Mammikselle "rytmeistä"
lainausmerkeissä siksi, että eihän noin pienellä vielä mitään hirveän tarkkaa rytmiä vielä oikein ole, meillä ainakin heitteli paljon päivittäin, mutta tietysti jotain suuntaa-antavaa. Meillä poika nukahti siinä 21-22 maissa, heräsi aamulla 8-10 aikaan. Meidän ipanat on aina olleet kovia nukkumaan päivällä, ja pojukin veteli (edelleen vetelee) kahdet pitkät unet ja sit illalla lyhyempiä. Nyt 4kk iässä nukahtaa 20-21 ja herää melko tarkkaan 6.30 aamulla. Päätinkin kyllä, että poika menee tästä lähin aiemmin nukkumaan ja kokeillaan, josko saatais yöunia riittämään pitempään. Poika kun nukkuu päivällä kovin paljon, niin en ole huolissani unen riittävyydestä, mut olishan se kiva, jos unta riittäis pidempään. Taitaa vain olla niin aamuvirkkua sorttia toi poika, että herää joka tapauksessa aikaisin, joten pakko lienee aikaistaa yöunia.
Lomalla nukkumaan mentiin vasta 22 ja hereille poika pärähti kuudelta. Oli huumorintaju vähän kadoksissa, kun tyttökin heräsi sitten ennen seitsemää kekkuloimaan umpiväsyneenä... Poju sentään nukkui ulkona 3-4 tunnin unia pariinkin otteeseen päivässä, mutta typykkä ei oikein päikkäreillekään olis taipunut kun oli niiiiiin kivaa serkkujen kanssa.
Oltiin siis "lomalla", mulla oli kokonainen yksi päivä vapaata (pe), ja ajeltiin junalla Tahkolle viikonloppua viettämään mun sukulaisten kanssa. Oli tosi hauskaa, vaikka pinna äitillä oli väsymyksen takia vähän kireällä aamuisin ja iltaisin. :) Käytiin miehen kans lauantaina laskettelemassakin suvun ekaluokkalaisten kanssa, oli hieno ilma ja lapsilla hirmu hauskaa. Lapset oli isotätien ja mumman hoidossa ja hienosti olivat pärjänneet.
Pojulla oli perjantaina myös neuvola, mittaa oli kertyny kuukaudessa n. 4 cm eli nyt oli mitat 67 cm ja 7,1 kg. Ei siis ihme, että 68 vaatteet alkaa olla sopivia tai jopa vähän nafteja, pitkäselkäinen kun on! Ja tänään oli pojulla rokotetutkimuksen eka käynti, saa nähdä tuleeko huono yö.
Huono olen taas kommentoimaan..
Onnea tosiaan nimen saaneille, jos en ole kaikkia muistanut onnitella!
Amyn Emmille paranemista vesirokosta.
Ainakin Jennin D oli änkyttänyt jossain välissä, meillä ei typy vielä änkytä, ellei välillä tulevaa tuota-tuota-tuotaa lasketa.
Burdekin oli käynyt, kiireiseltä tosiaan kuulostaa tuo sun arkesi, mutta hyvä niin päin, niin ei pääse kyllästymään. Milloin meinaat koulua aloittaa?
Milollako on taas huonompana syöminen ja refluksi, etkös Hermione puhunut synttäreillä, että on ollut parempaa jo välissä? Toivottavasti löytyy apu.
Mä oon burden kans samoilla linjoilla, että koettakaa mammat ottaa ihan rauhassa niiden kilojen ja jumppaamisen kanssa, saatte vielä paikat rikki liaalla rehkimisellä. Kerrankin elämässä on aikaa ottaa rauhassa ja antaa kropan toipua, niitä muutamaa liikakiloa tarvitaan vauvan kasvattamiseen ja ne kyllä ehtii sit laihduttaa muutaman kk päästäkin. Ei ole mitään kisaa siinä, kuka on ekana vanhoissa mitoissa, vaikka niihin onkin kiva päästä takaisin. Mut vähän lempeyttä itsellenne hyvät naiset!
Ihan loppuun on pakko todeta vielä, että vaikka meidän kaksveekin on taas keksinyt uusia uhmatemppuja, on molemmat lapset niin ihania, että oksat pois. Typykin suli taas äitin tytöksi kolmen yhdessäolopäivän aikana. Mut nyt mä lopetan sekavan ajatuksenvirtani ja lähden nukkumaan. :)
-Osse, typykkä 2v4kk ja poju 4kk