*** Elokuiset Leijonanpennut vko 12 ***
Aloitanpa taas uuden ketjun :)
Reippaasti kirjoittelemaan kuulumisia sitten vaan!
Kommentit (37)
Viime viikon pinon linkki:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Onnittelut Auringonkukalle liikkeitten tuntemisesta! On se tosiaan hassu fiilis, ihan tulee itelläkin aina hymy huulille väkiselläkin kun huomaa että taas siellä masussa melskataan. Ei vielä tunnu niin selkeästi, että pitkin päivää liikkeet tuntisin, vaan illalla vasta kun rauhassa makoilen niin sitten pääsee tunnustelemaan. Ulospäin eivät vielä tunnu.
Niin se taas lähti työviikko käyntiin, mulla onkin enää 12 päivää töitä jäljellä, sitten tulee ne vuosilomat ja lomautus. Vähän haikea olo siltä kantilta, että oon kyllä toisaalta nauttinut siitäkin, ettei ole 24/7 tytön kanssa, vaikka ihana tapaus onkin. Kyllä sitä vaan kaipaa niitä aikuiskontaktejakin ja sellasta aikaa, ettei tarvi koko ajan miettiä että pitääkö vaippa vaihtaa, onko kohta ruoka-aika tai onko suuhun menossa jotain mitä sinne ei saisi laittaa... no, puolensa molemmissa, työ- ja kotielämässä :)
Liikunnat on jääneet kyllä sitten helmikuun 9. päivän jälkeen ihan minimiin. Siitä tulen kyllä nauttimaan kun pääsee taas touhuilemaan ulkona, ja voin lähteä vaikka tytön kanssa vähän pyöräilemään kunhan tästä kelit vielä paranevat. Toivottavasti vaan ei tule mitään kipuja tms. että suunnitelmat voi toteutuakin.
Tilasin viikonloppuna Ellokselta ihanan näköisen kesämekon, toivottavasti on ihana luonnossakin :) siellä oli sellanen malli, jossa helma pitenee edestä keskelle ihan huomattavasti. Tilasin sen meidän tulevaa Turkin matkaa varten, mutta ajattelin kyllä pitää ihan koto-Suomessakin jos vain sää sallii. Oikein passeli pitäis mun logiikan mukaan olla isollekin massulle, just tuon etupuolen leikkauksen takia.. niin ja bikinitkin tuli laitettua ostoskoriin + yksi t-paita. Alkaa matkakuume olla kohta korkeissa lukemissa :)
Pitää siirtyä olkkarin sohvalle lukemaan enkelikirjaa, oon ihan "hurahtanut" nyt niihin (Soile Raunion) :D onko täällä muita aiheesta kiinnostuneita? Bongasin sellaset "hassut" messutkin toukokuussa Tampereelta, saa nähdä tuleeko reissu toteutettua.
Ei täältä kummempia, siinähän tuo viikonloppu meni, mies lähti siskon miehen kanssa kelkkareissulle viikoksi että täällä tyttären kanssa pidetään mökkiä pystyssä. Mietin vain että milloinhan sitä ite voisin sanoa vaan tuosta noin että lähdenpäs muuten tyttöjen kanssa pojoiseen viikoksi, kyllähän sinä täällä pirpanan kanssa pärjäät... :P
mietiskelee Tolleroinen, rv 18+3
Eli ei meinaa laantua. Tosin mua kyllästyttää myös jo tämä rakentaminen ja viikonloppuinen ruokapiian homma. En kerkee siis tekeen muuta kun oleen lasten kanssa ja seisoon keittiössä. Ulkoiluistakin on joutunut tinkimään kun pienemmälle nousi taas perjantaina korkea kuume, onneksi on jo laskenut.
Valmistuis nyt saakeli sentään se talo. Olis kiva itsekkin mennä sinne jotain puuhailemaan, mutta en kertakaikkiaan pääse. Lapsia kun pitää hoitaa, eikä pojan kanssa voi sinne mennä...rikkoo tavaroita ja tekee kaikkea tosi vaarallista...
Liikkeet ei tunnu vieläkään, väkisinkin ajattelen onko kaikki hyvin...
