Hiivan hoitaa Diflucan!
"Vielä kerran"...
Tota on hirveen hauska kuunnella toistakymmentä kertaa duunipäivän aikana kun on kärsinyt syksystä lähtien toistuvista hiivatulehduksista ja vedellyt Diflucania kuin karkkia. Saas nähä millon lakkaa hoitamasta.
Asiasta hiivaan, kellään vinkkejä miten katkaista hiivakierre? Jos en pariin viikkoon syö yhtäkään Diflucania, iskee heti hiiva. Syyskuun jälkeen ollut ainakin seitsemän 4-7 päivää kestävää hiivaa... :( karppamaan en rupea, vaikka lääkäri suositteli.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:51"]
Puolukka ja karpalo hoitaa hiivan
[/quote]
Eikö ne hoida virtsatietulehduksen? :D
ap
[/quote] sekä hiivaa, sammasta, suolistoa
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 09:44"]Sokeri pois ainakin. Probiootteja sisäisesti. Ei saippuaa alapääpesuun. Alapääpesu kahdesti päivässä pelkällä vedellä siis. Puuvillaiset alushousut. Ei tiukkoja päällihousuja. Ilmakylpyjä , esim yöt ilman housuja.
[/quote]
Mitähän tarkoittaa käytännössä "tiukat housut", käytän nimittäin töissä pillufarkkuja, mutta ei ne tuosta alapään kohdalta ole tiukat.
ap
[/quote]
Pillufarkkuja
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:49"]
Apteekin Multigyn säännöllisesti käytettynä sekä siirtyminen vain puuvillaisiin alushousuihin katkaisi minulla hiivakierteen. Lisäksi alushousujen pesu aina 60 asteessa ja pikkuhousunsuojien käytön lopetus.
[/quote]
Suojia en käytä ja pesen aina 60 asteessa. Noita puuvillapikkareita mietin, kun käytän aina keinokuituisia stringejä, voikohan vaikuttaa? Pitääkö mun pistää pikkarivarasto uusiksi? :( noi on nimittäin muuten tosi mukavia pöksyjä ja mielestäni hengittääkin kun kangas on niin ohutta...
ap
[/quote]
Ehottomasti pois kaikki keinokuituiset alkkarit ja stringit pannaan siksiaikaa kunnes hiiva parantunut! Canestenilla ja maitohapoilla saanut hiivat pysymään poissa. Ja miehelleki canesten rasvaa mulkeroon niin lähtee siltäkin..
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:41"]
Onko sinulla nyt kierukka? Itselläni hormonikierukka aiheutti jatkuvan hiivakierteen, joka loppui kuin seinään kun kierukka poistettiin. Myöhemmin kokeilin kuparikierukkaa ja sama toistui, tosin ei yhtä pahana.
[/quote]
Ei, en käytä tällä hetkellä mitään ehkäisyä.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:47"]
hei ap. Mulla oli myös hiivakierre. Mulla autto kun söin 4 viikkoa diflucania. Eli otat kerran viikossa tabletin, 4viikon ajan. Esim 4 maanantaita peräkkäin :)
[/quote]
Mä söin sitä kahden kuukauden ajan kuurina, ei auttanut
ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:22"]
Mulla oli hiivakierre joskus, tartutin myös mieheni. Onko miehesi myös hoidettu? Mulla taisi raskauteen loppua hiivakierre, eikä ole uusiutunut enää. "koputtaa puuta"
[/quote]
Ei ole hoidettu, koska lääkäri sanoi ettei tarvitse (...) eikä mitään oireita ole, mutta kaipa se pitäisi tehdä että voisi sulkea sen vaihtoehdon pois. Me kyllä harrastetaan seksiä vain kerran viikkoon, enkä ole huomannut yhteyttä seksin ja hiivan kanssa.
Toivottavasti mullakin stoppaisi siihen viimestään! Me ei tosiaan käytetä ehkäisyä kun toivotaan lasta, ja pelottaa miten raskausaika menee jos on noita hiivoja, kun ei Diflucania saa syödä silloin :(
ap
Mulla helpotusta on tuonut apteekista saatava MultiGyn-voide tuon diflucanin lisäksi. Varsinaisia paikallisia hiivalääkkeitäkään kun ei kannata jatkuvasti käyttää, mut toi Multigyn on käsittääkseni ok ihan jatkuvaankin käyttöön. Ja nykyisin laitan tuota heti, jos hiiva tuntuisi nostavan taas päätään...useimmin saan sillä hoidettua. Ja niin, sit se sokeriton ruokavalio, valitettavasti :p
jugurttia pilluun se auttaa. Kannattaa suosia kotimaista. Turkkilaisissa saattaa sivuoireena tulla raskaaksi.
Voinkohan antaa miehelle yhden noista mun Diflucaneista? Canestenin sitä voidetta kyllä löytyy, mutta tuntuu hirmu hankalalta vaihtoehdolta.
ap
Onko sokeriarvosi tarkastettu? Liian korkea verensokeri aiheuttaa hiivakierteen eli kannattaa pyytää labrat ainakin paastosokeriarvosta ja ns. pitkän sokerin arvosta. Diabeteksen huono hoitotasapaino on ainakin yksi syy jatkuvaan hiivaan alapäässä.
Apteekin Multigyn säännöllisesti käytettynä sekä siirtyminen vain puuvillaisiin alushousuihin katkaisi minulla hiivakierteen. Lisäksi alushousujen pesu aina 60 asteessa ja pikkuhousunsuojien käytön lopetus.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:36"]
Onko sokeriarvosi tarkastettu? Liian korkea verensokeri aiheuttaa hiivakierteen eli kannattaa pyytää labrat ainakin paastosokeriarvosta ja ns. pitkän sokerin arvosta. Diabeteksen huono hoitotasapaino on ainakin yksi syy jatkuvaan hiivaan alapäässä.
[/quote]
Joo sokereita mä ton pari kuukautta vältinkin, kunnes Diflucan-kuuri oli ohi, mutta ei auttanut :( sen jälkeen en ole välittänyt. Tarkoitus kyllä olisi pistää ruokavalio uusiksi (ei edelleenkään karppausta, mutta herkut pois ja hiilarit mahd. vähiin) ihan senkin takia että saisi kiloja pudotettua ja olisin hyvässä kunnossa raskautuessa ja raskaana ollessa :)
ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 21:49"]
[/quote]
Suojia en käytä ja pesen aina 60 asteessa. Noita puuvillapikkareita mietin, kun käytän aina keinokuituisia stringejä, voikohan vaikuttaa? Pitääkö mun pistää pikkarivarasto uusiksi? :( noi on nimittäin muuten tosi mukavia pöksyjä ja mielestäni hengittääkin kun kangas on niin ohutta...
ap
Ehdottomasti annat miehellekin Diflucanin. Ottakaa samana päivänä. Miehellä hiiva on usein oireeton. Kantsisko myös vaihtaa gyneä?
Mä odotan myös hoito- ohjeita, ja vinkkejä. En ole syönyt e- pillereitä moneen vuoteen, maitohappobakteereita söin vuosikausia, mutta eivät nekään häätäneet hiivaa.
Estrogeenit jyllää - vaihdevuodet korjannevat tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 11:51"]
[/quote]
Eikö ne hoida virtsatietulehduksen? :D
ap