mies ei hyväksy menneisyyttäni
eikä hyväksy menneisyyttäsi. Tuskin olet tehnyt mitää ihan hirveitä (kuten lainvastaisuuksia jne) ?
Kyllä jokaisen täytyy tuntea parisuhteessaan olevansa hyväksytty sellaisena kuin on,eikä täyttää toisen haavekuvaa ihannenaisesta.
Kokeeko mihesi tosiaan, että hänellä on ollut oikeus pettää entistä vaimoaan? Miten hän tämän selittää? Onko ex-vaimon käytösä tms sellainen antanut siihen oikeutuksen. Hiukan omituiselta kuullostaa... Saako hän siis pettää sinuakin, jos sinä käyttäydyt väärin, kostoksi tms?
Muista, että rakkaus ei aina parisuhteessa riitä, varsinkaan jos elämän arvot on aivan erilaiset. Älä nyt ainakaan lapsia ala tekemään ennen kuin olette selvittäneet tämän.
Kommentit (9)
ollaan seurusteltu pian 2 vuotta, josta asuttu yhdessä vuoden verran.
jossain vaiheessa ennen yhteenmuuttoa kerroimme toisillemme menneisyydestämme. kumpikin on tehnyt asioita, joita parisuhteessa ei voisi hyväksyä. minä tosin katuen ja mies omasta mielestään ei kadu mitään.
kuitenkin, mies ei hyväksy minun tekemisiäni,koska olen nainen, mutta hänellä on ollut tottakai railakasta, koska hän on mies. ja entisessä avioliitossaan vaimon pettäminen on ollut oikeutettua.
minä en taas ole koskaan pettänyt rankasti seurustelukumppaneita. yksi pitkä suhde päättyi sellaiseen pieneen peliin toisen kanssa, joka antoi mulle kysyä lopettaa suhteen. ja tätäkin kadun, ja olen varmasti ottanut opikseni.
en tiedä, mistä miehen tuomitseva asenne minua kohtaan tulee. varmaan jostain omista päähänpinttymistä kelvollisesta naisesta.
minä rakastan miestäni, ja ajattelen, että hän voi muuttaa käytöstään, jos on onnellinen. ilmeisesti hän ei voi kuitenkaan minua hyväksyä, vaikka hänellä on hyvä olla minun kanssa silloin kun asiat ei paina.
mitä tehdä, onko ihan turha yrittää jatkaa?
t. kakkonen.
Ap pidä itsestäsi huolta! Et tarvitse tuollaista miestä latistamaan itseäsi.
mietin näitä nyt tarkkaan, taitaa minulla olla ajatus hiukan hukassa. ja siis latistunut, oikeasti, etten enää huomaa, miten vinoutunut suhde meillä on.
Toisaalta seurustelun alussa omakin mieheni laukoi joskus tosi kummia juttuja, mutta myönsi ne nopeasti ja rehellisesti myös typeriksi, jos osoitin hänen ajattelutapansa olevan väärä. Missä lie poikaporukoissa ne niitä loistopäätelmiään olivat sitten kehitelleet...
sille nykyiselle paljastaakaan. Kummankaan.
UUsi suhde aloitetaan aina puhtaalta pöydältä, mitä niitä mörköja siirtää sinne toisen mieleen kummittelemaan.
sille nykyiselle paljastaakaan. Kummankaan.
UUsi suhde aloitetaan aina puhtaalta pöydältä, mitä niitä mörköja siirtää sinne toisen mieleen kummittelemaan.
Hyvässä suhteessa voi puhua myös vaikeista asioista! Tosin exän kanssa harrastettu seksi nyt kannattaa jättää ruotimatta, kuka niistä nyt haluaa kuulla. Mutta kyllä mun mielestä suhteessa pitäisi pystyä puhumaan menneisyyden tapahtumista, monestihan ne heijastuvat myös nykyisyyteen. Esim. itse olin monta vuotta tarkka siitä, että meillä ei jääkaapissa ole kaljaa ikinä. Syystä että exä joi koko ajan "pikkasen" ja kaapissa piti olla aina kaljaa siltä varalta, että alkaa tehdä mieli! Nykyinen mieheni siis kärsi jonkun aikaa exäni teoista, mutta voitti kyllä ajan mittaan luottamukseni. Nykyään kaljapullo jääkaapissa ei saa mussa minkäänlaista ahdistusta aikaan. Eikä niitä juuri siellä olekaan. :)
kuvittelin,e ttä koska miehellä oli tarve puhua ja hänen kokemuksensa erittäin railakkaita, omani näyttäisivät hänestä olankohauttamisen arvoiselta. mutta ei mennytkään niin..
ap
ja siis ollaan ihan oikeasti jo aikuisia ja takana niin paljon, ettei olisi voinut kuvitella menneen rasittavan kun kerrankin päästiin uutta aloittamaan ja uskallettiin se tehdä.
harmittaa vaan, jos pitää taas laittaa uusiksi koko elämänperusta. mutta ei sitä halveksuvassa ilmapiirissäkään voi elää!! varsinkin kun se tuntuu täysin epäreilulta.
ei ole yhtään ihmistä maan päällä jolla ei olisi sitä.
toisilla railakas, toisilla seesteinen, toiset katuu, toiset ei.
Minusta se on vaan elettyä elämää, minä en tartu menneeseen, minkä minä sille voin jos miehellä olisi vaikka mitä siellä menneisyydessä. Ei sitä voi muuttaa, eikä tarvitse.
Se jos ei hyväksy on suvaitsemattomuutta.
mutta itse en ymmärrä, miksi kukaan jatkaisi suhdetta miehen kanssa, joka
a) on kaksinaismoralisti ( miehille sallitaan erilainen seksuaalikäytös ja muutenkin käytös parisuhteessa kuin naisille)
b) ei voisi hyväksyä minua ja menneisyyttäni vaan tuomitsisi minut
c) pitää PETTÄMISTÄ OIKEUTETTUNA millään perusteilla
Mun mielestä toi on ihan tuhoon tuomittu juttu, ja lähtisin juoksemaan ennen kun kuvioon liittyy lapsia! Ja hei muuten, toi "mies voi muuttua, kunhan on onnellinen kanssani" potaska nyt on maailman vanhin naiivi itsepetosajatusmalli!