Käytiin kilpailuttamassa vakuutuksia ja todettiin että nekin on tosi kalliita. Meiltäkin menee yli 2000 euroa pelkkiin vakuutuksiin vuodessa, karsea summa. Ja tulee vielä kasvamaan, kun on pakko tulokkaallekin kohta lapsivakuutus hommata. Meidän vakuutukset on Tapiolassa ja siellä oli lapsivakuutukset vähän muuttuneet. Tulevaa vauvaa ajatellen omavastuu on noussut tän vuoden alusta 100 euroon, oli meillä ennen 47e (tosin molemmilla lapsilla sekin nousee nyt 60 euroon!!!) Ootteko jo miettinyt tulevan vauvan vakuutusta, jos sen haluaa etukäteen, se täytyy ottaa 3kk ennen laskettua aikaa eli parin kuukauden päästä jo. Ollaan aina otettu ennen syntymää, näin toimittaessa siitä ei voida rajata pois syntymän jälkeen havaittuja mahdollisia sairauksia (hinta on sama vaikka rajattais jotain pois!). Kannattaa muuten ruveta kilpailuttamaan niitä jo kohta, nimittäin ehdoissa on tosi suuria eroja ja se 3kk:n raja on ehdoton.
terkuin
äiti04ja07, rv18+2
Liikkeitä ei varmaan ole vielä tuntunut itsellä, tai sitten en osaa vaan vielä paikallistaa, mikä on liikehdintää ja mikä ei. Mutta eiköhän niitä vielä tule tuntemaan :)
Noista vakuutuksista ollaan itsekkin kyselty, miehen keveri on tapiolassa, ni sitä kautta pienelle otetaan vakuutus, varmaankin ihan tällä viikolla tulee vakuutusmies käymään. Aika jännä kun se oli sanonut mun miehelle että se omavastuu on 80€, en sit tiä saadaanko jotain alennuksia ku ihan kaikki vakuutukset on tapiolassa, ja miehellä vielä iso maatilaavakuutus. Mut se selviää sitten kun se on käynyt meillä. Kyllä sitä haluaa jo vauvasta asti pikkuiselle jonkinlaisen "turvan", me olemme ainakin ajatelleet sen niin että vauva vakuutus ei voi maksaa liikaa. Meillä on suvussa tapauksia muutama missä tuo vakuutus on ollut elintärkeä.
Menisipä viikko nopeasti, ensi maanantaina olisi ultraan aika ja sitähän on odotettu jo pitkään :) pitänee lähteä vähän ulkoilemaan, näyttää kivalle ilma :)
rv19+5
Eilen oli se kauan odotettu rakenne ultra! Olipas ihanaa nähdä pikkuinen siellä polskimassa. Sukupuolikaan ei jäänyt epäselväksi, sen verran selkeästi näkyi pippeli siellä. Hih! Poikaa siis pukkaa meille. :)) Alkoi tuntua raskaus vielä todellisemmalta. Vaikka onhan pikkumies jo ilmoitellut itsestään aika paljon. Kuulema etuseinämässä on minulla istukka. Ja kaikki oli muutenkin niin kuin pitääkin, laskettuaikakin pysyy samana eli seuraava reissu kättärille onkin sitten synnytys. Ellei sitten tule mitään ennen sitä.
Ensi viikolla mekin menemme ottamaan vauvavakuutuksen. Sitten vaan odotellaan seuraavaa neuvola keikkaa, joka on ensi kuun alussa. :) Sitten saakin ne kela paprut mukaan.
jondis rv 20 tasan
Ja onnittelut Jondikselle ultrasta. Taidatkin olla sitte ensimmäinen joka meistä on rakenneultrassa käynyt. Itsellä pitäisi vielä kolme viikkoa odottaa.
Täälläkään ei vielä liikkeitä tunnu ja ensi viikolla pääsisi neuvolaan sydänääniä kuunteleen. Maha on nyt selvästi kasvanut ja välillä selälleen maaten huomaa mahan olevan ihan toispuoleinen. Pikkuinen varmaan makoilee sillä puolen sitten.
Mutta eipä tässä nyt muuta, töitä jatkettava
t. Eve rv 16+6
Tätä rakenne/kontrolliultraa odotettiin kovasti. Aiempaa epämääräistä jotain ei enään ollut ja meidän pienellä oli kaikki hyvin! Nyt saa huokaista ja alkaa nauttia täysillä tästä odotuksesta.
Meillä liikkeet on jo tosi selviä. Mieskin tunsi eilen eka kerran pienet potkut =)
Seuraava neuvola onkin jo 2.4.
Rv 19+5 ultran mukaan oltais jo 20+3, mutta eivät tuota LA:a muuta noin pienellä erolla.
Täällä takana ihan tavan neuvolakäynti. Sydänääniä saatiin hieman hakea, mutta kyllä ne sitten hyvin kuuluivat, kun oikea kohta löytyi. Muutenkin kaikki ok, verenpaineet ja rauta-arvot sekä sokerit. Painoa oli tullut aika lailla, joten nyt pitää vähän olla tarkkana herkkujen kanssa.. Neuvolatäti ei siitä ollut moksiskaan, mutta kun itse tiedän mitä suuhuni laitan, niin vähän pitää alkaa rajoittaa. Kohdunpohjan korkeus mitattiin nyt ekaa kertaa ja keskikäyrällä mennään. Seuraava käynti on neuvolassa rv 22 tienoilla, Kelan papereita mennään katselemaan. Ensi viikolla on jo rakenneultra, jee.
Jondikselle onnea poikauutisista :) hienoa, että rakenneultrassa kaikki ok.
Ja vakuutuksen meinaamme ottaa tulokkaalle. On ollut tarpeen esikoisellekin, ravattu lääkärillä aika lailla hänen kanssaan. Ei uskalla jättää ottamatta nytkään..
Nyt sohvalle töllön ääreen, jospa pienikin vähän muksauttelisi äiskää, kun malttaa rauhoittua alakseen. Varsinkin näin illalla alkaa potkiskelu masussa, tosi alhaalla vielä tässä vaiheessa.
Terkkuja kaikille!
Penne ja pieni rv 17+5
Nikkuliinalle onnittelut hyvistä ultrauutisista! :) Hienoa!
Ja äiti 04ja07:lle tsemppiä rakennusleskeyteen! Milloin talon olisi tarkoitus valmistua?
vaikka noita nörttitaitoja ei nyt hirmusti olekaan niin väsäsin jonkinlaisen tiivistelmän noista meidän esittelyistä eli uuden elokuisten odottajien esittelypinon. Pahoittelut, jos mukaan on eksynyt sellaisiakin nimimerkkejä, jotka eivät mahdollisesti enää kanssamme ole kulkemassa tätä matkaa. Kopioin vain nuo tiedot siitä edellisestä pinosta. Ja ihmettelen nyt, miten sain laskutoimituksen loppusummaksi 36, tulikohan virhe. Mainitkaa ihmeessä, jos jotain on mennyt olennaisesti pieleen :)
nyt telkun ääreen...
Tolleroinen
Onnea Jondikselle poika-uutisista :) Me saatiin ihan samaa kuulla tänään kättärillä, eli poikaa odotellaan meillekin, eikä siitä voinut erehtyä :) Kaikki oli just niinku pitikin. Vastasi edelleen kooltaan melkein viikkoa vanhempaa, mutta eipä sitä LA:aa alettu muuttamaan. Niin, ja meilläkin oli istukka etuseinämässä, mikä sinällään pisti miettimään kun olen kovasti ollut sektioon menossa... jääny hirveet traumat esikoisen synnytyksestä (niistä en ehkä ala enempää jauhamaan raskaana olevien naisten keskuudessa ;P), eikä vielä melkein kuuden vuoden jälkeenkään haluaisi siihen tilanteeseen uudestaan... :P Saas nyt sit nähdä voiko mua sittenkään leikata ihan noin vaan.
