Kuinka te jaksatte näitä 5x/yö yöheräämisiä???
Alkaa äiti olla vähän väsynyt..... Vauva 9 kk herää kerran tunnissa tai parin tunnin välein. Ja tahtoo rinnalle. Ja nukahtaa rinta suussa. Ja taas sama rumba.
Alkaa olla patterit lopussa. Hampaita sillä kai jomottelee, koska kolme on jo tullut. Mutta kun ei saa päivisinkään nukuttua tuon isomman lapsen takia.
ARGGG!
Kommentit (29)
Kukaan ei ymmärtänyt minua, ei edes mies, valitti vaan. Kesti 1v 3kk, sitten helpotti. Jee... :( Tuon lisäksi olin vielä masentunut. Ihme, että selvisin hengissä.
Mä ainakin olen tottunut tulemaan toimeen tosi vähillä unilla. Mulla on viisi lasta suht peräjälkeen, ja jokainen on ollu kaamea yökukkuja. Nyt nuorimmaisen ja nelosen välille tuli jo 3 v ikäeroa, eli sain tässä välissä viettää jopa puolisen vuotta kokonaisia öitä nukkuen:) Nyt on sitten taas vauva, joka "asuu" tissillä. Mä ratkasin jutun jo toisen lapsen kohdalla niin, että vauva nukkuu vieressä. Siinä saa tissin suuhun, eikä välttämättä ittekkään herää joka kerta. Meillä tämä nuorin herää tunnin - kahden välein. Tissi suuhun, ja unet jatkuu. Mä olen ainakin tottunu niin tähän. Päivällä kannattaa tehä jotain renotuttavaa, kuten mä rentoudun kokatessa. Mulla katoaa väsymys yleensä siihen, kun rupean kokkaamaan tai siivoamaan aamusta ;)
vuoroöin miehen kanssa syötetään, saa levätä joka toinen yö
Meillä on neljä lasta, vanhin on 8 vuotias. Me emme ole nukkuneet vielä yhtäkään täyttä yötä, nyt yli seitsemään vuoteen. Välillä herätyksiä oli kymmeniä yössä, parhaimmillaan ehkä 3.
Toivossa elämme että unet alkaisi muuttua nyt tältä pienimmältäkin kunhan vielä vähän kasvaa.
Kyllä jo oma liittokin käy välillä tässä kierroksilla...
Minä myös sairastuin liiallisen valvomisen ja stressin seurauksena.
En siinä tilassa ymmärtänyt asian vakavuutta, enkä osannut jotenkin pyytää apua. Nyt jälkeenpäin kaduttaa.
toisen 1,5v. Olin niin tottunut, että ei käynyt jaksamisen päälle ollenkaan. Itse asiassa mulle tuli nukkumisongelmia, kun lasten yöheräilyt loppui, en osannutkaan enää nukkua. Myös niskat meni totaalisen jumiin vasta silloin. Tiheät yöheräämiset oli pitäneet niskanseudun vetreänä ja nyt kun olen aamuun asti lähes samassa asennossa, niin jumi on kauhea ja joudun käymään kiropraktikolla ja fysioterapiassa.
Itsellä 2 huonosti nukkuvaa. 5v meni valvoessa. Viimeinen vuosi meni heräten 10 kertaa yössä. Olin niin väsynyt, etten saanut vieroitettua lasta pullosta.
Päivisin söin kofeiinipillereitä.
Aika kuitenkin kultaa muistot.
Kyllä sitä jaksaa kun on pakko. Järjestä ap niin, että saat nukuttua miehesi vapaapäivinä. JOs ei onnistu omassa kodissa, niin löytyisikö joku lapseton naapuri tai ystävä, jonka luokse voisi mennä koisaamaan su-aamuna.
Ja osa lapsista on tosiaan vain levottomia nukkujia. Minulla auttoi se, että ajattelin vain, että nyt ollaan väsyneitä. Jos ei pysty aikaisempaan tehoon, niin sitten mennään väsyneenä. Toinen mikä auttoi varsinkin vauvaiässä on se ajatus, että vauva vain tarkistaa herätessään, että äiti on lähellä.
Ja heräily on paljon kivempaa kuin yhtäjaksoinen huuto.
jos imetät niin ethän syö sipulia, kaalia, kukka- tai parsakaalia, viinirypäleitä tai muuta mistä tulee ilmaa vauvan mahaan? Kannattaa välttää ainakin niitä yleisempiä ilmavaivojen aiheuttajia.