Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella MLL jakaa 70 euron ruokalahjakortteja köyhille perheille?

Vierailija
11.12.2008 |

Kuka määritellään köyhäksi? Miksi esim, meille ei ole sellaista tullut?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset hankkivat lapsia toisensa perään, vaikka ei olisi edes töitä eikä mitään takeita tilanteen paranemisesta. Siis tottakai tilanne voi iskeä yllättäen, mutta kun suurimmalle osalle se ei iske. Isä on työtön ja äiti on kotona? Miksei sitten äiti mene töihin ja isä jää kotiin?

Jokainen elää elämäänsä miten haluaa, mutta kun siinä on mukana monta lastakin niin minkälainen on heidän tulevaisuutensa. Jatkavatko he vanhempiensa mallia? Ei kannata tyytyä tuollaiseen elämään vaan tehdä asian eteen jotain, pyrkiä parantamaan elintasoa. Voi tehdä hanttihommia, voi opiskella, vaihtoehtoja on niin paljon.

Kateudesta ei ole kyse, miksi olisi? Itse olen ainakin noussut pohjalta ja saavuttanut paljon. Pinnistellyt parempia aikoja kohti, opiskellut, ollut työttömänäkin hetken, mutta ahkeruudella ja sinnikkyydellä olen noussut hyvään asemaan. Jokainen on oman onnensa seppä, sitä voi pärjätä hyvin vaikka ei olisikaan syntynyt kultalautasen äärellä.

Vierailija
22/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani kertoi saaneensa tällaisen avustuksen. Ja ajattelin, että no sehän kiva juttu (en ollut kuullut koko avustuksesta aikaisemmin). No nyt kun tämän luin ja ymmärsin, että ko. avustus annettaan vain sitä tarvitseville ja hyvin perustein ym.. No nyt olen täysin ymmälläni koska samaan aikaan tämä tuttavani osteli uusia huonekaluja ja kodinkoneita jne. ja ei mikään halpis kelvannut... Joten ei tainnut sitten antaneella taholla olla todellista tietoa tämän tuttavan taloudellisesta tilanteesta... Vaikka siis kaunis ele ja varmasti ihan tarpeen tuttavallenikin (kenelle nyt ei olis) mutta kun mietin vaan, että varmasti olisi ollut suomessa enemmänkin ko. rahan tarpeessa olevia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkoko sitä on lisääntyä..

Vierailija
24/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka itse olin kyllä 17-vuotias esikoisen syntymän aikaan..

Vierailija
25/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, että HÄNEN verorahoistaa avustuksia jne..

Juu, sinun ehkä suurestakin palkasta maksat veroja, joista sitten osa menee sossuun yms

Tuleeko kenellekkään mieleen, että ihan kotihoidontuestakin menee veroja vähintään 20%???

Siitä muutamasta satasesta maksan paljon veroa, joten aivan turha inistä, että kaikki maksetaan vain työssäkäyvien verorahoilla!!!

Vierailija
26/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoidontuki on kokonaan valtiolta saatu, Töissäollessasi saisit palkkaa ja maksaisit veroja kuormittamatta valtiota! Töissäkäyvä äiti on yhteiskunnalle kannattavampi vaikka tarvitsee päiväkotipaikan. Näin on laskettu. Kaikki äiskät töihin nyt!

Vierailija
27/48 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksat siitä 50 - 60 euroa takaisin kuussa. Onpas kuule iso panos!

Meidän perhe maksaa joka kuukausi veroja 10 000 euroa, joten pulinat pois ja pokkaa kiitokset.

Vierailija
28/48 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liuta lapsia, iso vuokra, miksi me ei saada? Tulisi todella tarpeeseen.

Eivät ne sielläkään tiedä kaikkia avuntarvitsijoita, jos kukaan ei kerro heille teistä.

Vierailija
29/48 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakortteja, mll jakaa lähinnä omille "asiakkailleen" muiden kannattaa kysyä sossusta suoraan. Itse sain sossusta rahana 70e kun lahjakortit olivat jo loppuneet.

Vierailija
30/48 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hänelle oli annettu ruokalahjakortti. Varmaan olivat ajatelleet että tää perhe tarvii kun akka ramppaa hakemassa kaikenmaailman avustuksia.

Mua niin sieppaa just sen takia että todellisia avuntarvitsijoita ei saavuteta ja niitä varmasti olisi.

Tekis mieli ilmottaa johonkin...

ä(itse emme tarvi kyseisiä avustuksia) mutta mielellään soisin ne todella tarvitseville.

Vierailija
31/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vanhemmat tarvitsivat ihan opetusta lapsen ja kodin hoitamisessa.

Ovat, miten sen nyt kauniisti sanoisi, hieman alhaisen äon omaavia.

Vierailija
32/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka jakaa noita tukiaisia?

Vierailija
33/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se piti erillisellä hakemuksella hakea. Siis ruokapakettihakemuksen laitoin, jossa annoin sossulle luvan antaa yhteystietoni eri tahoille

minä opiskelija, 2 lasta

tulot

opintotuki 220

lapsilisä 303

elatustuet 260

asumistuki 280

Vierailija
34/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mitäs kovia te olette "kokeneet"? Minimiäitiyspäiväraha on oma valinta, opiskelijan lisääntyminen myös ihan oma valinta.

Ja selvästikään ette ole kypsiä vanhemmiksi, jos yhdelle lapselle tarvitsette kunnaliisen kodinhoitajan.

Vierailija
35/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av tietää taas paremmin kaiken ;). Kuulehan: se kodinhoitaja tuli meille siksi että meillä ei ole ketään tukena. Miehen vanhemmat "hylkäsivät" meidät kun saivat tietää että olen raskaana ja minun äitini kuoli juuri ennen laskettua aikaa. Olimme aivan yksin lapsen kanssa, nyt ei ollut kyse rahasta- tukiverkostoa kun ei voi ostaa isollakaan rahalla...

Voisit vähän miettiä mitä päästelet suustasi.

7

Vierailija
36/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin te olette yksin lapsenne kanssa - keitä siellä pitäisi olla???? Aikuisilla ihmisillä. YKSI LAPSI, haloo. Tehän sen lapsen vanhemmat olette!

15

Vierailija
37/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan siksi että meillä ei ole todellista tarvetta vaikka 5 pientä lasta onkin.

Ei olla sossupummeja.

Sanoisin varmasti että antakaa hädässä olevalle ja sitä todella tarvitsevalle.

Vierailija
38/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin te olette yksin lapsenne kanssa - keitä siellä pitäisi olla???? Aikuisilla ihmisillä. YKSI LAPSI, haloo. Tehän sen lapsen vanhemmat olette!

15

Ap:n ÄITI oli juuri kuollut. Vaikka sinä olisit empatiakyvytön ja kylmä ihminen, niin kaikki eivät ole. Normaalille osalle kansasta oman äidin kuolema on kova paikka.

Vierailija
39/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän veronmaksajien rahoilla.

Pitäisitte välit kunnossa sukulaisiinne, niin ei tarvitsisi kupata muilta.

Vierailija
40/48 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kertoi menettäneensä äitinsä, eipä siinä tilanteessa paljon auta pitää välejä kunnossa. Kokemuksesta tiedän myöskin ettei siinä vaiheessa kun suku hylkää jos tulee raskaaksi voi tehdä mitään. Mekin oltiin miehen sukulaisiin tosi hyvissä väleissä, miehen äiti sanoi ettei ole valmis mummoksi ja ei halunnut nähdä meitä 2 vuoteen, näki ekan lapsenlapsensa kun hän oli jo 2 vuotias

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi