mikä on oudoin asia/tapa jolla olet satuttanut itsesi? cheddarjuusto (ov)
pakko kirjoittaa tänne tästä, kun oli sellainen tilanne johon en ole uskonut "törmääväni"...
lapsella oli ilmeisesti tippunut pari päivää sitten cheddarjuustosta pala lattialle. näin sen juuri ja ajattelin puolihuolimattomasti pyyhkäistä sen kämmenelle, mutta se olikin tarttunut lattiaan kiinni, ja tiukasti. tästä hyvästä sain aika pitkän naarmun kämmeneen siitä kivettyneestä juustosta. ei ole ennen juustosta naarmuja tullut... :)
Kommentit (77)
Kaverin äiti ja eno olivat nuorina keksineet kaikenlaista. Kerran kaverini äiti oli sanonut veljelleen "Lyöpä itseltäs pikkuvarvas poikki kirveellä niin määkin lyön."
Tämähän veljelle tuntui passaavan. Kaverin äiti näki miten veli löi pikkuvarpaansa irti jalasta ja pelästyi suunnattomasti, lähti juoksien karkuun. Mahtoi veljeä vähän harmittaa kun turhaan pikkuvarpaansa katkaisi...
Riisuin keskimmäiseltä pojalta vaatteita, kun se hoksais sellaisen korkean baaripöydän alla tangon ja alkoi pomppimaan siitä. Kumarruin selittämään, ettei voi hyppiä, kun poika samalla paukasi päälaen suoraan mun silmäkulmaan. Loppuilta meni kylmällä pullolla silmää hautoessa ja seuraava viikko oltiin Egyptissä lomalla. Olipa ihmisllä mahtavia ilmeitä, kun rouvalla oli silmä mustana...
kyllähän siinä jo viiltää parit pallitkin ja pyllyt... kuitenki naurattaa vähän...(lue paljon)
otan kuitenki osaa... ;) (siis tosiaan.. vieläki naurattaa se, että isällä oli tapana säilyttää partateriä pystyasennossa lauteiden välissä... =D... mihinkähän muihin paikkoihin se oli niitä jemmannu... sohvatyynyihin =D)
olitteko ulkona vai sisällä... siis että nurkan takaa oikein =D
tais olla lavastettu tilanne... :D
monia kommelluksia. Hän mm. sukelsi uima-altaan pohjaan, jolloin etuhampaasta lohkesi pala. Toisena päivänä hän käveli päin hotellin lasiovea. Muutenkin on ns. koheltajatyyppiä.
Nuorena tein halkoja kirveellä ja onnistuin jotenkin heilauttamaan sitä kirvestä kädessäni siten että sain haavan etusormeen. En siis halkoessani vaan kumartuessa ottamaan seuraavaa halkaistavaa. Verta tuli paljon ja sitten alkoi heikottaa kun alettiin tikeistä puhumaan.
Joku oli talikon laittanut jalastaan läpi. Minä tein saman hangolla, tosin ei nyt sentään kokonaan läpi.
Olen myös shortsi jalassa kävellyt uunin avonaiseen luukkuun siten että reidessä oli 2 kpl 1*10cm 3. asteen palovammoja. Arvet oli pitkään, mutta nyt ei enää näy.
Esikoinen meillä on jättänyt päänsä auton oven väliin laittaessaan sitä kiinni.
ja istuin keittiöjakkaran päällä. Yhtäkkiä huomasin että kynsisakset törröttivät pystyssä reidessäni (tietenkin mulla oli lyhyet sortsit jalassa). Siinä on edelleen kaksi pistemäistä arpea saksien kärjistä :D
Toinen on kun olin keilaamassa. Kenkä liukuikin enemmän kuin piti ja lensin pallon perässä suoraan radalle kolmen metrin päähän. Koko lonkka ja reisi mustana..... * N O L O A *
-kävin postilaatikolla ja takaisin kävellessä luin yhtä kirjettä, kun yhtäkkiä huomasin olevani selälläni maassa ketarat kohti tulosuuntaa ja sattui törkeesti. Olin kompastunut naapurin yhteen betoniporsaaseen ja lentänyt seuraavan päälle ja siitä maahan. Mustelmat oli komeat.
- lapsena olin mökillä innostunut uusista lenkkareista ja pompin niillä koko ajan. Pompin sitten matalan oviaukon kohdalla sillä seurauksella että makasin taas ketarat ojossa maassa ja mietin mitä oli tapahtunut.
-olin yliopiston kahvilassa kavereitten kanssa ja siihen aikaan minulla oli pitkät hiukset. Heitin ne tapani mukaan olkani taakse ja sitten ihmettelin että mistä lentää kahvia ruiskuamalla mua päin. Hiukset oli siis uineet kahvikupissa ja kun heitin niitä sain kuumat kahvit päälleni. Meni todella pitkään ennen kuin tajusin mistä se kahvi tuli...
