Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsillani ei ole äitiä :(

Vierailija
15.03.2009 |

Selailin valokuva-albumeja ja huomasin, että kuvissa hymyilevät mieheni ja lapseni. Minua niissä ei monessakaan ole. Mieheni ei huolehdi, että lapsilla olisi valokuvamuistoja muös äidistään, enkä itse kehtaa aina pyytää, että minäkin pääsisin kuvaan. Oletteko muut huomanneet saman?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toivottavasti on olennainen osa perhettä?

Vierailija
2/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai omaa vauvakirjaansa tai valokuviaan?

Niin, ei koskaan, siksi ei myöskään ymmärrä tarvettanne olla niissä kuvissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että hän pällistelee yksinään albumin täydeltä?

Vierailija
4/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään kuvata ja mies ei, siis minua ei ole kuvissa. Joskus harvoin muistan pyytää ottamaan.

Mutta lohdutuksena teille kaikille: ei minullakaan ole äidistäni kuin 2 kuvaa (hän ei tykkää olla kuvissa) eikä se hänen muistoaan haalista millään tavalla. Kyllä lapsemme meidät muistavat, kyllä minunkin äitini kuva on jossain niin syvällä aivopoimuissa, että en minä kuvia hänestä tarvitse.

Vierailija
5/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille ei yksinkertaisesti tule mieleen ottaa niitä kuvia teistä! Avatkaa suunne jos haluatte että mies ottaa teistä kuvia, kyllä se sitten tekee niin! Eikä mies voi ikinä käsittää sitä, että moisesta asiasta väitellään täällä... huh huh, voi niitä teidän miesraukkoja.

Vierailija
6/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ongelma on se, että mies kyllä kuvais muakin, mutta olen yleensä kotioloissa niin epäkuvauksellinen, että en välitä tulla ikuistetuksi..! ; )

Vierailija
7/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se että muillakin on sama tilanne. Luulin että oma mieheni on ainoa törppä tuossa lajissa.

Yksi kerta aloin myös katsoa kuvia ja huomasin ettei minua tosiaan ole missään. Anopista saattoi olla joltain päivältä 20 kuvaa ja minusta ei yhtään.

Ja jos joskus pyydän että ottaisi minusta ja lapsista kuvan, hän zoomaa lapseen / lapsiin. Hienoa.

Onneksi monissa tilaisuuksissa (synttärit, juhlapyhät ym.) vanhempani ottavat paljon kuvia ja videokuvaa ja niissä minäkin esiinnyn. Olen niitä sitten itselleni pyytänyt, että lapsille jäisi muistoja äidistäänkin.

No mutta toisaalta olen huojentunut etten ole ainoa tässä junassa.

Vierailija
8/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreimmat kuvat ovat häistä 8 vuoden takaa.

Uusia tuskin vähään aikaan tuleekaan jollei joku salaa ota.

En ole koskaan ajatellutkaan että pitäisi jotain muistoja lapsille jäädä..

Vierailija
9/22 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus surkeana päivänä ajattelin, että jos sattuisin kuolemaan, niin eipä löytyisi edes hautajaispöytään muuta kuvaa kuin hääkuva, jossa on mieskin. Ja meillä kuvataan PALJON!

Vierailija
10/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein myös esim lasten synttäreillä räpsin itse aikani kuvia ja sitten lykkään kameran miehelle ja käsken jatkaa kuvausta. Näin pääsen itsekin joskus kuviin.

Vierailija
11/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa minusta mitään kuvia ottaisikaan... *huoh*

Vierailija
12/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lainkaan "kuvauksellinen" ja jotenkin nekin harvat kuvat jotka on minusta otettu, epäonnistuu.

Muistan kuinka jo lapsena juoksin karkuun kun näin kameran. Olen aina jotenkin vaivaantunut jos minusta otetaan kuvia.

Kuitenkin toivoisin että albumeistamme löytyisi myös minun kuvia...

Vierailija
13/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enimmäkseen, ei minuakaan näy meidän kuvissa lasten kanssa.

Kun olimme äskettäin mieheni kanssa matkalla Aasiassa, otti mieheni kuvia nähtävyyksistä ym. joihin minä tuppauduin mukaan. Olen n. 500 digikameralla otetussa kuvassa, aikaa oli 5 viikon matkalla kuvata.

Laitoimme lapsille ja suvulle netin välityksellä päivittäin matkakuvia, joissa olen. (Lapset jo isoja, ei olisi jätetty...)

Mies osti joululahjaksi sellaisen digitalisen valokuvakehyksen, jossa pyörii kuvat matkastamme...siinä sitten näyn, vaikkei lasten kanssa, apinapuistossa apinoiden kanssa jne.

Vierailija
14/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies osti joululahjaksi sellaisen digitalisen valokuvakehyksen, jossa pyörii kuvat matkastamme

Vierailija
15/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi n. 160 eur. Tarkemmin en tiedä miten toimii

Vierailija
16/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli idea on se että tietokoneelta ladataan muistitikulle kasa kuvia ja ne siirretään muistitikun avulla valokuvakehykseen. Valokuvakehys sitten näyttää kuvat ihan kuin tietokoneen ruudulla.

Kuvia voi ladata vain yhden (joka on sitten stillikuvana kehyksessä) tai sitten useamman jolloin ne näkyvät slide showna(meillä mahtuisi maksimissaan kehykseen 500 kuvaa mutta ei tietty ole järkeä niin paljon laittaa...meillä on 10 kuvaa jotka pyörivät slide showna).

Vierailija
17/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli idea on se että tietokoneelta ladataan muistitikulle kasa kuvia ja ne siirretään muistitikun avulla valokuvakehykseen. Valokuvakehys sitten näyttää kuvat ihan kuin tietokoneen ruudulla.

Kuvia voi ladata vain yhden (joka on sitten stillikuvana kehyksessä) tai sitten useamman jolloin ne näkyvät slide showna(meillä mahtuisi maksimissaan kehykseen 500 kuvaa mutta ei tietty ole järkeä niin paljon laittaa...meillä on 10 kuvaa jotka pyörivät slide showna).

Vierailija
18/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä että pyydä että miehenne ottavat kuvia myös teistä lasten kanssa? Ihan turva voivotella jos ei itse tee asian eteen jotain.

Kamera isän käteen ja pyytäkää että näppäisee kuvia. Ei se ole miehen tehtävä huolehtia että lapsella on valokuvamuistoja myös äidistään. Kyllä se on ihan yhtä lailla äidin tehtävä.

Vierailija
19/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ottaa kuvia niin että lapsi on sylissäni, pääni puuttuu kokonaan. On siitä puhuttu ettei puolikkaita ihmisiä ole kiva katsoa..

Vierailija
20/22 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen ei KEHTAA pyytää OMALTA MIEHELTÄÄN, lastensa isältä, että tämä ottaisi hänestä kuvia? Nainen ei mene itse kuvaan mukaan? Naisen mielestä on miehen asia huolehtia että lapsilla on valokuvamuistoja äidistään? Mä olen nyt aivan pihalla! Mutta ehkä tämä on vitsi tai provo.

Kaikkea hyvää ap:lle oli niin tai näin - mene valokuvaamoon lasten kanssa!