Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä? Mies ja lapsi reissuun, äiti kotona.

Vierailija
18.03.2009 |

Ollaan mietietty reissua etelään ensi kesäksi. Matkalle lähtisi meidän perhe sekä mieheni vanhemmat.

Itse kärsin eräästä suolisto"sairaudesta", joten olen keittinyt lähteäkö matkaan ollenkaan. Turha sinne on lähteä hotellihuoneeseen vessaan istumaan kun voin tehdä sen kotona ihan ilmaiseksi. Mitää lääkkeitä vaivaan ei ole eikä mikään tunnu auttavan tällä hetkellä. Ravaan taas tutukimuksissa mutta mitään vikaa ei ole vielä löydetty.

Olenkin nyt miettinyt, että jospa mies lähtisi pojan ja vanhmpiensa kanssaa ja minä jäisin kotiin. Harmittaisi toki mutta miksi maksaisin matkastani 500-600 euroa siksi, että voin tutkailla hotellihuoneen kylpyhuoneen kaakeleita?!

Hitsi tää on niiiin vaikeeta päättää..... ja kohta pitäisi se matkaki varata.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas olen kyllä mieluummin pahoinvoiva palmun alla ja huonepalvelun piirissä kuin kotona.

Ja vatsavaivoihin, kyllä niihin ennen pitkää löytyy syy. Onhan refluksi ja keliakia suljettu pois?

Jos taas olet just ennen lähtöä huonona, niin lääkärintodistuksella voit peruuttaa matkan ja saat rahasi takaisin, kunhan vain matkavakuutus on kunnossa.

Vierailija
2/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä kyllä nauttisin myös viikon rauhasta ja yksinolosta kotonakin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvinaista herkkua äidille olla yksin kotona? Mä jäisin.

Vierailija
4/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas olen kyllä mieluummin pahoinvoiva palmun alla ja huonepalvelun piirissä kuin kotona.

Ja vatsavaivoihin, kyllä niihin ennen pitkää löytyy syy. Onhan refluksi ja keliakia suljettu pois?

Jos taas olet just ennen lähtöä huonona, niin lääkärintodistuksella voit peruuttaa matkan ja saat rahasi takaisin, kunhan vain matkavakuutus on kunnossa.

Kaikki tähystykset tehty kaksi vuotta 2,5v sitten.....ei vikaa....dg "ärtyvä suoli"..... hoito "koita elää se kanssa". Ei keliakiaa, ei relfluksia.....

En ole yämän takia yli 10 vuoteen uskaltanut reissuun lähteä kun pelkään jos olen viikon ripulissa jossain toiselle puolella maapalloa..... Vielä kuukausi sittenolin sitä mieltä, että lähdetään, mutta nyt emmin taas.... Poika niiiin odottaa reissua lämpöön ja sen takia ajattelin, että mies voi lähteä pojan kanssa. Onhan hänellä vanhempansa mukana, ei minua niinkään tarvita. Olisin vaan jarruna kun vessaa pitää etsiä joka paikasta eikä minnekään retkille uskaltaisi lähteä. Korkeintaan voisin olla hotellin uima-altaalla, jos sitäkään.......

Lisää mielipiteitä vastaanotetaan....

Vierailija
5/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut voisivat sitten ihan rauhassa kierrellä ja katsella.

Vierailija
6/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutullani on crohn ja se tuottaa ajoittain hankaluuksia, pahojakin. Siitä huolimatta hän matkustelee ahkerasti ja nauttii matkoistaan. Välillä tapahtuu katastrofeja, mutta lääkkeet kyllä auttavat aika hyvin.

Viikko yksin kotona voisi olla aika ihana, mutta jos syy on se, ettei uskalla lähteä koska saattaa saada vatsatautikohtauksen, niin onhan se vähän ankeaa?

Vierailija
7/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa- ja suolistovaivoista täällä koti-Suomessa kärsivä, ei kärsi niistä ulkomailla käydessään. Tämän olen kuullut monelta... ilmavaivat vähenee tai poistuu, ei kaasuuntumista ei mitään. Johtunee ruuasta....

