Sanoin jo viikolla 8 pk:n tädeille, että..
pk:n portti ei mene lukkoon enää, ei ollut silloin muutamaan päivään mennyt. (eivätkö muka itse huomanneet??) Ihan vaan, että jos Iltasanomiin pääsevät, niin ovat saaneet tiedon ja ovat vastuussa korjaamisesta.. mutta kas, lukko on edelleen rikki.
Eivät vissiin ota tosissaan näitä karkaamisia??
Kommentit (12)
Ovatko he aikaansaamattomia? Eivätkö he tajua hankkia korjaajaa itse? Avutonta!
Kertokaa, että homman on hoiduttava heti tänään, ettei ehtisi tulla vaaratilanteita, joista heitäkin voitaisiin syyttää. Jos eivät tule, niin soittakaa, että olette hankkimassa tekijän ja lasku seuraa huoltomiehille perästä.
Hyvänen aika, opetelkaa olemaan jämäkämpiä! Miksi olette antaneet tilanteen vain jatkua? Ei ymmärrystä teille!
Jos olisit kuullut muutaman puhelun, joita on soitettu, et puhuisi mitään jämäkämpänä olemisesta. Yhteenottojakin on tästä asiasta muutamia kertoja tullut huoltomiesten kanssa, ja linjoja pitkin ollaan menty monta kertaa. Mutta kun ei tapahdu mitään. Ja luuletko, että huoltomiehet joutuisivat maksamaan laskun? Ehei, päiväkodin määrärahoista se menisi. Niistä lasten lelu- ja nenäliinarahoista (joille on nytkin budjetoitu 5 ryhmän tarhassa 1100 euroa vuodessa).
Kertokaa, että homman on hoiduttava heti tänään, ettei ehtisi tulla vaaratilanteita, joista heitäkin voitaisiin syyttää. Jos eivät tule, niin soittakaa, että olette hankkimassa tekijän ja lasku seuraa huoltomiehille perästä.
Hyvänen aika, opetelkaa olemaan jämäkämpiä! Miksi olette antaneet tilanteen vain jatkua? Ei ymmärrystä teille!
Ylöspäin niin kauan kunnes portti saadaan kuntoon.
ja uhkailuista huolimatta ei tapahdu mitään. Ja kun vanhemmat urputtavat, kun itse koetetaan paikata tilannetta.
Syyte: "lasten turvallisuuden vaarantaminen laiminlyömällä työtehtävät"
otan yhteyttä ylemmälle taholle, jos kuulen tuollaisesta. Otan itse yhteyttä huoltomiesten esimiehiin.
(jos tämä ei ole paloturvallisuus tms ongelma). Vanhemmille tiedoksi numero, jolla lukko aukeaa. Täytyy olla luova! Hoitakaa homma!
Ja portti käydään aina korjaamassa- mutta se hajoaa uudelleen talvikeleillä, ja ellei muuten hajoa niin tosiaan nuoriso hajottaa sen. Näin on käynyt nyt sellaisen 5 kertaa syksystä lähtein.
Liekkö tuo nyt paloturvallisuusongelma ulkona, pihalla ja lukko tosiaan talteen silloin kun päiväkoti on suljettu, niin pysyy ehjänä.
Meidän lasten päiväkodissa on porteissa ja 2 erinlaista hakaa. Alkuperäinen oli liian helppo pientenkin lasten avata, niinpä niihin ilemstyi toinen haka jota lapset ei yletä avaamaan sisäpuolelta.
Onneksi huolehtivat näin hyvin asiasta.
on päiväkodissa ollut sama ongelma jo vuosia. Aina talvella lukko menee rikki, ja välillä taas nuoriso hajottaa portin lukon. Aina ilmoitamme heti huoltomiehille (siinä vaiheessa juridinen vastuu siirtyy periaatteessa heille) mutta usein he joko tulevat vasta päivien kuluttua/ käyvät katsomassa ja lupaavat palata möhemmin uudelleen/ korjaavat ja pian se on taas rikki tai rikottu. Minkäs siinä teet. Ainoa vaihtoehto meillä työntekijöillä on valvoa pihaa niin, että koko ajan ulkoiluaikaan joku vahtii porttia (jolloin muualla pihassa on vähemmän valvojia). Joskus olemme myös sitoneet portin itse kiinni narulla, sillä turvallisuus ennen kaikkea. Vanhemmat ovat kuitenkin olleet siitä vihaisia, kun eivät jaksa kiertää toisesta portista ja olemme joutuneet ottamaan narut pois. Joskus taas nuoriso on katkonut narut.
Ei ole helppoa olla päiväkodissa työntekijänäkään..