Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaako ihmisen älykkyyden ulkonäön perusteella? Mielestäni kyllä

Vierailija
22.03.2009 |

Toiset ihmiset eivät vaan näytä fiksuilta tai älykkäiltä, vaan vähän yksinkertaisilta. Se on joku katse siellä silmissä tai ilme ja eleet, mikä tekee sen. Toiset näyttävät älykkäiltä ja toiset vähän yksinkertaisilta, olivat sitten kauniita tai vähemmän kauniita, tai oli heidän tyylinsä mikä hyvänsä.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö niihin kenties joku insinööri? Koitko jääväsi toiseksi matemaattisten kaavojen rinnalla?

Vierailija
42/49 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin, mista älykkyyden aavistaa. Tietenkään mistään pukeutumisesta tai muista ulkonäköseikoista ei voi päätellä mitään. Enenmmän se on silmistä ja eleistä muodostuva kokonaisuus, josta pystyy intuitiviivisesti aavistamaan mitä ihmisen päässä liikkuu ja miten hän arvioi tilanteita. Ihminen saattaa esim. olla todella ujo ja syrjäänvetäytyvä, mutta silti hänestä näkee reaktiot tilanteisiin. Usein jos jossain ihmisjoukossa esim. puhutaan todella tyhmiä, fiksujen katseet kohtaa eikä tarvi kuin se yksi katse kertomaan missä mennään. Vaikkei koskaan vaihdettaisi sanaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensivaikutelma saattaa pettää monissa muissa asioissa pahasti, mutta harvoin perstuntuma ihmisen älystä.

Vierailija
44/49 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut työssäni valitettavasti useita insinöörejä ja on erittäin turhauttavaa vääntää kerta toisensa jälkeen rautalangasta, että EI, ihminen todellakaan EI ole kone. Et voi hallita muita, et saamaan ketään pitämään itsestäsi vastoin tämän tahtoa jne. Ja kyllä, kyllä voit sairastua, vaikka söisit, liikkuisit juuri niin tai näin... huh. 8-o

Vierailija
45/49 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä että allergiset ovat automaattisesti tyhmiä vaan että olen huomannut monesta mutta EI kaikista suua auki olevasta ihmisestä että he eivät oikein pysy kärryillä ja ovat tyhmiä. Minulla oli opiskeluaikoina yksi kämppis joka oli tällainen suu auki tollottaja ja kyllä sen likan jutuista hoksasi ettei se ollut niitä välkyimpiä. t.21

Vierailija
46/49 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ihminen ei edes pysty arvioimaan onko toinen ihminen tyhmä vai älykäs. Tyhmä on vain yksinkertaisesti tyhmä ja pysyy tyhmänä lopun elämäänsä. Tyhmällä ei ns. säteile vaan hän jungertaa samaa yksinkertaista työtään kunnes joutuu työttömäksi mikä onkin hänelle paras mahdollinen olotila.

Vierailija
47/49 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle puhutaan kuin jollekin lapselle, luultavasti siksi, koska olen pienikokoinen. En kyllä pidä itseäni tyhmänä.

Vierailija
48/49 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä ihminen ei edes pysty arvioimaan onko toinen ihminen tyhmä vai älykäs. Tyhmä on vain yksinkertaisesti tyhmä ja pysyy tyhmänä lopun elämäänsä. Tyhmällä ei ns. säteile vaan hän jungertaa samaa yksinkertaista työtään kunnes joutuu työttömäksi mikä onkin hänelle paras mahdollinen olotila.

Minulla on samanlainen kutina. Olenkin päässäni miettinyt, että älykkyys on ikään kuin portaikko, missä alempaa on mahdoton kuvitella ylempien portaiden ajatuksenkulkua, mutta toisin päin tuo onnistuu.

Ja olen myös jokseenkin samaa mieltä, että ihmisistä pystyy melko nopeasti päättelemään karkeasti tuon älykkyyden tason. Katse kertoo jo paljon ja jos suun vieläpä aukaisee, niin tapa ilmaista itseään auttaa tässä myös suuresti. Mutta aina mahtuu poikkeuksia, ja superälykkäät ovat yleensä jo niin omissa maailmoissaan, että heitä saattaa luulla lähinnä vain seonneiksi hulluiksi tai perusautistiksi.

Älykkäillä on yleensä terävä ja "poraava" katse, mutta näissäkin on vielä kaksi alalajia. Herkemmillä älyköillä katseessa on lempeyttä ja vähemmän tunteellisilla kylmempi, jopa hiukan psykopaattinen katse.

Vierailija
49/49 |
02.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee ja sitten käytöksestä arjessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä