ruuassa 17% suolaa..
haittaako kun söin äsken todella tulista ja mausteista ruokaa (kyllä, siinä oli tosiaan 17% suolaa) kun olen rv 21 raskaana. todella harvoin syön suolaista ruokaa. verenpaine oli viimeks 135/78. ei kai tää yks kerta niin väliä. janottaa kyl nyt niin että..
Kommentit (26)
Käsittämätön määrä. Eikös sipseissäkin ole vain pari prosenttia...?
ja sitä pelkästään oli tarjolla. oli hirvee nälkä ja en kehdannut sanoa ei. :S
-ap
syö vaan huomennakin samanlainen annos
ei joka keskusteluun tarvi tulla vittuilee.
syö vaan huomennakin samanlainen annos
vaan sen maustesekoituksen... Mutta aivoihin se on näköjään vähän jo vaikuttanut. =)
Ööö, jos maustepussissa on 17% suolaa ja laitat sen jauhelihaan, niin koko ruoan suolapitoisuus ei ole lähelläkään 17 %.
ja näin mulle vastattiin. en tehnyt ruokaa itse.
-ap
muakin kiinnostaa miten vaikuttaa sikiöön jos syö suolaista ruokaa? siis yhtenä päivänä.
En mä ainakaan edes tietäisi, mikä mun laittamani ruoan suolapitoisuus on. Mutta sen tiedän, että 17% se ei VOI olla. Mieti nyt itsekin, sehän on melkein viidesosa. Eli yksinkertaistettuna, jos lautanen olis kellotaulu, noin kymmenen minuutin pituinen sektori pelkkää suolaa.
Ihminen, joka pystyisi kertomaan prosentin tarkkuudella ruoan suolapitoisuuden, ei laittaisi jauhelihaan maustepussia ja tarjoisi pelkkää sitä. =) Reps.
Ja mitä siihen sikiöön tulee, niin ei sekään nyt pienestä hätkähdä...
olisi hauska nähdä hänet yhdessä tuon ruoan laittaneen idiootin kanssa yhdessä ruokapöydässä.
voi jeeesus:DDDD
Millähän suolamittarilla se sun kaveri sen mittasi....
olisi hauska nähdä hänet yhdessä tuon ruoan laittaneen idiootin kanssa yhdessä ruokapöydässä.
voi jeeesus:DDDD
Väitän ettei kukaan pysty syömään noin suolaista ruokaa, edes tönkkösuolatuissa muikuissa ei ole noin paljoa suolaa.
Ei haittaa jos maustesekoituksessa on tuon verran suolaa, eihän se tarkoita että koko ruoan suolapitoisuus olisi saman verran.
kokki jota aihe kiinnostaa.
En nyt ole ihan varma sen suolapitoisuudesta, mutta sehän on varmaan lähempänä sataa jopa?
Eikös se ole kiellettyä juuri tuon korkean suolaprosentin takia. Suositellaan käyttämään vaan mineraalisuolaa, jossa on puolet suolaa ja puolet mineraaleja, ja sit noita valmiita maustesekoituksia joissa suola on laimennettuna.
En tiedä tarkkaan, mitä suola tekee sikiölle, mutta sataprosenttista suolaa pitäisi välttää.
Olettaen, että söit esim. 200 g ruokaa, jonka suolapitoisuus on 17%, niin olet saanut 34 g natriumkloridia. Kyseessä on toksinen annos ainakin natriumin osalta, myös kloridiannoksesta tulee todella iso. Todennäköinen seuraus on kuolema, koska elimistösi ei pysty käsittelemään tuota natriumkloridimäärää.
Natriumin yleisiä yliannostuksen haittavaikutuksia ovat pahoinvointi, oksentelu, ripuli, vatsakrampit, jano, vähentynyt syljen- ja kyyneleritys, hikoilu, kuume, takykardia, kohonnut verenpaine, munuaistoiminnan häiriöt, perifeerinen ja keuhkoödeema, hengityksen pysähtyminen, päänsärky, huimaus, levottomuus, ärtyneisyys, heikkous, lihasten nykiminen ja jäykkyys, kouristukset, kooma ja kuolema.
Jo ruokalusikallinen suolaa aiheuttaa välittömän oksentamisen. Tätä käytetään koirilla oksennuttamiseen.
Ap:n täytyy siis olla jo kuollut :(
muttei niitä pysty syömään sellaisenaan.
Sienet liotetaan ja keitetään useampaan kertaan ennen kuin ne voi käyttää.
Todellakaan ap ei ole syönyt ruokaa jonka suolapitoisuus olisi ollut 17 %