Olenko jotenkin omituinen kun en nyt ymmärrä?!
hoploppiin mutta hän ei. Ei pieni lapsi sitä ymmärrä.
Kommentit (56)
Uskomatonta, että tuommoisia äitejä löytyy, mutta valitettavasti niitä löytyy. Kerronpa yhden jutun, joka on täyttä totta:
Yritys jossa olin töissä halusi muistaa hyvää asiakastaan joka täytti 50v.
Muutaman päivän kuluttua muistamisesta tämän YRITTÄJÄN ÄITI soitti toimistusjohtajallemme ja haukkui tämän pataluhaksi, kun yrityksemme ei ollut muistanut asiakkaan kaksoisveljeä, jolle tuli nyt sitten pahamieli, kun veljeä muistettiin, mutta häntä ei.
Veli ei ole samassa yrityksessä töissä eikä näin ollen asiakkaamme. Veljekset kyllä pitävät samoissa tiloissa firmojaan, mutta ala on eri.Vähänkö meillä oli naurussa pitelemistä, kun vielä 5-kymppisen äiti soittelee perään, että kun sille tuli nyt pahamieli, kyllä teidän täytyy muistaa toistakin lasta....
Että näin....
=D
Taitaa tästäkin äidistä tulla samanlainen:)
No nyt meni jo ilkeyden puolelle, mutta eipä enää kiinosta olla ystävällinen hälle.
ap
[Tasapuolisuuden nimessä pitäisi sitten kutsua ihan kaikki sisarukset. Kaikki ei aina vaan mene tasan sisarusten kesken. Jos tämäkin äiti olisi fiksu hän selittäisi lapselleen, että nyt on isosiskon kaverin synttärit ja sinä pääset sitten kun on sinun kaverin synttärit. Jos pettymystä haluaa pienentää äiti voisi tehdä lapsensa kanssa jotain muuta kivaa.
i]Olisiko se sitten 7-8 -vuotiasta juhlavieraistakaan kivaa, jos siellä on pikkulapsia mukana? Ehkä he haluavat myös juhlia ihan "isojen tyttöjen" kesken, ja ilman pikkusisaruksia.
[/quote]
ja aika ouotoja kommentteja ketjussa myös mun mielestä. Jos sisar on kaveri niin ei meilläkään ole pikkusisaruksia kutsuttu, jos ei sitte oikeesti ole samaa porukkaa. Mulla on vielä selkeesti se et on poika ja tyttö niin enpä usko et jos on isoveljen kaveri synskit niin pikkusisko kerjäsi mukaan =D
Toki ymmärtää et pienellä tekee mieli myös juhliin ja varsinki sinne Hoploppiin, mut ei aina voi saada kaikke mitä haluu.
Olisko se helpompi ymmärtää et jos on kymmenen juhlijaa ja jokaisella on pienempi sisarus joka haluaa myös mukaan? Toki silloin tulee tarjottavat aika paljon kalliimmaksi =/ ei ihan ymmärrä muutaman logiikkaa tässä ketjussa ei.
Ja ap ihan oikeeta asiaa mun mielestä kummastelet. Ei olis pokkaa edes soitella ja ruikuttaa mun kaikkia lapsia synttäreille joihin ei ole kutsuttu.
että tässä on kyseessä tuon äidin omat intressit. Oliskohan halunnut itsellensä vapaata tai jotain ja yritti siksi väen väkisin ängetä nuorimmaisenkin mukaan.
että tässä on kyseessä tuon äidin omat intressit. Oliskohan halunnut itsellensä vapaata tai jotain ja yritti siksi väen väkisin ängetä nuorimmaisenkin mukaan.
Kyllä, se "tarina" 5-kymppisistä kaksosveljistä on aivan totta. Valitettavasti. Kun olisikin vain vitsi, mutta kun ei ole.
Viime kesänä muutimme uudelle asuin alueelle, jossa naapurustossa asui ennestään tuttu lapsiperhe. No, meidän esikoinen ja heidän esikoinen sitten tutustuivat oikein kunnolla ja olivat kesän kuin paita ja peppu.
Halusivat sitten yökylään toistensa luokse. Naapurin lapsi meille.
Soitin naapurin rouvalle ja kyselin, että tämmöiset ovat suunnitelmat meidän esikoisilla kävisikö?
Äiti vastasi: käy, jos heidän keskimmäisen pääsee kans yöksi teille!!!!
Olin ihan, että TÄH????
Vastaus: kun muuten sille tulee pahamieli. Meillä periaate, että jos yksi saa uuden vaatteen, niin sitten kaikki muutkin saavat, tai jos yksi saa lelun, niin sitten kaikki muutkin saavat, ettei tule pahamieli!!!!
USKOMATONTA!!!!!
No, en suostunut ottamaan keskimmäistä yökylään, kun äiti sit puhelimessa vielä alkoi puhua, että uskaltaakohan hän sittenkään sitä edes meille yöksi laskea, kun jos se saa sairaskohtauksen yms.
Ja esikoistenkin välit sittemmin viilenneet, kiitos tämän kyseisen äidin, joka teki monta muuta aika ihmeellistä temppua kesän/syksyn aikana......
Seuravaksi kun mun esikkoa 15v pyytää joku sen kaveri yökylään ni mie soitan kanssa et täältä tulle kaikki (15v, 14v, 5v ja 2v) tai ei mitää kun meillä on sellanen tapa LOL
Tuttuni osti aina omalle lapselleen samalla lahjan, jos olivat menossa jonkun toisen synttäreille... Ja yleensä vielä saman, kuin synttärisankarikin - juuri siitä syystä, ettei toiselle tulis paha mieli...
Etten ole ainut:=)
Siksi kirjoitinkin tänne koska en oikeasti enää tiennyt olinko minä hyvin julma ja kylmä ihminen, kun en kutsunut molempia tyttöjä. Omasta mielestäni minun ratkaisuni oli oikea, mutta kun aloin miettimään tämän pienen tytön pettymystä, niin en ollutkaan sitten enää niin varma. Meille ei edes tullut mieleenkään tämä pikkusisko, silloin kun tytön kanssa vieraita mietittiin.
Mies sanoo minua liian kiltiksi, etten voi pitää kaikkia tyytyväisinä. Ja mun pitäis pitää vaan se kutsulista minkä, tytön kanssa aikaisemmin jo tehtiin, eikä lisäillä sinne vieraita, vain koska jotkut toiset tahtoo. Ja oikeassahan hän on. Mutta nyt kutsuille ei tule edes tämä "oikea" kaveri. On kuitenkin aika läheinen kaveri tytttöni kanssa.
Harmittaa niin pirusti, että tässä näin kävi.
ap
Etten ole ainut:=)
Siksi kirjoitinkin tänne koska en oikeasti enää tiennyt olinko minä hyvin julma ja kylmä ihminen, kun en kutsunut molempia tyttöjä. Omasta mielestäni minun ratkaisuni oli oikea, mutta kun aloin miettimään tämän pienen tytön pettymystä, niin en ollutkaan sitten enää niin varma. Meille ei edes tullut mieleenkään tämä pikkusisko, silloin kun tytön kanssa vieraita mietittiin.
Mies sanoo minua liian kiltiksi, etten voi pitää kaikkia tyytyväisinä. Ja mun pitäis pitää vaan se kutsulista minkä, tytön kanssa aikaisemmin jo tehtiin, eikä lisäillä sinne vieraita, vain koska jotkut toiset tahtoo. Ja oikeassahan hän on. Mutta nyt kutsuille ei tule edes tämä "oikea" kaveri. On kuitenkin aika läheinen kaveri tytttöni kanssa.
Harmittaa niin pirusti, että tässä näin kävi.ap
eli ei välttämättä niillä tytöilläkään olisi hauskaa jos joku "pieni" olisi mukana (muut koululaisia, yksi 4-vuotias). Itse 4-vuotiaan äitinä tiedän että ainakin meidän tenavan perään pitäisi tuollaisessa sisäleikkipuistossa vielä katsoa, kouluikäiset nyt temmeltävät jo yksikseen.
että vanhemmat olivat luvanneet tämän isomman pojan sinne leikkimään synttäreiden ajaksi, mutta ei syömään ja poikahan tietenkin tuli syömään kun siskokin pyydettiin, muuten en kyllä ymmärrä jos vanhemmat olivat ihan tarkoituksella tyrkänneet pojan kuokkavieraaksi. Toivottavasti sanoitte pojan vanhemmille, että teidän poikannekin muuten oli ruokapöydässä vaikka hän ei ollutkaan synttärivieraslistalla.
Huomasin yhtäkkiä juhlapöydässä istuvan täysin vieraan pojan ja kysyin muilta vanhemmilta, jotka kanssani oli valvomassa, että tunteeko kukaan tuota poikaa? Oli sitäpaitsi useamman vuoden vanhempi ja selvästi isompi kuin muut juhlijat. Ja kukaan ei häntä tuntenut siis ja kävin sitten pojalta kysymyssä, että anteeksi, mutta kukas sinä olet niin siitä vierestä pienempi, tyttöni kaveri sanoi, että mun isovelikin halus tulla mukaan! Ite jäin vähän suu auki tuijottamaan ja olin aika ihmeissäni!
No ei siinä muu auttanut kuin käydä kysymässä HopLopin henkilökunnalta, että voisiko pöytään kattaa vielä yhdelle astiat ja lisätä laskuun yksi lisää. Henkilökunta onneksi ymmärsi tilanteen ja maksoin sitten vielä yhdestä ylimääräisestä! Lapsesta, jota tyttöni ei ole koskaan nähnytkään, eikä kyllä tyttöni kanssa leikkinytkään jne... On minusta vanhemmilta tosi hävytöntä laittaa isoveli tai isosiko mukaan synttäreille! Ja vieläpä paikaan, johon on pitänyt etukäteen ilmoittaa ja varata juhlat tietylle määrälle juhlijoita. Kyllä otti hiukan pannuun, kun synttärit kuitenkin maksoi yli 18 euroa per lapsi..
Mutta en tosiaan viitsinyt lasta poiskaan käskeä ja eihän se sen vika ole, että vanhemmat on noin hälmöjä! Ajattelin, että hakiessa vanhemmat sanoisivat edes jotain tai tarjoutuisivat maksamaan siitä ylimääräisestä, mutta ei mitään..
Ja ap teki aivan oikein omassa tapauksessaa, meilläkin on lapsilla pienet ikäerot, mutta emme todellakaan ole heitä opettaneet siihen, että jos joku saa jotain niin muutkin sitten saavat tai pääsevät jonnekkin.
Lapsillekkin täytyy opettaa käsittelemään pettymyksia, aina ei saa sitä mitä haluaa, niin se vain menee.
selvitä.
Tuttuni osti aina omalle lapselleen samalla lahjan, jos olivat menossa jonkun toisen synttäreille... Ja yleensä vielä saman, kuin synttärisankarikin - juuri siitä syystä, ettei toiselle tulis paha mieli...
Empä itse tässä mitään menetä. Nyt vaan harmittaa kaikkien tyttöjen puolesta, sekä minun että niiden kahden. Kaikista helpoimmalla olisin toki päässyt jos olisin pikkusiskonkin "päästänyt" juhliin, mutta entäs sitten jos joku muukin kutsuttujen sisaruksista olisi tahtonut? Kaikkihan mun olisi sinne sitten pitänyt päästää. en vaan voi yksinkartaisesti kutsua koko lääniä.
ap
Meidän häihin tuli vieraiksi ihmisiä, joita emme olleet kutsuneet ja joita emme tunteneet. Emme tänäkään päivänä tiedä heidän kaikkien nimiä. Kyseessä oli siis erään vieraan aikuiset lapset puolisoineen. Tämä ärsytti, mutta ajattelin että olkoon. Jälkikäteen kävi ilmi, että ainakin yksi vieraspariskunta oli loukkaantunut. He kuvittelivat, että olimme kutsuneet nämä kuokkijat, ja jättäneet heidän lapsensa kutsumatta. Olisi kai pitänyt selittää, että ihan samalla tavalla olimme kutsuneet kaikki eli aikuisia lapsia ei kutsuttu keltään, jos eivät olleet myös meidän tuttuja. Annoimme kuitenkin olla.
Ihan hyvä kaikkia kohtaan, että jätit pikkusiskon kutsumatta. Se on oppimisen paikka heidän koko perheelleen. Aina ei kaikkia kutsuta jne.
Ja itselläsi taitaa olla vain yksi? ;)
Vinkkinä kyllä tämän kotiinjääjän äiti sanoo, että pikkusisaruksillekin voisi varata sitten viemispussit, jos niitä vieraillekin jakelee, nimittäin hyvä mieli synttäreistä haihtuu tosi nopeasti riitelyyn siitä pussin sisällöstä.
Meillä on tilanne, että esikoinen käy jo kaverisynttäreillä, 3½-vuotias kuopus ei vielä koskaan ole käynyt omilla kaverisynttäreillään. Esikoinen tuo pussinsa kotiin kyllä, kuopus ihmettelee sitä, mutta ymmärtää - lapsiraukka, kamala äiti pakottaa hyväksyyn, ettei saa kaikkea - ettei voi saada ylläripussia, vaikka toinen saikin.
Ehkä minulla on jotenkin oudot lapset, kun ymmärtävät, ettei aina voi saada kaikkea.
Kyse on synttärikutsuista. Eli tytölläni on tulossa synttärit ja halusi pitää ne eräässä sisäleikkipuistossa. No kutsut lähetettiin kavereille. Siis niille jotka tyttö tahtoi synttäreille. Ja nyt sitten erään kutsutun tytön äiti soitti ja ihmetteli, että miksi vain yksi hänen tytöistään oli saanut kutsun, muttei toinen (pikkusisko)?
Tämä pikkusisko ei ole tyttäreni kavereita, vaan hänen isosiskonsa on.
Ennen kuin sain sanottua että kaverisynntärit olisi tarkoitus pitää, ei koko tuttava piirin kattavat kutsut, niin tämä äiti jo kertoi sydäntä raastavan tarinan kuinka heillä itketään joka päivä (pikkusisko siis itkee) kun ei saanut kutsua. Ja tämä äiti oli sitä mieltä että meille oli tapahtunut virhe ja toinenkin tyttö pitäisi kutsua juhliin. Siis tämän pikkusiskon joka ei ole tyttöni kevereita, eikä tyttäreni häntä sinne edes halua..
Kyse on juhlista joista joudumme maksamaan osallistujien määränmukaan. Emme me nyt ihan konkurssiin mennä tämän takia mutta koska tämän tytön kohdalla osallistuja määrä kasvaa yli rajan niin hintakin nousee huomattavasti.
Eli olen nyt pyörittänyt tätä asiaa mielessäni joka kantilta, enkä vaan ymmärrä, miksi ihmeessä tämän pikkusiskonkin pitää päästä synttäreille, joille häntä ei edes ole kutsuttu. Miten ihmeessä näiden tyttöjen äiti edes kehtasi soittaa ja vaatia myös toisenkin lapsen synttäreille....
Itselläni ei olisi todellakaan pokkaa soittaa perään jos vain yksi meidän perheen lapsista saisi kutsun, että kaikkien on päästävä. Omituista toimintaa minusta...
Olihan täälläkin joku erityislapsen mamma joka valitti että jos ainoastaan tavislapsi saa kutsun kaverisynttäreille eikä erityislapsensa myös niin ei tuo taviskaan pääse juhliin.
Ja silloin suurimman osan vastaajista (jos ei kaikkien) reaktiot olivat tyyliin "hei haloo....erityislapsi tai ei niin ei kaverisynttäreille kutsuta kuin vain kaverit....ei pikkusiskoja /veljiä tms".
Varsinainen curling-äiti sinulle taas osunut vastaan. Sanot nyt suoraan että kyseessä on kaverisynttärit eli vain lapsen kaverit kutsutaan. Ja että muillakin kutsuttavilla on sisaruksia mutta heitäkään ei kutsuta. Ja ehdota että josko voivat viedä pikkusiskon ihan itse joku kerta sinne juhlapaikkaan jos se on niiiiiin tärkeää hänelle.
...joissa lapsi ei saa asioita joita tahtoo, sitä kutsutaan elämäksi! Eihän tämä äiti voi olettaa, että kun isompi pääsee kouluun on pienemmänkin päästävä koska muuten itkee joka päivä! Pidät ne synttärit ja kutsu koskee vain kutsuttuja. Näin niitä ongelmalapsia syntyy! Voihan se äiti itse viedä pentunsa sisäleikkipuistoon joskus toiste.
Mieheni on kertonut, miten hänelle saattaa isät soitella perään, kun hän on palkkaamassa akateemisesti koulutettuja ihmisiä töihin. Työnantaja on puolustusvoimat, joten jotkut isät ilmeisesti olettavat, että heidän armeijassakäynnillään tietyssä paikassa olisi esim joitan merkitystä 'lapsen' uralle.