olenko liian tarkka lasten hoidossa?
meillä oli tänä iltana lasten hoitaja. Hän vei roskapussin klo 17, kun olin vielä kotona. Lähdin töihin ja kuulin, että tämä lastenhoitaja olisi ollut ulkona, ilman lapsia 3v ja 10kk, kehitysvammainen 18v kotona myös.
Kun tulin kotiin klo 19.30 ja kysyin, että olitko ollut jossain, hän sanoi vieneensä roskapussin klo 19. (Yleensä meillä ei roskapussi täyty sentään kahdessa tunnissa) Minä kysyin, että missäs lapset oli? Hän sanoi, että vauva oli pinnasängyssä ja olihan tämä kv kotona lasten kanssa. Soivmme, ettei hän enää jätä lapsia keskenään, sanoin, ettei kv voi antaa hoitovastuuta lapsista.
Itse en ole jättänyt lapsia kertaakaan keskenään edes hetkeksi. Järkytyin jotenkin ja mieheni järkyttyi kanssa. Olemmeko liian tarkkoja lasten hoidossa?
roskikselle on matkaa n.100m
Kommentit (14)
10 kk on oppinut juuri nousemaan seisomaan ja saattaa kaatua yks kaks ja satuttaa itsensä. kv ei siis missään tapauksessa ole väkivaltainen.
ap
Vauva pinnikseen vaan, kyllä sitä roskat voi viedä, postin hakea tai vaikka viedä ulos matot tai pyykit. Olet aika hysteerinen.
En tiiä, musta kuulostaa aika tiukalta.. Jos vauva siis pinnasängyssä, tuskin se siinä mitenkään satuttaa itsensä? Jos vaan kipaisi viemään roskat äkkiä.. Mutta en tiiä, tuntematta lapsiasi on vaikee sanoa. En ehkä itte kyllä jättäis varsinkaan sitä 10kk kotiin. 3v vois ehkä odottaakin roskien viennin ajan, erityisesti sen 18v kehitysvammaisen kanssa, tai no se tietenkin riippuu kehitysvammasta.
hoitaja ei olisi saanut jättää yksin, jollei siitä ole sovittu vanhempien kanssa. Ehkäpä hoitaja tupakoi ja hänen tarvitsee käydä sen vuoksi ulkona.
mutta sanoi minulle, että voi ihan hyvin olla päivän ilman tupakkaa ja tämä meidän hoitopäivä oli tänäänkin vain 2,5 tuntia. Hoitaja siis kävi tupakalla samalla varmaankin, sanoi vaan roskapussin viennin syyksi. Meillä on katettu iso terassikin ja olen sannonut hänelle, että siellä voi käydä tarvittaessa tupakalla, siitä näkee koko ajan mitä sisällä tapahtuu.
ap
meillä minä ainakin jätän 3.v ja vauvan hetkeski kahden kun käyn tupakin nopeesti vetämässä, tai roskat viemässä tai matot ulos tai postin haen.. 3.v ei tekis vauvalle mitään mitä mun tarttis pelätä. että kyllä olet mielestäni liiiiaaaannnn hysteerinen!!
etkö tosiaan voi edes postia hakia tai roskia viedä että jättäisi lapset siksi 2-3min keskenään?? Entäpäs sellainen tilanne kun olet wc.ssä niin onko lapset ovella rivissä että ei vaan satu mitään.. :)
päähän sen sijaan, että heittäsi sen vain vaikka sille terassille, jos siinä haiseva kakkavaippa tms... En luottaisi hänen kykyynsä tehdä järkeviä ratkaisuja muissakaan tilanteissa.
voi tehdä jotain ymmärtämättömyyttään. Meillä 4-vuotias aiheuttanut pari vaaratilannetta vauvalle, vaikkei ole mustasukkainen. Kerran esim. oli sitonut narun vauvan kaulaan ja veti siitä, kun hän leikki, että vauva on koira.
Näen parvekkeelta koko ajan mitä sisällä taphtuu.. ja roskat vien tohon 10metrin päähän.. Ja vaavi on kyllä sillon sängyssä kun poistun roskat tai matot viemään.. No jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee.
en ikinä jättäisi 10 kk ja 3 vuotiasta keskenään kotiin. tässä sinun tapauksessa en osaa arvioida tilannetta, riippuu kuinka vaikeasti 18 v on vammainen. jos lievästi, niin ehkä olisi ok. jos yhtään enemmän, niin ei hänen vastuulleen voisi pienempiä jättää.
minä itse olisin laittanut sen roskapussin ulos odottamaan tai laittanut sen kv. sen viemään. Ja 9:lle tiedoksi, kun käyn vessassa, on vauva pinnasängyssä ja vessan ovi on auki, että nään sen vauvan koko ajan. Tiedän, että lapset kaatuvat ja satuttavat itseään ,mut olen saanut vielä suojeltua vauvan, ettei sillä ole ollut vielä yhtään kuhmua. työt teen silloin kun vauva nukkuu tai jos mies on kotona.
koskaan meidän 19kk ikäistä lasta yksin kun vien roskia, enkä edes 4 vuotiaan ystävänsä kanssa voisi lasta sisälle jättää. pienessä ajassa voi sattua mitä vaan
on väkivaltainen, niin sitten ymmärrän, muuten en.