miten sairaan lapsen hoito menee?
lapseni sairastui ke iltana, hoidin to häntä kotona. Perjantaiksi sain hoitajan, mutta sainkin saman taudin itse ja sairastin itse ktotna (tieety samalla lasta hoitaen). Itse toivuin la, ja lapsikin oli toipuvan oloinen, mutta tauti muuttui rajummaksi ja la-su yönä olimme lastenpolilla osastolla tiputuksessa. Sielät kirjoitettiin lomaa su-ke, mutta en ole viikonloppuisin töissä.
Onko minulla siis oikeus hoitaa häntä vileä nämä ma ja ti palkallisesti vai miten? Olen ihan pihalla, kun kaikki on niin tulkinnanvaraista...
Kommentit (3)
Noin minäkin sen pienessä ielessäni pähkäilin, mutta sain heti ihmettelyjä, että eiköhän ne viikonlopun päivätkin lasketa mukaan.... Mutta miksi ne laskettaisiin, kun en silloin olisi muutenkaan töissä? Hankalaa, kun kukaan ei tiedä, eikä huvittaisi tehdä mitään laittomuuksiakaan...
työterveyshuollostanne tai henkilöstöosastolta tai omalta esimieheltäsi. Heidän kuuluu asia tietää ja jos eivät tiedä, on syytä ottaa selvää.
Meillä saa hoitaa 3 päivää lasta palkallisesti yhtä tautia kohden. Ja neljännen päivänkin saa olla pois, mutta se on sitten palkaton. Eli minä ymmärtäisin niin, että to olit lapsen takia kotona (=1 päivä) ja perjantaista teet sairaslapun omasta sairaudesta. Ma ja ti saisit meillä olla palkallisesti lapsen kanssa kotona, mutta ke olisi sitten palkaton.