Ikävä tuo Tampereen tapaus mutta olen aina ihmetellyt, miksi lapsi ei nuku omassa
sängyssä. Tuo sama voi tapahtua vaikka äiti ei humalassa olisikaan.
Kommentit (48)
Vauva jotenkin hengittää äidin tahtiin..tästä on useampi tutkimus.
En nyt väitä/yleistä, vaan kirjoitin joskus....
"Äiti ei voi kierähtää lapsen päälle selvin päin. Se on se äidinvaisto."
Esikoiseni ensimmäisen viikon aikana, kun olin puolikuollut väsymyksestä, jätin vauvan viereeni nukkumaan imetyksen jälkeen ja heräsin siihen, kun mieheni melkein tönäisi minut lattialle. Olin jo puoliksi vauvan päällä ja hän nahisi siinä, mutta en herännyt. Jos mies ei olisi ollut paikalla/herännyt, niin ei esikoista nyt olisi.
Eli höpöhöpö sinulle ja äidin vaistoillesi!
Missään tutkimuksessa ei varmaan ole osoitettu, että on täysi mahdottomuus, että äiti selvinpäin kääntyy lapsen päälle, kuten tämä kyseinen kirjoittaja väitti.
Sen takia en ota lasta viereeni nukkumaan, koska kukaan ei voi luvata 100% varmuudella, että hänelle ei käy mitenkään siinä. Se on äidin vaistoa se. :)
48
Olen itse henkilökohtaisesti todistanut tilanteen jossa selvinpäin ollut äiti oli kierähtänyt vauvan päälle ja ei sitä itse huomannut! Äiti makasi vauvan päällä ja jos en olisi juuri sillä hetkellä tullut huoneeseen niin vauva olisi varmasti kuollut. Kun sain käännettyä äidin pois vauvan päältä niin aluksi vauva ei hengittänyt mutta sitten hengitys palautui. Tämä kyseinen äiti järkyttyi tästä aivan hirveästi eikä kyllä ole sen jälkeen nukkunut enää vauvan vieressä!
Missään tutkimuksessa ei varmaan ole osoitettu, että on täysi mahdottomuus, että äiti selvinpäin kääntyy lapsen päälle, kuten tämä kyseinen kirjoittaja väitti.
Sen takia en ota lasta viereeni nukkumaan, koska kukaan ei voi luvata 100% varmuudella, että hänelle ei käy mitenkään siinä. Se on äidin vaistoa se. :)
48
Sun vaistot on jo niin turrutettu tutkimuksilla, että ne ei toimi. 100% varmasti sulle ei kukaan voi luvata, että lapsellesi ei käy mitenkään, ei vaikka säilyttäisit häntä missä! Kaltaisesi tutkimuksiin tuijottajat unohtavat ihmisyyden muut puolet täysin. Fyysistä puolta kaikin luonnottomin keinoin suojelevat emot unohtavat vauvan psyykkisen puolen. Vauvan koko elämä on ollut äidin sisällä, äidin ääntä ja liikettä. Sitten synnytys, kylmä maailma ja oma sänky. :-(
ja sitähän ei perhepetiin missään nimessä suositella!
juttu lehdessä kun selvin päin ollut isä oli kierähtänyt vauvan päälle ja vauva kuollut. suomessa tämäkin tapahtui.
itse en ikinä nukkuisi vauvan vieressä. nytkin kun vanhempana lapset tulevat mun viereen nukkumaan, ei tule nukkumisesta mitään.
vaistot pelaa. Kun poikani oli vastasyntynyt, otimme hänet viereen nukkumaan. eräänä yönä heräsin syvästä unesta siihen kun mies oli kääntymässä vauvaan päin ja tarkastin ettei käänny päälle. olin itse yllättynyt tuosta. mutta kannatan myös omaan sänkyyn nukuttamista, alussa sitä vaan on niin väsynyt että ennemmin ottaa viereen nukkumaan.