- pää auton oven välissä koettu pariin kertaan
- lähtiessä treffeille huomasin hihansuiden olevan ryppyiset, ei kun kiireessä rauta käteen ja siitä vaan silittelemään. Tulos : paloarpi. Seuraavana päivänä törmäsin ystvääni ja huomasin hänen kädessään samantyyppisen paloarven. Kysyin onko silittänyt päällään olevaa vaatetta ja kyllä oli :)
- Keskellä katua erilaisiin asentoihin liukastumisia on niin paljon etten osaa laskea. Kun tulin raskakksi sain äidiltäni lahjaksi sellaiset mummojen liukuesteet kenkiin, kun pelkäsi mun kaatuvan mahani kanssa.
- Ruisleipää syödessä putosi puolet poskihampaasta, sain nopean ajan suuhygienistille joka lupasi tarkistaa hampaan (voinko olla sen kanssa viikonlopun) ja se älypää tätsy tökkäsi jonkun välineen avoimeen hermoon; koko ruumiini nousi noin puoli metriä ylös siitä tuolista holtittomasta kivusta.
Lista on loppumaton, mutta koskaan en ole loukannut itseäni tosi pahasti.
olin ekassa ultrassa ja kätilö pyysi käymään wc.ssä, kun halusi ultrata alakautta-
kin. Olin siellä ihan sekaisin nähtyäni juuri ensi kertaa vauvani, että onnistuin viiltämään oikean käden keskisormeen syvän viillon ja verta tuli...yritin siis sormella työntää rullaa alemmas sellaisessa telineessä voimalla;). Haava piti sitten liimata. Oli noloa tulla sieltä vessasta sormi vuotaen, et mulle sattu pieni tapaturma, heh.
löin itseltäni pampulla silmän mustaksi järkkärikurssilla ;-o
leikkasin vähän kovettunutta leipää ja siinä tuoksinassa sain tosi paljon verta pursunneen naarmun. Luulin ensin että se tuli veitsestä, mutta leipä se kyllä oli joka mua haavoitti.
Ripsientaivutin: Siitä on varmaan jo jotain 5v kun meikkasin ja aloin sit taivuttamaan ripsiä ja samalla kävelin vessaan ja siinä sit kompastuin johonkin ja kun vaan vaistomaisesti puristin taivutinta ja yritin säilyttää tasapainoni niin eiköhän suurin osa ripsistä sit lähteänyt kokonaan irti...tosi kipeää kävi ja ripset eivät ole vieläkään kasvaneet kunnolla takaisin....tai siis ne on tosi harvat ja lyhyet toisesta silmästä. Että suosittelen lämpimästi pysymään paikallaan sen aikaa kun taivuttaa ripsiä... ;)
Talikko: Joskus kakarana olin tekemässä säilörehua ja siinä sit löin itseäni talikolla ja yksi talikon piikki meni jalasta läpi, jalkapöydässä ja -pohjassa on vieläkin kaunis pieni arpi muistona.
Vaatehuoneen ovi: Oven edessä on matto ja se olikin mennyt vähän ruttuun ja kun kävelin kiireellä vaatehuoneeseen ja vetäisin oven auki ja kun matto oli rutussa niin eihän se ovi auennutkaan kunnolla ja kun oli vauhti päällä niin kävelin suoraan siihen oveen pahki ja arvatkaa vaan että päähän sattui...siihenhän se ekana tietty osui...grrrr, tuli varmaan pari rumaa sanaa ja mattokin lähti lattiasta.
Puukko: Ei varmaan mikään harvinainen kapistus millä voi satuttaa itseään mutta luulisin että tämä tapa miten se sattui on sitten varmaan vähän harvinaisempi. Juoksentelin nimittäin lapsena kesä aikaan avojaloin pihalla ja tietty joku oli lyönyt puukon maahan kiinni ja unohtanut sen siihen ja mä juoksin juuri siitä ja mukavasti se puukko viilsi koko jalkapohjan auki...tulihan siitäkin sairaalareissu ja paljon tikkejä.
Mä oon muuten kerran ajanut autolla mieheni jalan yli, meillä oli jokin riita päällä ja lähdin sit paikalta oikein kiukkuisena ja kaasutellen. En kyllä huomannut mitään ja sit kun mies tuli illemmalla kotiin niin sanoi että ajoit sitten mun jalan päällekin päivällä...riita oli jo muuten siinä vaiheessa sovittu puhelimen välityksellä eikä miehellekkään mitään isompia vammoja syntynyt....pientä kolotusta vaan. Myöhemmin ollaan aika makeasti naurettu tapahtuneelle!
kun olin asettelemassa päiväpeittoa sängylle. Huuli halkesi.
mutta mies vie kyllä voiton.. Oli kerrostalossa asuessaan puistellut parvekkeelta päiväpeittoa. Räväytti sitä oikein reippaasti ja päiväpeitto menikin niskan taakse ja kiskaisi mennessään otsan parvekkeen kaiteeseen. Kunnon kuhmu tuloksena.
