Taas ihmettelen tätä samaa: Miten niin monella se maidontulo 1kkn jälkeen ehtyy?
Mediassa mm. Sari Tamminen sanoo näin tapahtuneen, mistään lisämaidoista ei kuitenkaan puhuta, ollaan vaan pahoillaan kun se vaan ehtyi..
Ja mä olen sitä mieltä että sitä lisämaitoa annetaan synnytyssairaalan huonon opastuksen johdosta ja myös oman mukavuuden takia, että se isikin voi sitten osallistua..
Ja tiedän että tässä taas se 2% älähtää kenellä lääkitys tms. esteenä, mutta ilmaisinpahan taas vain ärtymykseni..
-se fanaatikko ; ) -
Kommentit (51)
Enemmänkin sellaista, että vauva imee 2 tuntia vartti taukoa ja taas 2 tuntia jne... Nauratti kun mun vauva oli ainoa jonka paino laski imetyksen takia kun osastolla punnittiin. Raukka joutui ponnistelemaan niin sen imemisen kanssa, että paino tippui. Ei ihmekään ettei paino noussutkaan sitten puolessa vuodessa kuin sen pari kiloa vaikka 4500g syntyikin. Itse lihoin 12kg samassa ajassa :D
Esikoisen syntymän aikaan oli muotia joka paikassa toitottaa, että aina kun vauva huutaa, sille pitää ensiksi tarjota rintaa. No meidän esikoiselle tästä oli seurauksessa kauheat vatsavaivat, kun mahassa oli koko ajan osittain sulanutta ja uutta maitoa. Kun rauhoitin syöttövälit ainakin 2...2,5 tuntiin, vatsavaivat loppuivat välittömästi.
jos on 1,5-v kaksoset ja yksi kouluikäinen lapsi joka harrastaa kilpaurheilua (ts. 5 kertaa viikossa harkat eli aina pitää kuskata) Lisäksi mies vuorotöissä. Lapsia ei ollut tarkoitus enää hankkia kaksosten jälkeen mutta kierukka petti :(
Eli mikään lapsentahtisuus ei ole mulle mahdollisuus tällä hetkellä ja korvike on meillä käytössä.
En kyllä saanut imetettyä kaksosiakaan, en jaksanut. Hatunnosto niille jotka pystyvät täysimattemään kaksoset.
Pakko ne muutkin lapset on ottaa huomioon!
sillä lapseni oli lastensairaalaassa happilaitteissa. Lasta ei saanut imettää ennen kuin 5 . päivänä, ja maitoa ei noussut. Lapsi sai koko sairaalassa olo ajan ( 8 päivää ) lisämaitoa. Multa ei juuri maitoa noussut, 8 ml sain 2 h lypsyllä. Lisäksi olin vahvalla antibiioottikuurilla.
Siinä vaiheessa kun lapsen terveys varmistui, se tuntui niin tärkeältä asialat, että kieltäydyin enää stressaamasta imetyksestä
Pulloruokinnallikin kasvoi terve ja reipas lapsi, joka ei ekaan vuoteensa sairastanut edes nuhaa.
kotiutumisesta lähtien ja syöneet päivisin sitten 2-3 tunnin välein. Maitoa on tullut sen verran, että lapset ovat kasvaneet hyvin. Ylimääräisiä en ole ikinä onnistunut lypsämään puolta desiä enempää. Täysimetin nuorimpia 6 kk kumpaakin.
Vartti kerrallaan ja sitten huili.
Ei pieni lapsi jaksa imeä tehokkaasti tuntikausia ja pelkkä lipsutus ei stimuloi maidontuotantoa.
Eikä sille kerta kaikkiaan mitään voi.
maito ei ikinä noussut. Olen pumpannut, käynyt imetysopissa monta kertaa, ihan henk koht ohjauksessa, pitänyt ryynipusseja mikron kautta rinnoilla ja yrittänyt imettää koko ajan, vähintään 10 kertaa päivässä. Vasta kun lääkäri sanoi homma ei mulla onnistu, luovutin.
Voin kertoa kaikkeni yritin, mutta ei onnistunut. Ja kun olen tästä asiasta puhunut muitten kanssa, en todellakaan ole ainoa lajissaan.
Minä kun tulin kuopuksen synnyttyä maininneeksi siitä hoitajalle Jorvissa, hän kiikutti minulle nenäsuihkeen, joka pisti maidon herumaan todella hyvin. Sen voimin pääsin vaivatta imetyksen alkuun ja imetin lähes vuoden, vauva oli 6 kk täysimetyksellä. Olispa tiennyt tuon aikaisemmin.
lapsille sairaalassa lisämaitoa syystä että molemmille tuli keltaisuutta ja painolaski. Lääkärin määräyksestä joka syötöllä lisämaitoa jotta saadaan keltaisuus pois ja paino nousuun. N. kuukauden annoin lisämaitoa ja sit pärjättiin rintamaidolla. Esikoista imetin 8kk, kuopustakin olisin tahtonut imettää yhtä kauan mutta minkäs teet kun ei 6kk ikäisenä enää tahtonutkaan rintaa, maidontulo alkoi hiipui ja hänellä meni totaalisesti hermo siihen ettei maitoa tullut riittävästi. Lopulta kieltäytyi kokonaan imemästä.
Kysynpä vaan että miten pienen lapsen voi pakottaa imemään?? Ei mitenkään sanon minä.
Siinä olen kyllä samaa mieltä että monet ei syö/juo tarpeeksi. Ystävälläni tuli maitoa tosi hyvin ensimmäiset viikot, joutui jopa öisin pumppaamaan ylimääräiset pois jotta pystyi nukkumaan. Sit ykskaks maidon tulo hiipui. Tiedän että hän söi ihan liian vähän ja juominen unohtui lähes tyystin ja hirvee stressaamaan jokaikisestä asiasta, joten ei ihmekään että maidon tulo lakkasi.
joku ihmeen syöksynousu rintoihin ja oikeasti tuntui suihkuavan pihalle :D
Mutta sitten taas kun poika oli 4,5kk ei enää oma maito pelkästään riittänyt ja poika lopetti sitten sen rinnan syömisen. Ei vain tarpeeksi tullut.