Olen hoitovapaalla vakituisesta paikastani.
Voinko mennä toiselle virmalle keikka töihin tässä sivussa etten irti sano itseäni vakipaikasta??? Haluan vielä palata omaan paikkaani mutta en halua vielä viedä lastani hoitoon. Tämä keikkatyö ois sellaseen aikaan että mies on kotona ja hoitaa lapsen sillä aikaa.
Kommentit (9)
Eli voi olla, että et voi mennä kilpailijalle tekemään töitä, jos olet nykyisellä työnantajallasi työsuhteessa.
sinulla on velvollisuus kertoa vakituiselle työnanatajallesi. Ja hänellä on oikeus kieltää... Ainakin sivutyön suhteen, jota tehdään samaan aikaan kuin päätyötä, on asia näin.
Kannattaa muutenkin perehtyä, mitä kaikkia velvollisuuksia työntekijänä onkaan :) Saattaa paljastua yllättäviäkin juttuja... Tuli vaan mieleen, kun lakijuttuja tässä lueskellut...
jos olet kaupan kassalla päätyössä niin tottakai saat käydä lehteä jakamassa aamulla tai iltaisin siivoamassa Ei siitä tarvitse kenellekään ilmoittaa.
Joissakin viroissa tarttee sivutyöhön luvan. Ota selvää liitosta ja työehtosopimuksesta.
Meillä (it-konsulttiala) on työsopimuksessa ehto että palkattomilla vapailla ei saa tehdä kilpailevaa työtä (eli olla töissä kilpailijalla, tehdä omiin nimiin samanlaista konsultointia). Sen sijaan saa kyllä tehdä mitä tahansa muuta työtä.
aijo pelata vaan kysyn tietenkin työnantajaltani. Ajattelin vain että oisko tämä ihan mahdoton yhtälö.
Ap
Itse olen tehnyt näin jo yli 5 vuotta.