Itse olen mm. saanut otsaani 5 cm haavan nokkakärryillä. Kuljetin tallilla painavia turvepaaleja nokkakärryillä - tipautin paalin nokkakärryyn pinon päältä ja nokka olikin jäänyt vähän pystyyn ja kärry keikahti niin, että kahva pamautti mua otsaan ja seurauksena vino pino tikkejä.
Tallilla olen myös kerran pudonnut lantalan jäiseltä luiskalta kottareiden kanssa niin, että löin leukani luiskaan ja leuka ihan mustana.
Kerran poika pamautti minua kulmaan päällään ja tuloksena musta silmä.
Voitte arvata vaan, että mun miestä on katsottu vähän kummallisesti, kun vaimolla vähän väliä kummallisia ruhjeita... Onneks ne, jotka mut tuntee niin myös tietää, että kaikki on mahdollista ;)
Niin ja olen myös vetäissyt auton oven kiinni sisäpuolelta niin, että oli oma peukalo välissä, vieläkään ei kynsi kasva kunnolla.
rusautin hirveän hajuiset kakit vessassa ja ajattelin häivyttää löyhkän vanhanajan tyyliin raapaisemalla tulitikun.
Ei siinä mitään, mutta laiskuuttani ajattelin laittaa vielä hehkuvapäisen tikun pönttöön siinä istuessani.
Tökkäsin sitten itseäni kankkuun hehkuvalla tulitikun päällä, kun arvioin puoni koon väärin :(
Tuli pieni mutta tosi kipeä palovamma muutamaksi päiväksi...
- hyppäsin niin korkealle että löin pääni kattoon! ts.. hyppäsin sohvalta alas. teki todella kipeää!! (meinasi taju lähteä!)
- sitten mennessäni hammaslääkäriin näyttämään viisaudenhammastani (mikä oli todella kipeä) sain kyydin työkaveriltani .. juuri kun huikkasin että kiitoksia kyydistä - löin auton oven siihen toiseen poskeeni!! taas oli melkein taju kankaalla..
lipsahtaa silmään...ja juu pepsodentit silmässä ei oo kivaa ja se tökkäyskin sattuu ja tää on tapahtunut mulle monen monta kertaa.
Ja toissakesänä pesin mattoja painepesurilla..ja sitten fiksuna likkana päätin kesken kaiken kokeilla olikos vesi lämmintä vai kylmää...käsi sentti suuttimesta ja paineet täysille...avot teki kipeetä ja käsi turpos kaksinkertaseksi!
Tein poppareita kattilalla, unohdin rasvan ja liekit nousi puoleeen metriin...fiksu ottaa kattilasta kiinni ja yrittää laittaa veden alle...tulos kattila tippuu lattialle, matto syttyy palamaan ja sitten jatkan ja nostan kattilan altaaseen ja vettä päälle...joten liekit vaan innostuu....lopulta kansi päälle...tulos palanut matto ja oikea käsi...kahdesta sormesta jouduttiin poistamaan koppuraksi palanutta nahkaa ja viikon sairasloma ja todella kipeät sormet! Niin ja meillä on nykyään aina mikropoppareita!
kun aloin sivelemään voita, huomasin leipien olevan yltä päältä veressä ja sairaalassa katsoivat että luu oli pysäyttänyt veitsen.
sain joululahjaksi leikkirullaluistimet. Niillä en ehtinyt kuin juuri aloittaa sisällä luistelun, kun kaaduin suoraan tiskipöydän kanteen. Otsassa arpi vieläkin muistona.
Meillä oli kellarissa sauna ja isä ajoi partaa vanhanaikaisilla partahöylillä, joissa irtoterät. Hän sitten säilytti teriä jotenkin pystyasennossa lauteiden välissä. Kiipeilin pienenä sinne lauteille ja ranne osui terään. Siinä on näkyvissä pitkä arpi, aivan kuin olisin yrittänyt viillellä itseäni... Vaarallinen tilanne oli silloin.
Ompelukone teki tepposet. Meillä oli poljettava singer ja leikin jotenkin sillä ja laitoin sormeni neulan alle. Sitten polkaisin ja neula menikin kynnen ja sormen läpi ja tuli samaa tietä takaisin... Karmea kipu..
Ajoin polkupyörällä lapsena ja päätin nostaa jalat etupyörän viereen. Siitä sitten etuvarvas jotenkin "hörppäsi" puolien väliin. Aikamoinen palkeenkieli tuli varpaan alle.
Hmm, aikuisena en muista enempiä törttöilleeni, ehkäpä opin virheistäni...
Lisäksi:
Kokkasin kapeassa keittokomerossa, jossa jääkaappi oli hellaa vasta päätä. oli helle joten olin pukeutunut vain alusvaatteisiin ja t-paitaan. Kurkkasin uuniin ja vedin pellin puoliksi ulos, sitten kumarruin jääkaapille etsimään jotain (voita? kananmunaa?) ja pyllistin suoraan kuumaan peltiin. Tuloksena suurehko palovammarakkula pakarassa.
Lisäksi olen leikannut sormen etupuolelta suurehkon viipaleen vihannesleikkurilla ja jättänyt jalkani auton renkaan alle istuessani jo takapenkillä.