Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Jaetut" lomat perheessä: Voisiko toimia?

Vierailija
16.03.2009 |

Meillä taloudellinen tilanne huono, joten koko perheen voimalla emme pysty matkustelemaan kovin kauas. Nyt tuli mieleen vaihtoehto, että esim. mies voisi ihan kahdestaan lentää vanhimman pojan kanssa jonnekin Etelään ja minä voisin seuraavalla kerralla lentää vaikka vanhimman tytön kanssa ja niin edelleen, kunnes kaikki sisarukset ovat saaneet Etelän lomansa. Olisiko ihan hullu ajatus..? Voisiko käytännössä toimia vai aiheuttaako liikaa eripuraa perheessä? Kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan riippuu siitä mitä te itse haluatte. Lapsille ajatus on varsin helppo myydä.

Me matkailemme melkein joka vuosi niin että vain minä ja lapset. Mies jää kotiin. Häntä ei vakituinen matkakohteemme niin paljon kiinnosta, että viistsisi sinne lähteä joka vuosi. Lapsien vuorottelemista emme ole kokeilleet.

Vierailija
2/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä ja poika matkustaa puolen vuoden päästä ja äiti ja tytär vuoden päästä niin miten tuo olisi edullisempaa (tai oikeudenmukaisempaa) kuin se että kaikki matkustavat vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos enemmistö toivoo perheen yhteistä lomaa, niin sitten pistätte ensin säästöön saman summan, joka kuluisi miehen ja yhden lapsen matkaan ja olemiseen valitussa lomakohteessa.

Seuraavan parin suunnitellun matkan ajankohdan koittaessa pistätte säästöön samalla periaatteella rahaa jne. kunnes koko perhe voi lähteä yhdessä matkalle.

Jos tuntuu siltä, että haluatte toimia ehdottamallanne tavalla, niin sitten teette niin.

Meillä ei aurinkolomia ole koskaan harrastettu, mutta olemme käyneet erilaisilla kokoonpanoilla kaupunkilomilla juuri siksi, että monilapsisen perheen on jo taloudellisista syistä aika mahdotonta mennä minnekään koko perheen kanssa ja myös siksi, että kaupunkilomalle ei aivan pienimpien kanssa ole ollut mielekästä lähteä.

Vierailija
4/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat jo niin isoja, että vanhin maksaa hotellissakin täyden hinnan. Kahdelle hengelle löytyy aina joku edullinen äkkilähtö, mutta kuudelle hengelle ei.

Vierailija
5/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi matkustaa? Mikä pakko se ulkomaanmatka kerran vuodessa on? Ei lapset sitä kaipaa? Lapset kaipaa yhdessäoloa, vanhempaa, rakkautta ja turvaa. Ei lomamatkoja! Jos talous on tiukalla niin käyttäisin rahat muuhun kuin kalliisiin lomamatkoihin oli kokoonpano mikä tahansa. Esim. joku kiva harrastus lapsille kantaa paljon pitemmälle kuin yksi lomamatka ja harrastuksetkin on kalliita.

Vierailija
6/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan hirveästi lohduttaisi "sä pääset sit vuoden/kahden päästä.."

Mutta mikäs siinä jos ajatus on teidän lapsille ok. Eli jos eivät ole sit kovin kateellisia sisarilleen.

Mä oon muuten 28v enkä ole ikinä käynyt lomalla etelässä - eli ei se mikään pakollinen järjestettävä juttu ole, vaan ne menköön kellä on varaa.

Meillä on ollut periaate se, että loma on nimenomaan koko perheen yhteistä, olkoon kohde sitten vaikka naapurikylän kotieläinpuisto. Yhdessäolo tärkeämpää kuin kohde.

Vierailija
7/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jollekin alle 10-vuotiaalle vuosi on aivan mielettömän pitkä aika.

Teini-ikäisten kohdalla voisi jo ehkä jotenkin toimia, siinä iässä voi jo olla erilaiset mieltymyksetkin: toinen haluaa kaupunkilomalle shoppailemaan toinen mieluummin rannalle jne.

Vierailija
8/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lasta ja juuri noin tehtiin. Vanhimmasta päästä isän mukaan kaksi poikaa lomalle ja seuraavana vuonna äiti ja muutama tyttö. Kaikki saivat ulkomailla käydä, vanhemmat lomaa ja jotkut lapset erityisaikaa. Kävimme koko perheellä Suomessa lomilla mutta ei ulkomailla.

Vierailija
9/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa lento Lontooseen tai Dubliniin, sieltä jatkolennot jonnekin päin etelää ja samaa reittiä takaisin Suomeen. Majoitus sitten sieltä mistä sen suht edullisesti saa. Ei tarvitse lomailla erikseen :)

Vierailija
10/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat jakamattoman huomion toiselta vanhemmalta ja aikaa tehdä yhdessä juuri haluamiaan juttuja.

Meillä taas lomista johtuen tilanne se, että mies pitää toukokuussa talvilomansa ja lähtee lasten kanssa Portugaliin. Itse jään töihin ja nauttimaan omasa rauhasta :) Sitten syksyllä kun voin itse pitää lomaa,lähdetään koko porukka yhdessä reissuun.

Vierailija
11/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin syy ei tainnut olla taloudellinen, vaan se, että yhden lapsen kanssa on mukavampi reissata kuin kahden? Äitini lähti matkalle oman äitinsä kanssa ja me lapset pääsimme vuorovuosina mukaan.

En muista, että olisi ollut mitään kateutta ilmassa. Ekalla matkalla olin, kun olin 6 vuotta.

Vierailija
12/12 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kaipaavat kovasti nimenomaan sitä perheen yhteistä aikaa. Jos ei ole varaa lähteä kaikki ulkomaille joka vuosi, lähtisimme kaikki yhdessä joka toinen vuosi. Se on meidän perheessä ihan päivänselvää, mutta kukin tekee tavallaan. Pääasia, että perheessä kaikki ovat järjestelyihin tyytyväisiä. Vaivaako tai arveluttaako asia jotenkin ap:tä, kun täällä siitä kyselee?