Suomessa ihmisen henki maksaa 600e! Käsittämätöntä oikeutta!
En pysty ymmärtämään, miten äiti saa sakkoja 600e tapettuaan vauvan!!!???
Joku saisi polttaa saman tien koko maan ja sen hallituksen, joutumatta siitä edes vankilaan.
Kyllä ottaa aivoon!
Kommentit (33)
että edes joku on kanssani samaa mieltä. Suomi on niin viinaan menevää kansaa että ihan mitä saa tapahtua ja tehdä kännissä, vaikka tappaa 7 viikkoisen vauvan ja asia on katumuksella kärsitty!
En todellakaan ole kylmä ja tunnevammainen ihminen vaikka olen sitä mieltä että oman lapsen kuolemantuottamus alkoholinvaikutuksen alaisena on tappo, ei mikään näpistykseen verrattava asia. Suomessa myymälävaraskin kärsii kovemman tuomion kuin tahallisesti huolimattomuuttaan ja laiminlyödysti aiheuttaen oman lapsen kuolemantuottamuksen.
En ole synnitön en, mutta en todella ota omaa vauvaani viereeni vaikka perhepedissä nukummekin, kun olen ottanut nukahtamislääkkeen tai maistanut alkoholia. Puhumattakaan että olisin ollut koskaan 1,5promillen humalassa lasten synnyttyä, jos näin pääsee käymään, en tule olemaan samassa talossa.
Tätä kuolemaa tuskin olisi tapahtunut ilman reilua ryyppäämistä. Molemmille vanhemmille se viina on ollut tärkeämpää kuin vauva ja vauvan turvallisuus. Ei tipu sääliä multakaan vauvan murhaajille :(
Äiti vielä oikeudessa valehteli juomisistaan... Te, jotka vanhempia puolustatte, puolustatte varmaan yhtälailla rattijuoppoa, joka tappaa jonkun? Ei se rattijuoppokaan tarkoittanut tappaa ketään, se oli vahinko. Humalaisen väärä päätös, huono tilannetaju... Ihan samanlainen tilanne. Siksikö meidän pitäisi tätä äitiä sääliä, että hän tappoi oman vauvansa?
¨
Mä säälin sitä vauvaa. Hän oli vanhempiensa viinanhimon uhri. Rauha pienokaiselle.
oot tyhmä ja sydämetön ihminen. paa kädet kyynärpäitä myöteen ristiin, ettei sulle koskaan satu mitään virhettä.
Onnettomuuksia voi tapahtua kenelle vaan, mutta kännissä en lapsiani tukehduta.
omalla toiminnallaan aiheutti vauvansa kuoleman! Kyseessä ei ollut vahinko..äiti ei mennyt vahingossa baariin ja juonut vahingossa kännejä..Ihan idioottitoimintaa...
Tuo olisi ollut estettävissä, jos äiti olisi ollut normaalilla äidinvaistolla varustettu.
Eli kestänyt ilman viinaa ja hoitanut vauvansa selvänä..tai jos ihan rappioalkkis, niin adoptio olisi ollut järkevää...olis edes hankkinut lastenhoitajan...
Viinaa jos on niin se kumoutuu ihmisen kurkkuun itsestään, ihan huomaamatta. Yhtäkkiä ihminen on vaan perskännissä- hupsista!
Ihan kuin ihminen ei voisi mitenkään säädellä toimintaansa ja himojaan. Ihan samaa liirumlaarumia on nämä "mies on uskoton koska miehen biologia määrää miehen levittämään perimäänsä mahdollisimman laajasti". Ja mitähän vielä..aikuisten satuja.
Mä olen saanut ylinopeudestakin isommat sakot.
Jos olet saanut ylinopeudesta isommat sakot, niin olet ajanut aika reilua ylinopeutta!
Etkö sä tajua, että olet vaarantanut muiden tiellä liikkujien hengen ja turvallisuuden ajamalla ylinopeutta? Entä jos joku lapsi olisi jäänyt autosi alle ja kuollut ja vammautunut sen seurauksena? Olet ollut piittaamaton muiden ihmisten turvallisuudesta!
Ai niin, mutta sä et ollutkaan silloin kännissä, ilmeisesti.. ? No sitten se ei olekaan niin vakavaa...
Voi hyvä ihminen! Mieti omia tekojasi ennen kuin alat muita tuomitsemaan!
niin toivottavasti et tapa tai vammauta ketään muuta ihmistä. Se ei varmastikaan ole tarkoituksesi. Olet vain ilmeisesti tyhmyyksissäsi piittaamaton muiden ihmisten hengestä ja turvallisuudesta.
Aina pitäisi olla edes jonkun selvän ihmisen paikalla jos niin käy että alkoholia on pakko ottaa.
Mutta olen silti sitä mieltä että millään summilla ei enää tossa vaiheessa ja tossa perheessä ole väliä. Mä uskon että isä ja varsinkin äiti, tulevat koko elämänsä ajan katumaan juomistaan ja sitä että äiti otti vauvan viereensä. Mä en usko että he kuitenkaan tahallaan ja pahuuttaan lapsen tappoivat. Pahin rangaistus heille on juuri julkisuus ja oman syyllisyyden kanssa elämäinen.
Kyllä ihminen (äiti) voi itse päättää juoko vai ei. Jos on päättänyt juoda alkoholia, on oltava vastuuntuntoa sen verran että hommaa vauvalle (7vko!!!) luotettavan hoitajan.
Vahinkoja voi sattua, kyllä, mutta menkää nyt itseenne hyvät äidit!! Kuinka moni juopottelee itsensä noin kovaan humalaa, ja vielä baarissa, kun kotona on 7 vko:a sitten syntynyt pieni ihminen, joka on sinusta täysin riippuvainen???
Alkoholismi on sairaus. Tuo pieni ihmisenalku maksoi siitä hengellään. Ei heru sympatiaa vanhemmille täältä.
Silti uskon että paras rangaistus heille on juuri se että toivon mukaan elävät syyllisyytensä kanssa lopunelämää.
tapahtuu!
Voi etukäteen päättää, että juo vaikka vain 3 annosta alkoholia että pystyy hoitamaan lastaan turvallisesti ja ottamaan vastuun teoistaan.