Anteeksi mutta en ymmärrä
Jos laidutat, niin miksi syöt herkkuja? Itse olen siro ja hoikka, mutta ei mieleenkään tulisi ostaa itselleni jotain herkkuja, ei kait aikuiset tarvii mitään herkkupäiviä:) Tottakait kylässä ja jos lapsi tarjoaa syön herkkuja niin paljon kun jaksan, mutta että itselleni vartavasten ostaisin jotain herkutteluja, kuulostaa hassulle! Tee enemmin herkullinen voileipä ja lähde ulos aurinkoon:)
Kommentit (3)
Miksiköhän kaikki kauppojen hyllyt notkuu herkkuja? Ehkä kaikki ei ole niin "täydellisiä" kuin sinä. Kyllä kauppa käy.
Totta on, että jos laihduttaa, syömistä pitää rajoittaa, mutta siihen monet laihdutuskuurit sitten loppuukin, kun johonkin sortuu. Parempi on sallia pieniä herkkuja muutaman kerran kuussa, silloin jaksaa jatkaa terveellisellä linjalla.
Ja jos lapsuudessa ei muuten ole koskaan lohdutettu kuin ruualla, menee kauan ennen kuin henkisesti aikuisena pystyy löytämään lohturuuan tilalle muita keinoja lohduttautua tai palkita itseään.
ex-ylipainoinen
Kyse on monelle enemmän elämäntapa muutoksesta. Mitä järkeä siinä on että kituuttaa "porkkanoilla" puoli vuotta ja laihtuu, mutta sitten taas palaa samaan vanhaan (sillä harva kai niitä porkkanoita jaksaa ainiaan syödä---)
Minä en varsinaisesti laihduta, rakastan ruuan laittoa ja herkkuja. (HUOM: herkku ei aina ole epäterveellistä...!) Joka vapaapäivä kokkaan kunnon aterian, ja sen kruunaa aina joku makea jälkiruoka. Jos syö terveellisesti, on vara myös herkutella. Esim. kuhaa ja uunikasviksia ---> ei paljon kaloreita ---> ei saa liikaa kaloreita vaikka aterian päälle syö palan juustokakkua tmv.
miksi LAPSI tarjoaa herkkuja joita sinä syöt niin paljon kuin jaksat? Olenko tyhmä vai onko lauseesi outo?