Lapsella jatkuva virtsatietulehdus. Onko muita saman kokeneita- vertaistukea kaipaisin.
Hän on kolme antibioottikuuria syönyt jo tälle vuodelle, nyt viimeiset tabletit söi torstaina ja tänään taas oireet alkamassa. Eli kolme päivää terve tablettien lopetuksen jälkeen =(
Yhteensä niitä tulehduksia on kai ollut n 20x. Olen ihan huolissaan vaikka häntä tutkitaan nyt ja kai se syy sieltä pian selviää.
Tiedättekö ketään jolla on ihan jatkuva bakteeriuria (oireeton) jo lapsena? Ja oireisiakin noin usein.
Tämä nyt ei ole varmasti oikein paikka hakea vastauksia, mutta laskempa verkot vesille silti.
Kommentit (25)
Kamalaa. Itselläni oli myös ennen ollut vitsiksiä vähintään kerran kuukaudessa ja joka kerta oireet olivat aina vaan pahempia ja pahempia. Toivottavasti saatte siihen nyt jonkun toimivan ratkaisun.
Mutta siis mulla auttoi se, että kiinnitin enemmän huomiota siihen, että juon tarpeeksi ja se, että käyn aina kakkaamisen jälkeen alapääpesulla. Nyt ei ole yhtäkkiä ollut yhtäkään tulehdusta yli vuoteen, vaikka olinkin juuri raskaana ja silloin niitä tulehduksia pitäisi muka tulla helpommin.
Voi muuten myös olla rakenteellinen vika, mutta tsemppiä selvittelyihin!
Pyydä ultraus rakenteellisten vikojen selvittämiseksi.
Meillä ei ollut, mutta tulehduksia silti hyvin paljon. Välillä levinnyt myös munuaisiin.
Helpottanut iän myötä.
Karpalo mehua meillä on juotu päivittäin, on hyvä apu, mutta ei mikään pikakeino.
Pesu aina vaipan vaihdon yhteydessä.
Säännöllinen alapesu ja puhtaat pikkarit isommilla.
Pyyhintä pissan jälkeen edestä taakse (kannattaa myös päiväkotiin ilmoittaa, että muistuttaa).
Kädet pois pöksyistä vaikka kutisee. Lämmintä vaatetta päälle, sanotaan mitä vaan niin kyllä minusta vaan vilu tätä vaivaa myös tekee.
Tsemppiä hirveesti teille, tuo on ikävä vaiva. Täällä onkin kaikki vinkit jo annettu, voin vain toivottaa jaksamista pienelle ja vanhemmille. Mulla oli varhaisaikuisiässä tosi paljon virtratientulehduksia ja se oli tuskallista. Huomasin että esim stressi saattoi vaikuttaa tulehduksen laukaisevana tekijänä ja olen kerran lähtenyt keskellä yötä hakemaan taksilla lääkkeitä kun oli pakko. Kun aloin odottaa ensimmäistä vauvaa, tulehdukset loppuivat kuin seinään! Niitä ei ole ollut ainuttakaan yli viiteen vuoteen. Uskon että tapahtui joku anatominen muutos joka vaikutti asiaan.
Kiitos taas kaikille! Kysyisin vielä liittyykö pahenevaan/munuaistason tulehdukseen aina vatsa- ja selkäkipuja? Neiti nimittäin nyt kovassa kuumeessa ja oksennellut eilen ja tänään muutaman kerran. Jos en tietäisi noista bakteereista niin menis ihan perusvatsatautina, mutta kun nyt kuume ja pahoinvointi on myös munuaistason tulehduksen oireita, niin mietityttää. Soittelin eilen päivystykseen, siellä ihan jo ruuhkankin takia kehottivat seuraamaan kotona jos ei ilmesty kipuja tai virtsaamiseen mitään uutta.