Pesetkö aina vaippaikäisen pepun vedellä kakan jälkeen?
Me käytämme paljon niitä kaupan puhdistusliinoja. Mielestäni niillä saa pepun puhtaaksi yhtä lailla kuin vedelläkin eikä lapsen peppu haise tai punoita siitä huolimatta.
Toimiiko kukaan muu näin vai pesettekö aina lapsen pepun vesihanan alla?
Kommentit (52)
Vauvamme syntyi talvella ja alakerran vessa on kylmän eteisen yhteydessä.en vienyt vauvaani niin kylmään joten pesin pyllyn lämpöseen veteen kastetulla vanulla.otin vettä keittiöstä.myös puhdistusliinoja olen käyttänyt.aamulla teen aina vesipesun pyllylle,käsille ja silmille.ja niille jotka puhuvat haisevista papereista niin oletteko kenties kaupunkilaisia?meillä ei haise vaikka kannellinen roskis täynnä vaippoja! Hahhah! Ei todellakaan. On sairasta kiikuttaa joka vaippa tai puhdistuspyyhe ulos.vien sitten kyllä illan päätteeksi kaikki roskat roskikseen tai poltamme ne puun seassa.kyllä kaupunkilaiset ovat sairaita.
Jatkan vielä että anteeksi kun sanoin noin,eiväthän kaikki kaupunkilaiset ole sairaita.....sori olen vaan nähnyt tätä kavereitteni ylipuhasta käyttäytymistä liikaa.... Niille koiratkin ovat kauhistus.kuinka puhtaat koirankin tassut on? Tuskin niin puhtaat että kaupunkikotiin saisi tulla vierailemaan koiran kanssa.mites jos meidän hevosesta irtoo karvoja mun vaatteista niiden puhtaaseen kotiin missä ei ole allergiaa todellakaan....kyllä voit ap huoletta käyttää niitä puhdistusliinoja,kun vain välillä myös käytät vettä,jaksat itsekin paremmin ja säästä vaan voimavarojasi kaikessa muussakin,hyvin jaksava äiti on asia numero yksi! Muista herkutellakkin välillä ja syö kunnolla ja pyydä rohkeasti apua jos satut tarviimaan.
olette laiskoja sekin pyyhkeen käyttäjät! vaikka en ole mikään luonto ystävällinen niin tähän voisin sanoa että, säästäkää luontoa ja käyttäkää vettä! Normi kulutus 120l /vrk / henkilö! olen pienen tytön pessyt aina ja suihkuttanut aamuin illoin (atooppinen) ja vesi pohjainen lumiukkorasvaus päälle, tytön iho oli aina hyvä! "pyyhkeet" heitin roskikseen, kun vesi oli paljon parempi, täyttä laiskuutta sano isi täältä maalta :)
Jatkan vielä että anteeksi kun sanoin noin,eiväthän kaikki kaupunkilaiset ole sairaita.....sori olen vaan nähnyt tätä kavereitteni ylipuhasta käyttäytymistä liikaa.... Niille koiratkin ovat kauhistus.kuinka puhtaat koirankin tassut on? Tuskin niin puhtaat että kaupunkikotiin saisi tulla vierailemaan koiran kanssa.mites jos meidän hevosesta irtoo karvoja mun vaatteista niiden puhtaaseen kotiin missä ei ole allergiaa todellakaan....kyllä voit ap huoletta käyttää niitä puhdistusliinoja,kun vain välillä myös käytät vettä,jaksat itsekin paremmin ja säästä vaan voimavarojasi kaikessa muussakin,hyvin jaksava äiti on asia numero yksi! Muista herkutellakkin välillä ja syö kunnolla ja pyydä rohkeasti apua jos satut tarviimaan.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 00:11"]
[/quote] ap:n vauva ei varmaan käytä vaippoja enää.. jos katsot milloin on kirjoiteltu...
Pesin.
Käytin pyyhkeitä ainoastaan silloin kun ei vettä ollut likellä, eli käytännössä jos piti kesken ajomatkan vaihtaa vaippa.
Vesi on parempi, miksi tunkisin lapseni täyteen kemikaaleja tuollaisessa jutussa jonka voi oikeasti hoitaa vedellä, ja usein vielä nopeammin ja ennen kaikkea; VÄHEMMÄLLÄ JÄTTEELLÄ.
Yleensä aloitan putsaamisen puhdistuspyyhkellä, jatkan vesihuuhtelulla ja viimeistelen puhdistusmaidolla. Lopuksi vielä voidetta (Suomessa lähin olisi varmaan sinkkivoide).
Pissat putsaan puhdistusmaidolla.
Ja vauvan iho on erinomaisessa kunnossa :)
sinä... paitsi, jos ihan vetelää selkää myöten. yleensä kakkaa sen verran kiinteää, että pudotan kakan wc pönttöön... montaa lappua ei mene pyllyn siivoamiseen. Välillä jo onnistuu ihan potallekin... ollaan opeteltu ahkerasti, hellällä kadellä, ettei tule kammoa.
Enemmän se huutaa ja potkii, jos peppu tai jalka osuu vähääkään kylmään lavuaariin. Helpompi näin. Jokainen tekee, kuten tykkää!!!!!!
käytin liinoja molemmilla lapsilla.
Ja kertaakaan ei ole pyllyjä tarvinnut rasvata :)
Yleensä pesen pepun vedellä, mutta jos on ihan pieni kakka pyyhin vessapaperilla. Meillä pojan peppu ei kestä puhdistusliinojen pitkäaikaista käyttöä...
Yleensä pesen pepun vedellä, mutta jos on ihan pieni kakka pyyhin vessapaperilla. Meillä pojan peppu ei kestä puhdistusliinojen pitkäaikaista käyttöä...
Kummankaan pojan peput, ei kestä jatkuvaa vedellä pesemistä, joten ollaan käytetty pyyhkeitä. Joku id****ti luuli, että likainen puhdistuspyyhe jätetään johonkin hoitopöydän viereen haisemaan? Osuukohan kyseisen mamman oma kakka paperi aina pönttöön? me ainakin laitettiin likainen puhdistuspyyhe aina vaipan sisään ja sitten vaippa rullalle!!! Ja roskiin tms
Tilanteesta riippuen, niskakakat vedellä jos se on mahdollista ja tiiviimmät paketit pyyhin kosteuspyyhkeellä. Iltaisin vauva kylpee joten ainakin kerran päivässä vesipesu.
Ei iho-ongelmia.