Hiivan hoitaa Diflucan!
"Vielä kerran"...
Tota on hirveen hauska kuunnella toistakymmentä kertaa duunipäivän aikana kun on kärsinyt syksystä lähtien toistuvista hiivatulehduksista ja vedellyt Diflucania kuin karkkia. Saas nähä millon lakkaa hoitamasta.
Asiasta hiivaan, kellään vinkkejä miten katkaista hiivakierre? Jos en pariin viikkoon syö yhtäkään Diflucania, iskee heti hiiva. Syyskuun jälkeen ollut ainakin seitsemän 4-7 päivää kestävää hiivaa... :( karppamaan en rupea, vaikka lääkäri suositteli.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:48"]
Kannattaa muös huolehtia, ettei limakalvot ole liian kuivat, koska se altistaa hiivalle enemmän. Mä rasvaan limakalvoja päivittäin esim. aqualan plus -voiteella.
[/quote]
Itse käytän Ceridalia. Tätä se lääkärikin vinkkasi. E-pillerien käytön aikaan mulla oli aina limakalvot kuivina, lopetuksen jälkeen ei ole ollut sitä ongelmaa, jatkan silti öljyämistä. Ei ole auttanut sekään....
ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 17:43"]
Mä odotan myös hoito- ohjeita, ja vinkkejä. En ole syönyt e- pillereitä moneen vuoteen, maitohappobakteereita söin vuosikausia, mutta eivät nekään häätäneet hiivaa.
[/quote]
Onhan tässä jo annettu neuvoja, eivät vain hiivaisille kelpaa.
Eilen tultiin kaupasta ja poikani laitteli jääkaappitavaroita kylmään samalla hän lauleskeli "hiivan hoitaa Diflucan".. Ajeltiin autolla kauppaan ja mainos soi mennen tullen. Nauratti!
Ei sitä Ceridalia saa oikeasti alapäähän laittaa. Asian hoitoon on omat tuotteensa, vaikka Ceridal itse mainostaakin öljyään jonakin pimppaöljynä. Kävele apteekkiin ja pyydä farmaseutilta tuotteet tuon vaivasi lopulliseen hoitoon. "Sisäiset" maitohappobakteerit ei syötynä auta pätkääkään, mutta vaginaalisesti annosteltavat kyllä. Lisäksi apteekista saa emätinpuikkoja joissa on maitohappoa sekä maitohappobakteerien ravinnoksi kelpaavia ainesosia. Mies pitää hoitaa hiivalääkkeellä myös, vaikka olisikin oireeton. Myös kortsun käyttö saattaa auttaa, siemenneste nostaa emättimen pH-arvoa aika tavalla ja siitähän hiiva tykkää.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 16:23"]
Pistä maustamatonta jogurttia lääkeruiskulla pinppiin. Auttaa.
[/quote]
Kyllä tuo Diflucankin sen hiivan saa pois, mutta vaan hetkeksi. Tahtoisin ihan pysyvän parannuksen, eikä maustamatonta jogurttia varmaan kannata loppuelämää pimperossa pitää.
ap
[/quote]
Haluat pysyvän parannuksen, mutta et halua tehdä sen hyväksi mitään.
Voiko se olla esim bakteerivaginoosi? Itsellä oli joskus sama vaiva, hoidin hiivaa kerta toisensa jälkeen ja aina se palasi. Gyne antoi jonkun antibioottireseptin (en muista mikä) jolla tuo "hiivakierre" katkesi kerrasta. Voi sitä helpotusta! Tsemppiä.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:19"]
Ei sitä Ceridalia saa oikeasti alapäähän laittaa. [/quote]
Hmm. Kumpaa nyt uskoisi, lääkäriä joka tätä tuotetta nimenomaan suositteli, vai sinua... kuka tai mikä oletkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:32"]
Voiko se olla esim bakteerivaginoosi? Itsellä oli joskus sama vaiva, hoidin hiivaa kerta toisensa jälkeen ja aina se palasi. Gyne antoi jonkun antibioottireseptin (en muista mikä) jolla tuo "hiivakierre" katkesi kerrasta. Voi sitä helpotusta! Tsemppiä.
