ruuassa 17% suolaa..
haittaako kun söin äsken todella tulista ja mausteista ruokaa (kyllä, siinä oli tosiaan 17% suolaa) kun olen rv 21 raskaana. todella harvoin syön suolaista ruokaa. verenpaine oli viimeks 135/78. ei kai tää yks kerta niin väliä. janottaa kyl nyt niin että..
Kommentit (26)
toisin vain mitä mulle sanottiin. ja en ole kuollut, ehkä valitettavaa teille..?
-ap
Olla vain itse tyhmä, vai uskoa vielä toistenkin tyhmät väitteet?
vinkkinä ap:lle, että esim fetajuustossa, joka siis luokitellaan voimakassuolaiseksi, on suolapitoisuus 3 % luokkaa... eli tuo mainitsemasi 17% on aivan varmasti pelkän mausteseoksen suolapitoisuus ei koko ruoan. Yleensäkin noita valmiiksi sekoitettuja natriumglutamaattiseoksia kannattaa vältellä, koska sisältävät runsaasti lisäaineita ja piilosuolaa.
ja ei. Ei siitä suolasta ole mitään haittaa sikiölle noissa määrissä.
voi kai olla suolapitoisuus hieman yli kymmenen, mutta ymmärtääkseni niitä ei pysty syömään liottamatta, vai onko se suolapitoisuus jo niin vaarallinen..
normaali pussikeitossahan kyllä ilmoitetaan valmiin ruoan suolapitoisuus, joka on yleensä prosentin luokkaa. Mutta ei sitä kai ilmoiteta missään mausteseoksissa? Vaan se seoksen oma pitoisuus. Tai sitten jos on ilmoitettu, niin lukijalla on jäänyt pilkku välistä. Silloinkin taitaisi jo olla aika tujua ruokaa.
haittaa sikiölle vai vain verenpaineen nousua? ja siis jos tosiaan syö yhtenä tai kahtena päivänä sitä todella suolaista ruokaa.