Mutta eikös se olisi mukava välillä olla eri vessassa?? tokihan se matka maksaa

Vierailija
8/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse suolitautisena on tullut matkusteltua perheen kanssa jonkin verran ja ihmeen hyvin on reissut sujunut ainakin vatsan puolesta. Eli mulla colitis ulcerosa ja kahdesti kanarialla käynyt sen kanssa. Menin niin huonoon kuntoon pari vuotta sitten et multa jouduttiin poistamaan koko paksusuoli ja avanne mul oli 8 kk, senkin kans käytiin etelässä kerran. ja nyt j-pussilaisenakin olen jo kerennyt kerran käydä. sitä mieltä ite oon ollut et hulluksi oisin varmaan tullut jos oisin aina kotia jäänyt. vessathan ne on ulkomaillakin. tosin kanariaa kauemmas ei olla uskallettu sen takia vielä lähteä..ehkä sit ens syksynä

Vierailija
9/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koettanut dietata yhtäaikaa tavallisimpia allergian aiheuttajia maitoa, kanamunaa, kalaa jne ? Tai elää hetken muutamalla todennäköisimmin sopivalla ruoka-aineella ?

Matkasta on vaikea sanoa kun ei tiedä tilanteestasi enempää. Vaikuttaako stressi tilanteeseen ? Tai voisiko reissussa ollakkin parempi olo kun pääsisit pitkästä aikaa lomailemaan. Ja jos vaikka oleilisit tosiaan enimmäkseen hotellilla ja sen uima-altaalla jne.

Tsemppiä, teitpä minkä ratkaisun tahansa.

Vierailija
10/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin kotona=)

tosin joskus harvoin kun ipanat on kaikki olleet jossain menossa(pienet mummulassa ja isommat kavereillaan) samaan aikaan niin jo muutamassa tunnissa alkaa olo käydä oudoksi, käyn ovella kuuntelemassa kuopuksen unta rattaissa yms ;)

Jos sinne lomalle on appivanhemmatkin lähdössä eivätkä ressaa sinua ja suolistoasi olollaan niin kyllä minä lähtisin ehkä reissuunkin, onhan se ihana lämpimässä eri ihana loikoa. Kun on monta aikuista lapsista huolehtimassa.

Mikä on vaivasi oire, epäilty diagnoosi??

Vierailija
11/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siihen vaikuttaa eniten stressi. Oireet alkoivat aikoinaan yo-kirjoitusten aikaan. Edelleen maha menee hankalaksi stressaavissa elämäntilanteissa. Jos sulla stressi aiheuttaa ongelmia vois loma olla ihan paikallaan. Tiedän kyllä, että kauas vessasta ei voi mennä. Ootko koittanut mitään kuituvalmistetta? Itselläni auttoi Visiblin. Sekoitin sitä limsaan heti kun mahassa alkoi velloa ja yleensä selvisin yhdellä vessa reissulla. Mulla auttaa myös se, että kun maha menee todella hankalaksi, annan vatsan levätä. Syön vain muutamia helposti sulavia ruoka-aineita useiden viikkojen ajan. Sitten aloitan laajentamaan ruokavaliota hitaasti ja rauhallisesti.

Meni vähän ohi aiheen...

Sinuna ehkä varaisin matkan ja jos tilanne ennen lähtöä on tosi huono, peruisin lääkärintodistuksella.

Vierailija
12/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päästäisin perheen lomailemaan. Nautin muutenkin yksinolosta kotona.

Mutta sinun pitää itse tuo päättää.

Vierailija
13/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kummampaa diagnoosia ei ole tehty kuin tuo aärtvä suoli. Joku kyseli (en muista nro:a) vaikuttaako stressi. Kyllä vaikuttaa, nytkin töissä vaikeeta kun paljon töitä ja ihmissuhteet hankalat. Allergioita ei testattu, enkä ole vielä niihin päässyt vaikka olen pyytänyt....

Kuituvalmisteet kokeiltu, auttoivat kuukaudeksi.

Voihan se olla niin, että lomalla vatsa hyvässä kunnossa....mene ja tiedä.... Kiitos kaikille kannustuksesta lähteä reissuun. Luulen kyllä, että olisin ihan hukassa viikon yksin kotona (vaikka viihdyn hyvin niin) kun muut reissussa. Näillä näkymin taidan varata matkan ja pakata laukkuun läjän lääkkeitä/rohtoja. Katsotaan miten käy......

Vierailija
14/14 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlainen reumaan liittyvä suolistosairaus, eli reumaa on hänen äidillä ja tyttärellä tuo reuma tai sen johdannais-sairaus ilmenee pahoina suolisto-ongelmina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä