija on tässä maininnut välillä, että jos tietyssä ajassa ei onnistu, sitten yritys loppuu. Viimeiksi taisi olla Wilukissa, on muitakin ollut. Miten te lopetatte yrityksen? Otatteko ehkäisyn käyttöön? Itse olen miettinyt, että esim. jos kesään loppuun mennessä ei raskaudu, sitten lopetan. Mutta onko se miten helppo ruveta käyttämään ehkäisyä tämmöisen kuumeilun jälkeen? Toisaalta, vaikka "virallisesti" lopettaa, jos on ilman ehkäisyä, se toivominen ja jännittäminen jatkuu kai menopaussiin asti. Mutta jos kuitenkaan ei ehkäise, ja sitten joskus esim. 45v huomaa olevansa raskaana? Voihan se silti olla kivaa, onhan niitä sen vanhempiakin synnyttäjiä nähty, mutta-mutta... Se kuumeilun lopettaminen on mulle tosi vaikea kysymys. Ehkä pitäisi sitten yrittää ehkäistä kondoomilla, sen kanssa jää aina pieni TJOT mahdollisuus.
Terveisin,
Mirabel KP5 / yk.4
Itsellä on vielä yksi työpäivä ja sitten alkaa viikon loma ja samalla piina viikko. Täytyy koittaa olla ajattelematta koko asiaa. Helpommin sanottu kun tehty.
Itsekin kolmikymppisen ohittaneena tulee mieleen raskautumisen mahdollisuuden huononeminen. En osaa sanoa, koska meille riittää yritys. Vastahan me aloitimme ja sen vuoden ainakin luomusti yritämme. Sitten ei tiedetä miten edetään. Nyt tuntuu ainakin siltä, että saa olla jos ei tule parissa vuodessa. Olemme onnellisia näistä kahdesta, mutta nyt on kova vauvakuume, joten en malttaisi odottaa raskautumista.
eevokki: Koska meinaat testata?
kolmosmuru kp 23/28 yk 2
Onneksi on perjantai ;-) lasi viiniä rentouttaa tätä kuumeilevaa päätä.
Wilukissa: ikävä sanoa, mutta tervetuloa takaisin :-l onneksi on kuitenkin tämä palsta, johon voi näitä asioita purkaa kun tämä kuumeilu on väilillä niin turhauttavaa. Itselläni on muuten ihan samoina vuosina syntyneet lapset ja meilläkin kolmatta haaveillaan, itse en olisi ikinä enää uskonut olevani tässä tilassa....pää ihan sekaisin. Toivon teille tärppi onnea todella ;-)
Senny: Olet siis kuullut saman huhun kuin minä ja vielä ihan lääkärin suusta, pelottaa että minulla menossa just se kierto jossa ei tule ovista. vieläkään ei mitään tikussa....kele. Mut hei ei menetetä toivoa vielä ;-)
eewokki: Tsemppiä testailuun, täällä on ainakin kovasti tukijoukkoja sun takana ;-)
Huldahuoleton: terve menoa odotus puolelle, toivottavastii olemme kaikki sun seurana siellä pian !... ja voi paksusti.
mirabel: Se on kumma juttu ettei noi uhmakohtauksetkaan saa vauvakuumetta laantumaan. Olen tällä viikolla jo pari kertaa miettinyt että tähänkö vielä kolmas ??? ei auta kuume jatkuu, vaikka täällä jo pientä murrosikää taistellaan.
Kolmosmuru: ei lannistuta vaikka kolkyt meni jo jokunen vuosi sitten, mieli on kuin kymmenen vuotta sitten ja kyllä tästä vielä raskaudutaan ! tiedän monia jotka ovat saaneet ensimmäisen vasta 35v:n jälkeen.(ja paljon)
Kaikille kolmosta toivoville rohkaisun sana: Lääkärini sanoi minulle kun toista lasta toivoin ja mitään ei kuulunut näin : "on kuitenkin todennäköisempää että tulet raskaaksi, kuin että et tule "
(mulla on varmaan joku toivon perjantai)
oma napa odottaa edelleen tikkuun ovista ja ihmettelee suuresti ja epätoivoisesti sen puutttumista. Tosin tämän sivuston "ovistesti" sivu sanoo että ovulaation ajankohdat saattavat säännöllisessäkin keirroissa vaihdella.
Luotan tähän ;-)
ja jottta ei ihan romaania tulisi lähden laittamaan perheelle iltapalaa.
kirjoitelkaahan kuulumisia !
Sirusade
Onnea kovasti kaikille 2 viivaa saaneille! Täällä on yritys vasta aloitettu, mutta heti on odotukset korkealla ja itsensä kyttääminen käynnissä :D
Lohdutuksen sana ovistikkuja käyttäville, että ei niihin testeihin kannata aina niin luottaa. Meidän kakkonen sai alkunsa kierrosta, jossa mulla ei testien mukaan ollut ovista mukamas ollenkaan. Mulla meni kyllä luotto niihin testeihin enkä aio ruveta itseäni niillä tällä kertaa masentamaan (ellei sitten veny vuosilla tää yritys??). Voi testimerkeissä varmaan olla erojakin ja jotkut on luotettavampia kuin toiset? Oletteko kokeilleet eri merkkejä?
Sillä ei myöskään kannata mun mielestä murehtia liikoja vaikka oliskin jo yli 30 vee; eikös nykyään suuri osa (vasta) esikoistaan odottavista ole päälle kolmikymppisiä!? Joten jos ja kun täällä jo kolmosta toivotaan, niin asiathan on aika hyvin hei ;) Oman gyneni mukaan raskaustoiveiden kanssa kannattaa alkaa kiirehtiä vasta, jos ikä lähenee 38 vuotta. Sanoi myös, että hedelmällisyys alkaa hissukseen laskea 35 veen jälkeen, mutta justiinsa tuossa 38 vuoden paikkeilla sitten jyrkemmin, mutta senkin jälkeen toki voi tulla vielä raskaaksi. Tehdäänhän lapsettomuushoitajakin aika myöhään!? Joten lippu korkealla vaan!
Joku mietti sitä oviksen täsmällisyyttä. Sitä minäkin olen miettinyt. Mä olen ollut tuntevinani oviksen vatsakipuna yleensä kp 15, mutta ei kai sitä voi varmaksi sanoa onko se ovis silloin vasta ollut, vai kuitenkin jo kp 14. Ja kun ne testitkään ei aina kertoneet totuutta, pöh!
Vielä viikko, ja sitten pitäisi alkaa tuntea jotain raskausoireita, jos olisi heti tärpännyt. Tuskin kuitenkaan. Mutta sitä odotellessa, jännittävää viikonloppua kaikille!
Ai niin, kertoisiko joku, mitä tarkottaa se dpo tai jotain sinne päin..?
Eewokki plussasi tänä aamuna kp 33!!! Ihan selvä toinenkin viiva tuli apteekin testiin. Ei tulkinnan vaikeutta. IIIIKK! Olin NIIN varautunut negatestiin...
Olen ihan shokissa vielä, ja lapsille pitäis laittaa aamupalaa ja lähteä parturiin... palailen myöhemmin!
Eewokki yk 11 ja aivan tärinöissä
Ensimmäinen reaktio kun luin viestisi...että WAU!!!
Olen ollut tällä palstalla viime lokakuusta lähtien enemmän tai vähemmän ja seuraillut sinunkin plussaamista, joten olet ihana juttu, että nyt se tapahtui.
Antaa meille kaikille toivoa.
Toivottavasti me muutkin plussaamme mahdollisimman pian.
Halti
Toivottavasti vedät meidät muutkin perässäsi odotus-puolelle..!
ONNEA tuhannesti eewokki, plussasi luo meille muillekin toivoa ;-)
Taisit eilen vielä epäillä vahvasti, mutta näköjään aina ei tarvita oire tuntemuksia.
KIITOS pikku3 rohkaisusta, olen itsekin epäillyt noita testejä, koska ovis tuntenmuksia on vahvasti. Yritystä on koko ajan, en vielä luovuta.
Ei meillä ole edes vielä menossa kuin yk4, mutta kun olen niin vietävän malttamaton ja hyvän mielikuvituksen omaava (siis mahdollisten ongelmien suhteen).
kertoisin jos tietäisin tuon dpo:n merkityksen, mutta ilmeisesti se luku tarkoittaa päiviä ovulaation jälkeen. tarkentakaa joku jos olen väärässä !
Onneksi on vapaa päivä ;-)
Sirusade
eewokki: Ihan mielettömän paljon onnea plussasta:)!! On sun kans ollut niin samanlainen tilanne ja piitkä yritys, et aivan liikutuin, kun luin, et oot saanut ne ihanat kaksi viivaa! Antaa vähän toivoa itellenikin, jospa mäkin viel joskus...
Uusia on tullut sen verran, et voisin lyhykäisesti esitellä itseeni eli oon 32v. Meillä on 2/05 syntynyt poika ja 3/07 syntynyt tyttö. Kovasti oli toiveissa huhtivauva -09, mut sellaista ei meille suotu. Toivottavasti kolmonen kuitenkin jossain vaiheessa suotaisiin. Ongelmia on enemmän ja vähemmän ollut aina lasten saanissa, joten... Kierukka multa poistettiin huhtikuussa -08 eli kohta vuosi yritystä takana ja toivo aika nollilla.
Senny kp 21/24-27
Vaikka aika periaatteessa kuluukin kovaa vauhtia, niin näitä kiertopäiviä laskiessa tuntuu että päivät suorastaan matelee.
Omassa navassa: En yhtään ymmärrä kun kaksi päivää maha jo kipuillut menkkamaisesti ja ovista olen odotellut, MUTTA kun siihen ovistikkuun en sitä viivaa vaan saa. tänään jo kp13. Nää peiton heiluttelutkin hieman menee liikaa yrittämiseksi, joo ja tiedän ettei se edes auta raskautumista.
No, toivottavasti plussia satelee kaikille pian, Eewokki olis ainakin jo plussansa ansainnut.
Sirusade