Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

YT-menettelyistä oikeasti tietävät! Onko tämä LAILLISTA edes?

Vierailija
16.03.2009 |

Olen ollut hoitovapaalla yli 2 vuotta. Työpaikallani on ollut yt-neuvottelut, jotka koskivat myös minua. Minulle ei kuitenkaan itseäni koskevista yt-neuvotteluista ilmoitettu kuin sähköpostilla työpaikan sähköpostiosoitteeseen, jonne minulla ei ollut pääsyoikeutta hoitovapaalla ollessani.

Tänään palasin takaisin hoitovapaalta. Ensimmäisenä toimistolle palattuani minun piti allekirjoittaa kuukausi sitten tehty yt-neuvottelupäätös, jossa minut irtisanottiin tuotannollistaloudelllisista syistä tästä päivästä lukien ja pyydettiin välittömästi poistumaan toimistolta.

Onko tämä laillinen menettely vai onko mulla mahdollisuus saada pitää työpaikkani vetoamalla siihen, ettei minua ole informoitu missään vaiheessa neuvotteluja?

Koitin jo ammattiliittooni ja sen lakimiespalveluihin soittaa, mutta ruuhkaa on... Tietäisikö joku oikeasti?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap olisi voinut yrittää työllistyä ko. firmaan muihin tehtäviin. Jos näin ei olisi tapahtunut, hänet olisi voitu irtisanoa hlökohtaisten yt-neuvotteluiden päättymisen jälkeen. Itse palasin muutama vuosi sitten hoitovapaalta yritykseen, jossa oli ollut useammatkin yt:t poissaoloni aikana, eikä työtä, josta äitiyslomalle jäin, enää ollut. Palatessani minulle aloitettiin hlökohtaiset yt:t (ilman työvelvoitetta), joiden oli määrä kestää 7 viikkoa. Työllistyin kuitenkin yritykseen varsin pikaisesti (minua ei varsinaisesti yritetty aktiivisesti työnantajan toimesta sijoittaa uusiin tehtäviin, mutta paikan avautuessa olin etusijalla muihin hakijoihin nähden) ja yt-menettely keskeytettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla