Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko jotenkin omituinen kun en nyt ymmärrä?!

Vierailija
16.03.2009 |

hoploppiin mutta hän ei. Ei pieni lapsi sitä ymmärrä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on sinun tyttäresi synttärit. Ja hän kutsuu juhliinsa omia kavereitaan. Asia on itsestään selvä. Jonkun toisen perhee pikkusiskon murheet eivät kuulu sinulle. Ne käsitellään siellä.

Vierailija
42/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itselläsi taitaa olla vain yksi? ;)

Kyllä minuakin harmittaa, jos synttärikutsu tulee vain esikoiselle ja vuotta nuorempi kuopus jää ilman, kun kuitenkin 80-prosenttisesti leikkivät samojen lasten kanssa. Eikä ikinä kutsuja tule niin, että vain kuopus kutsuttaisiin... Toisaalta olen sitä mieltä, että se tekee hyvääkin olla välillä ainokainen kutsuttu, ei tyttöjen aina tarvitse tehdä samoja asioita samaan aikaan ja tulee vielä sekin aika kun esikoinen ei pääse.

Selität vain sille äidille, että on päätetty kutsua synttäreille vain niin ja niin monta vierasta, ja nyt ei joukkoon vain mahdu.

Vinkkinä kyllä tämän kotiinjääjän äiti sanoo, että pikkusisaruksillekin voisi varata sitten viemispussit, jos niitä vieraillekin jakelee, nimittäin hyvä mieli synttäreistä haihtuu tosi nopeasti riitelyyn siitä pussin sisällöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei ymmärrä on kyllä tämän "pikkusiskon" äiti . Syntymäpäivien järjestäjä valitsee keitä haluaa syntymäpäivilleen kutsua ja "pikkusiskon" tunteita (pettymystä ja kateutta) käsitelköön hänen äitinsä hänen kanssaan, se ei ole sinun ongelmasi. Tällainen onkin oikein oiva tilanne käsitellä kysymystä siitä, että kaikkea ei voi saada ja että elämässä käy useinkin toisin kuin toivoisi käyvän, mutta että siitä voi selvitä.

Vierailija
44/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä meillä sama tilanne, että pojilla on 1v ikäeroa ja ovat myös samassa tarharyhmässä. Mutta yleensä kutsu on tullutkin kummallekin pojalle.

Vierailija
45/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahden vanhimman tytön ikäerona vähän alle 2 v ja koskaan ei ole tullut pieneen mieleenkään, että vastaavassa tilanteessa työntäisin pienemmän myös kutsuille. Jos tyttäresi olisi molempien siskosten kaveri niin juttu olisi ihan eri. Silloinkin kyllä riippuisi aika paljon lasten iästä. Itse en esim. tuota nuorimmaista edes päästäisi erään "kaverin" synttäreille, vaikka kutsu tulisikin. Kyseessä kun on 7 v täyttävä tyttö, joka sorsii tuota meidän pienempää, 4 v, heti jos luulee ettei kukaan ole näkemässä.

Vierailija
46/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsen tarvitse aina omia juttujaan jakaa, ja kyllä sille kuopuksellekin aikanaan tulee koulukaverit ja muut.

Hävyttömin curling-äiti minkä itse tapasin soitti ja pyysi, että siskokin saisi tulla synttäreillemme, ja tämä toki pääsi, kun juhlat oli kotona, mutta kun kuukauden päästä oli heidän tyttärensä synttärit, ei meidän tytärtämme sitten kutsuttu juhliin ollenkaan. Ihan sama minulle sinänsä, mutta en vain tajua, miten joku ihminen kehtaa toimia noin.

Vinkkinä kyllä tämän kotiinjääjän äiti sanoo, että pikkusisaruksillekin voisi varata sitten viemispussit, jos niitä vieraillekin jakelee, nimittäin hyvä mieli synttäreistä haihtuu tosi nopeasti riitelyyn siitä pussin sisällöstä.

Vierailija
47/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on 8vuotta ja pikkusiskonsa on 4 vuotias. Samaa kaveripiiriä siskoksilla ei ole.

Ja minulla on kyllä kolme lasta itselläni, joten olen kuskaillut lapsiani ERIKSEEN syntymäpäiväkutsuille joihin VAIN yksi on kutsuttu. Eikä mieleeni ole juolahtunutkaan että kaikkien pitäisi pitäisi päästä. Eivätkä lapseni ole edes kyselleet, että miksi vain joku pääsee eikä muut.

Enkä rupea tälle pikkusiskolle erikseen mitään pussukoita ostelemaan. Sittenhän joudun tasapuolisuuden vuoksi kaikkien kutsuttujen sisaruksille sellaiset antamaan. Ja yhdellä niitä on jo 6kpl. Eikä kyllä sekään sekään kuulosta kovikaan järkevältä.

En kyllä sanonut vielä tälle äidille juuta enkä jaata pääseekö pikkusisko juhliin vai ei. Sopersin vaan että nyt on paha hetki ja soitan takaisin. En vaan tiedä miten sanoisin tuon ettei pikkusisko pääse synttäreille. Toivottavasti ei tämä äiti ole jo ehtinyt luvata tytölle mitään..

ap

Vierailija
48/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä sitäkään miksi ei kutsutuille pikku/isosisaruksille pitäisi antaa lahjapussi jos sellaisia nyt ylipäätään jakelee. Sehän kuuluu siihen juhlatouhuun ja jos kerran yksi lapsi vaan on kutsuttu perheestä niin miksi muillekin pitäisi lahjapussi antaa? Meillä ainakin lapset hallitsevat sen verran jakamisen jaloa taitoa, että monesti pienestäkin pussista riittää jotain kivaa muillekin.

Vierailija
49/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se pikkusisko on tervetullut bileisiin, mutta niin, että vanhemmat itse maksaa, koska ei varsinaisesti ole vieraslistalla.

Näin me aina tehdään, koska on tosi kornia pyytää jengiä roudaamaan yksi lapsi pariksi tunniksi sinne ja käytännössä vanhempi kuitenkin notkuu siellä ja joutaa ihan hyvin vahtimaan sitä ylimääräistään.

Vierailija
50/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt itseäsi niskasta kiinni ja soita, ilmoitat, että asia on niin että et voi kaikkia sisaruksia millään kutsua, yhden poikkeuksen takia joutuisit tekemään poikkeuksen muidenkin kohdalla.

Vierailija
51/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, ettei lapsesi kaverin perheessä vanhemmat osaa käsitellä lasten pettymyksiä ei ole sinun ongelmasi.

Ja miksi ihmeessä pitäisi olla viemispusseja myös pikkusisaruksille? Oletteko ihan hulluja? Mit'ä ihmeen riitaa siitä tulisi? Isosisarus on saanut synttäreiltä jotain, se on hänen. Älkää nyt kasvattako lapsistanne täysin hemmoteltuja "minä minä" tyyppejä vaan opettakaa jos pienestä pitäen ettei kaikkea voi saada.

Kyllä ne pikkusisarukset ajan kanssa pääsevät myös omien kavereiden synttäreille jne.

Vierailija
52/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään lahjapusseja jaa??

Vierailija
53/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten valittanut äiti... :O

Miten joillain on oikeasti pokkaa valittaa tuollaisesta asiasta? Omassa ystäväpiirissäni en ole mokomiin törmännyt, mutta sillointällöin kuullut tapauksista? Ihan ovat yhtä lapsellisia kuin lapsensa, ei aikuinen voi olla noin TYHMÄ!?

Vierailija
54/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullat

Vierailija
55/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sanotte pikkusisarusta juhliin vonkuvalle äidille, että valitettavasti juhlat on kaverisynttärit ja rajatusta osallistujamäärästä johtuen ei kenenkään sisaruksia ole kutsuttu. MUTTA jos pikkusisko haluaa mennä hoploppiin (tai mikä paikka teillä onkaan kyseessä...) leikkimään, niin tokihan hän voi vanhempiensa valvomana ja omalla kustannuksellaan sinne jäädä - sehän on avoin kaikille maksaville asiakkaille :) En puhuisi mitään "mukaan bileisiin" tulemisesta, koska eihän ylimääräisille ole tarjottavia ym. ellei joku jätä tulematta paikalle.

Vierailija
56/56 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka saisikin tarjoiluista osansa...

Maksaa itse sisään ja leikkii mitä leikkii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi