Rinnasta vieroitus, äiti kipeäksi
Heips,
Tämä onkin nyt sitten jo kolmas aloitukseni parin päivän sisään tästä vieroituksesta, kovin on tärkeä aihe :). Olen ollut imettämättä nyt 2vrk, ihan kivasti mennyt. Kerran jouduin toisesta tissistä hiukan pumppaamaan, mutta muuten ei ole vielä liian tukala olo. Nyt yöllä mulla tuli kurkku tosi kipeäksi ja on muutenkin tosi väsynyt olo. Tämä voi olla ihan mikä tahansa kesäflunssa, mutta tuli vaan mieleen, että onkohan tämä " täysitissisyys" jotenkin otollinen tila sairastua? Mulla on ollut imetyksen alussa kaksi rintatulehdusta, joten tiedän sen sairauden, eikä siitä ole nyt kyse. Varmaan kyseessä siis ihan perusflunssa, mutta ajattelin kuitenkin kysäistä onko moni muukin sattumalta sairastunut imetyksen loputtua. Tuli myös mieleen, että usein sairastun loman alettua - voisikohan kroppa ajatella, että nyt kun vihdoinkin saa nukuttua koko yön on loma alkanut ja äiti saa vapaasti sairastua :).
Terkuin, vieroittavaMangolia :)
Voi siis olla, kun vaikuttaahan se kokonaisvaltaisesti kroppaan tuo imetys, hormoneihin jne. Itselleni ei tullut mitään, mutta hyvin vähän maitoa enää siinä vaiheessa tulikaan, pari kertaa jouduin vähän pumppaamaan käsin kun kipeytyi. Hormonit vaikuttivat enemmän, masentuneisuutta ja sen sellaista...