Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TOFU! Mikä merkki/laatu on hyvää ja miten siitä vois valmistaa lämpimän ruoan? Kiitti!!

Vierailija
14.03.2009 |

.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis Naturel, ei marinoitu. Musta helppo ja maistuva resepti on ihan tofu-tomaattikastike esim. vehnänalkiopastan ja itse raastetun parmesan-juuston kanssa.

Ohje löytyy musta googlaamalla tofukastike.

Vierailija
2/8 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarttenut, kun tavallisissa kaupoissa ei muita laatuja ole. Mä tykkään kylmäsavustetusta, mutta jos ei savunmausta tykkää niin tavallinen kiinteä maustamaton tofu. Ei siis Silken tofu, joka on pehmeää, lusikoitavaa.

Mun makuun melkein eniten on tofu-wok, kasviksia ja tofukuutioita wokataan ja maustetaan. Mikä tahansa wok-ohje lihalla / kanalla käy ohjeen perustaksi, korvaat vaan lihan tofulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perustofustakin saa hyvää, kunhan uskaltaa käyttää mausteita ja öljyä reippaasti. Yleisohjeena se on hyvä paistaa ennen syömistä tai liemevämpiin ruokiin lisäämistä. Halvimmalla sitä muuten saa aasialaiskaupoista. Mutta Tofumoonin savutofu käy vaikka salaattiin sellaisenaan ja Taifunin valmiiksi marinoituja vedän ainakin itse suoraan kylmänä jääkaapista välipalaksi.

Vierailija
4/8 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä itse aion kokeilla seuraavaksi, kuulostaa ainakin herkulliselta:
http://vegaaninenversio.blogspot.fi/2012/04/tofukiusaus-eli-vegaaninen.html

Vierailija
5/8 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lemppari Suomessa helposti saatavista on Jalotofu ja siltä kylmäsavu ja marinoitu. Nam :)

http://jalotofu.fi/tuotteet/

Alpron tofu (toinen monesti kaupan hyllyltä löytyvä) ei ole mun mielestä läheskään niin hyvää kuin tuo jalotofu, mutta kyllä sekin menee paremman puutteessa.

Vierailija
6/8 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalotofun hampputofu, paista soijakastikkeessa vihannesten kera.

Vierailija
7/8 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerran ravintolassa syötiin jotain tofua vihanneksilla(oli siitakesieniä, kiinankaalia, bambua ja jotain muutakin). Se oli älyttömän hyvää. Kotona yritin tehdä muttei ollut ihan samaa tasoa kuin mitä siellä ravintolassa syötiin. 

Vierailija
8/8 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalotofu erottuu kyllä edukseen muista tofuista. Etenkin jo useamman kerran mainittu kylmäsavutofu. Itse olen käyttänyt tofua wokkiin, risottoon ja ihan vain sellaisenaan paneroimalla pihviksi.