Vitsi et oli ihanaa käydä tuolla ultrassa! Mä olen leijunu koko päivän jossain pilvissä, ja juoksin suoraan kättäriltä ensimmäisille vauvanvaateostoksille. Oli tosi kivaa kun on sukupuoli tiedossa niin pystyi katsomaan ihan erilailla vaatteitakin. (Vaikka aika paljon myös unisex-kamaa sieltä mukaan tarttuikin) :)
Ja huuto.netin kulutus on taas ihan huipussaan... Jonkun pitäis ottaa multa tunnukset hetkeks pois ettei ihan menis liiallisuuksiin tuo vaatteiden haaliminen :D
Mä oon niin tohinoissani, etten millään malta mennä edes nukkumaan :D Jotenkin tuo ultra vaan konkretisoi kaiken, vaikka toukka onkin jo pidemmän aikaan muistuttanut olemassaolostaan potkuilla :) Pelottaa, että mieskin kohta hermostuu ku mä vaan hoen joka toinen sekunti yli-innoissani "me saadaan vauva" ;D
Joo, olipas kovasti omaan napaan keskittynyt viesti, mutta suokaa se anteeksi, mä oon vaan niin tohkeissani nyt :D Kirjoittelen enemmän myöhemmin tällä viikolla :)
Nala + Toukka 19+6
Onnittelut Nikkuliinalle ja muillekin hyvistä ultrakuulumisista!
Kunpa kaksi viikkoa menisi nopeasti että pääsisi itsekin sinne ja saisi toivottavasti samanlaisia hyviä uutisia :)
Huuto.netiin olen minäkin hurahtanut, tosin en niinkään vauvanvaatteiden osalta vaan äitiysvaatteiden ja kestovaippojen. Nytkin on monta huutoa menossa ja juuri sain tietää että ainakin yksi huuto olisi "voitettu". Kirpputorilta viime sunnuntaina tarttui kyllä mukaan muutama pieni body ja potkarit, täytyy nyt kuitenkin koittaa hillitä itsensä.
Terkuin
Auringonkukka rv 18+1
Muutama kk sitten pinoilin Kaksplussan puolella, mutta ei sitten ollut aikaa ja jotenkin tämä vauvan foorumi tuntuu "tutummalta" :D
Täällä siis pinoonne liittymässä pian 32v äiti. Esikoispoika syntyi 02/2006 ja nyt toista sitten odotellaan. Olen ollut ihmeissäni tästä toisesta raskaudesta kun jotenkin koko asiaa ei tule kamalasti mietittyä. Ekassa raskaudessa olin niin töpinöissä järjestämässä ja varaamassa sitä sun tätä koko ajan... nyt vaan rullataan eteenpäin ja aina välillä tulee muistettua, että "ai niin, olen raskaana"
No, ei silti että tämä olisi jotenkin huomaamattomasti mennyt. Alkuraskaudesta olin niin huonovointinen, etten tiedä voiko ihminen enää huonommin voida... ainoastaan yrjöäminen puuttui :( Ja nyt mulla on ollut 1kk sisään 2 kertaa vatsatauti, että näin. Lienee turha mainita, että normaalisti en sairasta juuri koskaan.
Pojalle ei olla vielä kerrottu raskaudesta. Olen ajatellut, että aika on niin pitkä odottaa, että kerromme sitten kesän korvilla kun vatsa alkaa olla valtava. Toki se selvästi näkyy jo nyt, mutta eihän tommonen 3v osaa ajatella, että äidin kasvava vatsa kertoisi viestiä jostain.
Miten te veikkaatte, että uusi sisarus otetaan vastaan (ne, joilla ei ole esikoinen tulossa) ? Mä luulen, että aikamoisia mustiskohtauksia on tiedossa kun meidän poika oli jo tarhassakin aivan mustiksena kun sinne tuli vuoden alussa 2 alle vuotiasta tyttöä... lupaavalta siis kuulostaa?
Meillä on tällä hetkellä kaikki vakuutukset Fenniassa. Vaihdettiin sinne kun IF kieltäytyi maksamasta pojan sairaskuluja vauvana (korvatulehdus) vedoten siihen, että "lapsi on pulautellut alle 3kk ikäisenä" !?! Miettikää! Mä soitin sinne aika katkeran tulisen puhelun ja kysyin virkailijalta, että tunteeko hän yhtään vauvaa, joka EI pulauttele alle 3kk vanhana -ei kuulemma tunne, mutta "kun meillä on nämä linjaukset"... aaargh, eli siirrettiin kaikki veks sieltä. Kilpailutettiin kaikki yhtiöt ja Fenniaan päädyttiin. Sieltä otetaan uudellekin tulokkaalle, mutta vasta sitten 2kk syntymän jälkeen, joka lienee se minimi syntymän jälkeen.
