Ottaisitko kotisiivojaksesi tavallisen perheenäidin? ilman mitään siivouskoulutusta?
sopivat millekin pintamateriaalille tai miten eri materiaaleja hoidetaan?
Kommentit (28)
Tuntuu olevan joillekin ihan ylitsepääsemätön juttu.
27
pinta kuivuu pyyhkäistessä noin alle 10 sekunnissa. Kun pyyhe on kostea puhutaan jo yli 15 sekunnin kosteasta jäljestä, mutta senkin pitäisi kuivua noin kolmeenkymmeneen sekuntiin. Märkä vaatii jo erillisen kuivaamisen.
Vesi on monissa kaupungeissa kovaa ja kalkkipitoista. Puhdistusaine vähentää veden pintajännitettä, puhdistaa ja on siten tehokkaampi silloin jos käytössä ei ole apuna mikrokuitumenetelmiä.
Kannattaa välttää puhdistusaineita joissa on saippuaa. Saippua kerrostuu ja helpottaa lian sitoutumista pintaan jolloin tarvitaan jo koneita ja kallista perussiivousta sen irrottamiseen.
Meillä siivousfirman siivooja lähes pilasi laminaattilattian, kun käytti puhdistusainetta, jonka löysi kaapista.
Minulle tuo nihkeäpyyhintä tarkoittaa sitä, että lattia pyyhitään kostealla ilman pesuaineita....Nykyisin on myynnissä muovimattoja, joita ei saa vahata, kun taas vanhat muovimatot pitää vahata. Mm. tällaiset asiat kertovat siitä ammattitaidosta. Toki monesta asiasta selviää sillä kuuluisalla maalaisjärjellä!
Kumpi on sun mielestä järjestyksessä ennen, WC vai eteinen?
Tästä ollaan kavereiden kanssa monesti kiistelty.
Mulle on tärkeää myös minkä hajuisilla aineilla koti siivotaan. En haluaisi mitään etikan tai sitruunan hajuista kotia, vaikka aine olisi kuinka sopivaa.
Sillä on väliä jos et tiedä kumpi on ennen pytty vai allas.
kuin siivousfirman työntekijän "ammattitaitoon". Lähinnä naurattaa nämä "mitäs käytetään mihinkin pintaan" =)
Minä ainakin käyn meille tulevan siivoojan kanssa läpi kaiken, mitä haluan tehtäväksi, miten ja millä aineilla. Oli hän sitten ison firman ammattilainen tai uraansa aloitteleva kotiäiti.
Olenpas aika hyvä kun osaan siivota kotini tuhoamatta lattioita, takkaa ym.
Viikonloppuna ehdotinkin miehelleni siivojan ottamista. Olisi pitänyt ehdottaa aikaisemmin, mies siivosi koko viikonlopun!!!! ;-)