[/quote]
Näissä on ilmeisesti erilaiset oireet, mulla selvät hiivan oireet. Sisätutkimus tehty ja gyne sanoi että jep hiivalta näyttää.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:26"]
[/quote]
Kyllä tuo Diflucankin sen hiivan saa pois, mutta vaan hetkeksi. Tahtoisin ihan pysyvän parannuksen, eikä maustamatonta jogurttia varmaan kannata loppuelämää pimperossa pitää.
ap
[/quote]
[/quote]
Mitään? :D tarkoitatko tuota karppausta? Juu ei, en halua syödä koko loppuelämäni avokadoa ja pekonia (yrjö) että pimppaa ei kutittaisi. Mielummin vedän noita Diflucaneja, houkuttaa sekin enemmän.
ap
Onko sinulla nyt kierukka? Itselläni hormonikierukka aiheutti jatkuvan hiivakierteen, joka loppui kuin seinään kun kierukka poistettiin. Myöhemmin kokeilin kuparikierukkaa ja sama toistui, tosin ei yhtä pahana.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 18:26"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Mitään? :D tarkoitatko tuota karppausta? Juu ei, en halua syödä koko loppuelämäni avokadoa ja pekonia (yrjö) että pimppaa ei kutittaisi. Mielummin vedän noita Diflucaneja, houkuttaa sekin enemmän.
ap
[/quote]
Ei karpatessa tarvitse syödä avokadoa tai pekonia.
hei ap. Mulla oli myös hiivakierre. Mulla autto kun söin 4 viikkoa diflucania. Eli otat kerran viikossa tabletin, 4viikon ajan. Esim 4 maanantaita peräkkäin :)
Mulla oli hiivakierre joskus, tartutin myös mieheni. Onko miehesi myös hoidettu? Mulla taisi raskauteen loppua hiivakierre, eikä ole uusiutunut enää. "koputtaa puuta"
Hiiva pois ruokavaliosta kokonaan. Mulla ei kestä edes leipäpalasta, kun tulee hiiva/epätasapaino samantien. Sokerikaan ei niin paha, kuin hiiva. Uppopaistetut kuuluu vältettäviin myös (sipsit/ranskalaiset tms). Hakusanalla "hiivasyndrooma" kannattaa tutustua aiheeseen paremmin.
Itselläni etikkaliuos auttoi hiivakierteeseen. Meni hermot jatkuvaan lääkerumbaan ja lähdin netistä etsimään ohjeita ja löysin tämän helmen:
Eli n. 2-3dl vettä ja loraus etikkaa sekaan. Sitten tällä liuoksella huuhtelee alakerran suihkun yhteydessä :D kannattaa vähän sisäpuolellekin laittaa sitä, hiivasieni ei viihdy happamassa. Itse käytän tuota noin 2-4krt/viikko ja hiiva on pysynyt poissa lokakuusta asti.
Ja jos tuo liuos yhtään kirvelee niin etikkaa on liikaa > lisää vettä.
Edullinen ja turvallinen keino hiivan kanssa tappeluun, ja toimii!
Tsemppiä hiivan kanssa, ap!
Pillufarkku sanahan ei tule ennakoivasta tekstinsyötöstä, jos et ole useamman kerran aiemmin kirjoittanut kännykällä sanaa pillu, eli olet siis viestitellyt useamman kerran käyttäen pillu-sanaa. Oisko esim. "annan sulle pillua", "en anna pillua", "pilluni haisee, muuten saisit pillua", "kukaan ei halua multa pillua" tms.?
+1 Diflucan - https://euhealth247.com/fi/drug/diflucan Täällä myös hiivasieni vaivaa ajoittain ja kyseistä lääkettä kokeilleena tulehdus meni ohitse vaivattomasti tablettimuodossa! Ei tarvitse puikkojen ja voiteiden kanssa värkätä.
Mulla auttoi miehenvaihto! Niinkun oikeasti. Eksän kanssa oli usein hiivaa ja bakteerivaginoosia. Nykyisen kihlattuni kanssa ei ole ollut kuin kerran.
Kannattaa muös huolehtia, ettei limakalvot ole liian kuivat, koska se altistaa hiivalle enemmän. Mä rasvaan limakalvoja päivittäin esim. aqualan plus -voiteella.