Vakuutus on kyl ihan ehdoton -hiljattain perin juuri 275 euroa taas käyntejä kun pojalle, joka ei vauvana sairastellut juuri lainkaan, on nyt iskenyt korvakierre 3-vuotiaana. Ja pääsee aina jonottamatta ja aina erikoislääkärille. Ei mitään arvauslääkäreitä.
Mä en ole varma, tuntuuko liikkeitä... sellaista kuplimista on tuntunut varmaan viikon verran ja eilen tuntui mielestäni pieniä muljahduksia... aika ihmeellistä, kohta se sinappitehtailu taas alkaa :D
Huh, tulihan romaani... toivottavasti keskusteluunne mahtuu mukaan?
terv. Oodi
Laskettu aika 27.8.
Sairaala: KOS
Asuinpaikka: Vantaa
Ja toinen lapsi tulossa
Nalalle onnea hyvistä ultrauutisista ja poikatiedosta :)
Tolleroiselle kiitos esittelypinon pyörittelystä ja päivityksestä.
Oodille tervetuloa mukaan, toki mahtuu mukavaan porukkaan lisää juttelijoita! Aika oudolta kuulostaa toi korvausten kieltäminen pulauttelun takia!?!! No huh huh!
Kyselit tuosta mustasukkaisuudesta.. Mä veikkaan, että meillä tiedossa kyllä aikamoista tahtojen taistelua ja mustiskohtauksia. Esikoinen (nyt 1,2v) on jo tässä vaiheessa näyttänyt olevansa mustis minusta ja temperamentti lisääntyy päivä päivältä. Pientä tahtojen taistelua käydään nyt jo kaikesta pienestä, ei mitään uhmista vielä, mutta varmasti tulee. Ikäeroa tulee meillä lapsille 1v8kk, eli se 2v uhma kolkuttelee kivasti siinä samassa hötäkässä.. :)
Hei te, jotka olette jo rakenneultrassa käyneet! Näittekö itse ihan selkeästi vauvan sukupuolen, vai oiko niin että lääkäri sanoi, mutta itse sitä ei olisi erottanut? Kyselen siksi, kun ensi viikolla olen menossa ja en haluaisi etukäteen tietää sukupuolta.. Mutta jos se näkyykin ihan selkeästi. No esikoisesta en kyllä olisi tajunnut mitään, eikä ultrakuva ollut kovin selkeä. Poika kai näkyykin helpommin?
Penne ja pieni 17+6
Penne: Me oltiin päätetty kyllä jo etukäteen että kysellään sukupuolta tuoll aultrassa, mutta olis kyllä tullu selväksi ilman kyselyitäkin... Ensimmäisenä kuvaan pamahti hyvin selkeä sivuprofiili koko muksusta ja jalkovälissä roikuu ihan järkyttävän kokonen mötikkä... Mä ajattelin et sen on pakko olla vaan napanuora, mutta eipäs ollukkaan. Mä sit varmistin siltä kätilöltä, ja se sanoi että on kyllä juu erittäin selkeä tapaus ja häntä oikeen hirvitti ku pamahti suoraan näytölle. Ajatteli että jos ei oltais haluttu tietää siis... Mutta olis se kätilö kyl pitäny suunsa kiinni jos ei oltais itse varmisteltu näkemäämme :) Sama juttu kävi vuosi sitten kaverille, kaverin mies bongasi ne vehkeet heti siitä kuvasta...
Mä luulen että senkus kattelee vaan niitä pieniä kasvoja ja jättää sen jalkovälin tiirustamisen väliin, niin eiköhän se sukupuoli salassa pysy :) Ja luulisin tosiaan että tyttöä ei kyllä kukaan asiaan perehtymätön tunnistaisikaan.
Mutta nyt mie lähren töihin ja nopiaan :) Hejssan!
-Nala ja toukka 20+0-
todella pitkästä aikaa.. olen varmaan ollut 3 vko kirjoittelematta, mutta ei vaan ole ehtinyt/ollut sillä tuulella.
