Ikävä tuo Tampereen tapaus mutta olen aina ihmetellyt, miksi lapsi ei nuku omassa
sängyssä. Tuo sama voi tapahtua vaikka äiti ei humalassa olisikaan.
Kommentit (48)
Meillä lapset ovat aina nukkuneet omissa sängyissää, juuri siksi, että se on äidille mukavampaa..
Äidin pitää vain tinkiä omasta mukavuudestaan, mutta sehän ei nykyäideille oikein tahdo sopia.
ehkä jopa omaan huoneeseen heti synnytyksen jälkeen. Afrikassa äidit pitävät vauvat lähellään, ihollaan koko ajan. Kantavat selässään koko päivän. Yöt nukutaan yhdessä. Kumpikohan on luonnollisempaa?!
ehkä jopa omaan huoneeseen heti synnytyksen jälkeen. Afrikassa äidit pitävät vauvat lähellään, ihollaan koko ajan. Kantavat selässään koko päivän. Yöt nukutaan yhdessä. Kumpikohan on luonnollisempaa?!
että lapset ovat äitiä lähellä? Hiton urpo.
Kummassakohan on suurempi lapsikuolleisuus?
Ei lapsia voi kasvattaa niin.
Rakkaus ja läheisyys ovat tärkeitä myös.
kuin nukkumalla perhepedissä. Ihan turvallisillakin tavoilla.
http://www.hs.fi/juttusarja/perhe/artikkeli/K%C3%A4tkytkuolema+on+yh%C3…
Ei tässä ole mitään epäilyn sijaa.
Mielelläni minäkin olisin nukkunut yöni itsekseni mutta kun kaikki kolme lastani heräsivät vauvoina puolentunnin välein läpi yön, pari kuukautta sinnittelin jokaisen kanssa niin että lapsi oli omassa sängyssä mutta enhän ehtinyt noin tiuhoilla heräämisillä itse ollenkaan nukkua joten kyllä vauva oli vaan viereen otettava että jaksoi edes jotenkuten sen vauva ajan läpi.
että lapset ovat äitiä lähellä? Hiton urpo.
Luuletko oikeasti, ettei siellä ole yksikään vauva kuollut, kun äiti on kierähtänyt päälle?
Humalassa vanhempi voi pyöriä vauvan päälle, selvänä ei.
Se, missä lapsi ei joudu tukehtumisvaaraan!
Kun pitää lapsen lähellään ja ihollaan, äitikin on eri tavalla valppaana koko ajan, nukkuessaankin, koska on tottunut tilanteeseen.
Alkoholi puolestaan tunnetusti sumentaa aisteja, minkä nyt luulisi olevan kaikille selvää...surullinen tapaus.
äiti on "suunniteltu" nukkumaan lapsensa vieressä, äidinvaisto estää äitiä tukehduttamasta lasta. Alkoholi tosiaan kumoaa tuon vaiston.
äiti on "suunniteltu" nukkumaan lapsensa vieressä, äidinvaisto estää äitiä tukehduttamasta lasta. Alkoholi tosiaan kumoaa tuon vaiston.
juttu lehdessä kun selvin päin ollut isä oli kierähtänyt vauvan päälle ja vauva kuollut. suomessa tämäkin tapahtui.
itse en ikinä nukkuisi vauvan vieressä. nytkin kun vanhempana lapset tulevat mun viereen nukkumaan, ei tule nukkumisesta mitään.
juttu lehdessä kun selvin päin ollut isä oli kierähtänyt vauvan päälle ja vauva kuollut. suomessa tämäkin tapahtui.
Isillä ei olekaan äidinvaistoa.
Tuohan sammui sen vauvan päälle.