Viime viikolla 12,5h liikuntaa ja 5460 kulutettua kaloria...
Hullu taidan olla. :/
Sykemittarikoukussa ja kilpailen itseni kanssa...
Kommentit (12)
sanotaan, että se ja se laji kuluttaa n. x kcal/h. En usko, että nuo nyt niin liioiteltuja voi olla. Tosin laihduttajana haluaisin ainakin uskoa niin. Kyllähän "rääkätyt" lihakset kuluttavat levossakin enemmän.
Mutta, kyllä minäkin pääasiassa kunnon kohotus -mielessä sykkeitä seurailen. Haasteena onkin liikkua ns. keskisykkeillä. Helposti minulla joko matalahko (n. 100-110) tai sitten korkeahko (150-165).
Miten ehditikin, vau! Mulla viime viikolla 9 tuntia ja noin 3500 kcal. Polarin mittari näyttää aina sen palkintopokaalin, paitsi edellisviikolla, kun vain löhöilin. Tuli paha mieli, kun ei tullut sitä pokaalia :)
Edellisviikolla en saanut, koska harjoittelin liikaa syketasolla 3. Nyt taas on ylittynyt syketasolla 3, vaikka vasta ke.
.Lisäksi pitää muistaa, että ihminen kulutaa vaikka ei mitään teekkään eli tuo kaikki ei ole lisäkulutusta.
mulla meni lenkkeily aivan käveluksi, kun jouduin jatkuvasti pysähtelemään takkuavan mittarini kanssa. Onneksi tajusin heittää sillä vesilintua ja pääsin taas juoksemaan...
Ei tule sorruttua herkkuihin, kun muuten menettäisi kulutetut kalorit. En kyllä yllä samaan kuin ap, mutta hyvä kannustin mittari kuitenkin on. Mulla on polarin mittari
ettei suotta tulis turhaan tehtyä mitään - aatella jos luulis polttaneensa 100 kaloria mut kulukin vaan 80 kun käväs hakee kioskilta suklaata!
muka väärin näyttää kalorit? Eli jos laihduttaa, niin kaikkia kuluttumaansa ei kannata syödä vai?
Minusta juoksussa on järkevää tarkkailla sykkeitä, kyllä se kunto siinä kohenee pikkuhiljaa ja matalallakin sykkeellä pystyy juoksemaan.
Mulla Polarin FT60, on kyllä loistomittari.
Kateellinen?
sykemittaria apuna käyttäen. Työkseni kerron mm. näistä asioista ihmisille treenaamisesta.
Terv. -2-
Eri sykkeillä tehdyt harjoitukset tehostavat kunnon nousua ja toisaalta kunnon nousua voi seurata sykkeiden muutoksilla. Sykkeiden seuranta myös motivoi hyvin.
Nuo kulutetut kalorit eivät todellakaan pidä paikkaansa. On tutkittu, että mittareiden näyttämä kulutus voi olla jopa 20-25 % korkeampi, mitä todellisuus on.