Pojalla oli 3 vkon sisään Noro-virus ja joku toinen vatsapöpö, mikä oli kyllä sitten vielä sitkeempi ja ärtsympi kuin tuo Noro. Ja sen yhden terveen viikon siinä välissä olin sitten itse flunssassa.
Eilen oli taas neuvola. Olen ollut niin epävarmalla ja pelokkaalla mielellä tämän raskauden kanssa (edellinen kerta jätti niin syvät haavat että ei mikään ihmekään). Useita kertoja viikossa tulee kauhutuntemukset että onko siellä sittenkään ketää elossa kun ei vielä liikkeet oikein tuntuneet (kohtu kun on kasvanut jo ihan mahdottoman isoksi kun edellisestä kerrasta on niin vähän aikaa). No olin odottanut neuvolaa todella paljon että saan sitten pelon karistettua pois kun kuulen taas sydänäänet. Kauhun sekaiset tunteet ehti kyllä vilahtaa mielessä siinä pöydällä maatessa kun 15 min jouduttiin ääniä etsimään. Mutta löytyihän ne sieltä, neiti vaan oli niin alhaalla ja ihan niin tuolla lonkankatveessa kun vaan voi olla, mutta kyllä tuli helpottunut olo. Nyt sitten vielä odotellaan ultraa, joka on 1,5 vkon päästä.
Sellaisia epäselviä liikkeitä on ehkä aiemmin välillä tuntunut, mutta tänä aamuna oli kyllä selkeä ensimmäinen aamujumppa. Ja neiti köllöttelee edelleenkin siellä samaisessa nurkassa kun eilen.
Pahin väsymys on ohi vaikka hempparit ovat juuri ja juuri yli 100. Olen taas joutunut huomaamaan että perinteiset raskaudenaikaset siivousvimmat iskevät aika ajoin päälle. Ja kevään tulokin sitä luultavasti vielä lisää.
Onneksi päästään miehen kanssa pitkälle vkonloppu reissulle laskettelemaan tahkolle, housut toivottavasti mahtuvat vielä jalkaan :)
Mutta nyt pakko palata töiden pariin, on ollut tänään muutenkin vähän saamattomuus päivä.
Keväisin terkuin,
Pihlis + Neppajymy 17+2
Ja tervetuloa Oodi mukaan! Vielä mahtuu, tottakai. Ja tuosta korvausjutusta vakuutusyhtiön suhteen, aika järjetöntä touhua. Noin kai ne keksii kaikenlaista että ei tarvisi sitten maksaa kuitenkaan. Ja just oli kuulemma ollut juttua näistä lapsivakuutuksista, että ne on niitä vakuutuksia, joissa vakuutusyhtiö voi muuttaa vakuutuksen ehtoja täysin yksipuolisesti, eikä tarvi edes ilmoittaa siitä... Meillä ei ollut esikolle vakuutusta, nyt on vasta otettu lähempänä 1v mutta onni onkin ollut että tarvetta ei ole ollut. Kyllä välillä mietityttää että pitäisikö se syntymättömänkin vakuutus ottaa. JOS käy jotain.
Pihlis, varovasti siellä laskettelurinteessä sitten ;)
Jaa-a, olikohan mulla oikein asiaakin. Hmm. Odottelen vaan niin innoissani että tulisi lämmin ja lumet sulaisivat, tahtoo ihan höpinäksi mennä mulla aina tämä kevään/kesän odotus. Se tuntuu niin tuhottoman pitkältä ajalta sitten odottaa että ihan oikeasti tulee lämmin ja pääsee nauttimaan. No, tällä viikolla onkin jo kevätpäivän tasaus, alkaa päiväkin olla jo yötä pidempi, jee :)
Mulla on rakenneultra vasta 31.3, en ole vielä päättänyt että kysynkö sukupuolta vai en. Ehkä en. Mutta varmaan sillä silmällä koitan kuitenkin itsekin tiirailla, että josko siellä se pippeli näkyisi :D Miehelle oli "ihan sama", kysytäänkö vai ei.
Väsyttää, eilen illalla tuli mentyä vasta 12 jälkeen nukkumaan, pitää tänään olla vähän tarkempi... kuitenkin tyttö herää taas joskus heti 6 jälkeen, ja kyllähän se uni tekisi itsellekin hyvää. On vaan niin kiva palloilla rauhassa illalla...
Kohtapa sitä ollaan puolessa välissä, huhhuh! Eilen huomasin, että massu ei mene enää sisään vetämällä takaisin, alkaa vissiin vauvamaha tulla näkyviin! Jee :)
Tolleroinen rv 18+5
Ja onnittelut kaikille, jotka olivat jo saaneet ihania ultrakuulumisia:) Meillä on 2. ultra ens viikon maanantaina. Ei saatu esikoiselle ketään hoitajaa, joten joudun käymään yksin:( Lapsia kun ei sinne saa tuoda mukana.
Rautatableteista...Onko moni jo joutunu ottaa lisäraudan käyttöön? Mulla kun oli siis hemppa laskenu tosi paljon ja alotin heti syömään obsidant-tabletteja...Viime raskaudessa nuo kyseiset tabletit sopivat mainiosti ja popsin niitä synnytykseen asti ilman mitään ongelmia. Nyt sain järkyttävät ylävatsakivut ja ripulin, joten lopetin kuurin 5 päivän jälkeen. Oisinki kysyny vinkkejä joistain hyvistä vatsaystävällisistä rautavalmisteista, joilla sais hemoglobiinin hyvin nousemaan...Jotain tarttis saada kun huimaa/väsyttää aivan älyttömästi:( Apteekissa olis sellasia 30€ maksavia rautatabletteja(Maltofer), jotka kuulemma ei ärsytä vatsaa. Onko kellään kokemusta näistä? Maksavat vaan ihan älyttömästi!
Eipä kai muuta tällä kertaa...Hyviä vointeja kaikille!
Neppe rv19+2
Eilen mummini soitteli ja kertoi nähneensä paikallisella ilmoitustaululla ilmoituksen myytävä olevasta hoitopöydästä. Tiedusteli että onko meillä kenties tarvetta, hän voisi antaa numeron ilmoituksesta. Sanoin että ainahan sitä soittaa voi ja kysellä lisätietoja, meillä kun ei ole vielä hoitopöytäasiaa pahemmin edes mietitty.
Tänään hän sitten soitti aamupäivällä ja kertoi jo sopineensa tapaamisen myyjän kanssa iltapäivälle. On kuulemma sellainen ammeellinen versio ja mummi lupasi sen meille ostaa. Eipä siinä mulle paljon muuta jäänyt tehtäväksi kun sanoa kiitos :) On se hassua miten paljon omat isovanhempanikin ovat asiasta innoissaan, vaikkei tämä edes ole heille ensimmäinen lapsenlapsenlapsi, ennestään kun löytyy jo veljeni 1,5 -vuotias typy ja serkkuni puolivuotias poika. Pieni nuttukin siellä jo odottaa isomummilassa pientä käyttäjäänsä :)
Mitenkäs muilla lähisukulaisten innostus odotuksesta ilmenee, vai ilmeneekö ollenkaan? Mua hiukan hirvittää jo etukäteen anopin käytös siinä vaiheessa kun vauva syntyy, on meinaan heille ensimmäinen lapsenlapsi ja mulla kun menee jo normi arkiasioissakin hiukan hermot häneen... Nyt on vielä ollut hyvin rauhallista, mutta saa nähdä kuin käy. Oman äidin hössötys on mitä on, sille sentään kehtaa sitten sanoa suoraan että rauhotus ny :D.
Aurinkoisin terkuin
Auringonkukka, rv 18+2 (kai...)
Eilen illalla sängyssä telkkua tuijotellessa sain kolme kipakkaa tökkäsyä! Aiemminkin on joskus tuntunut "muljahduksia", hentoa väreilyä ja myös pieniä tökkäilyjä, mutten ole uskaltanut olla varma ovatko kuitenkaan liikkeitä. Eilen ei kyllä voinut olla mistään muusta enää kyse.
Tänä aamuna töissä taisi kaverilla olla aamujumppa menossa, koska silloin tunsin myös useampia tökkäisyjä. On se aika hassu tunne :)
Mitenkäs muilla on lähtenyt viikko käyntiin?
T: Auringonkukka rv 17+6