Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö siivoushommiin 10 €/h, jos ei muita töitä saatavilla?

Vierailija
13.03.2009 |

.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse siivojana huonommalla palkalla tällä hetkellä.

Vierailija
22/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on totta että paino putoaa helposti, pitää vahtia ettei liikaakin. On fyysisesti raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut siivoojana 8e/h. ja alkupalkka on jotain 7,73e tms.

Vierailija
24/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka määräytyy kohteen luokituksen mukaan. 11 vuoden kokemus tuo 54centtiä lisää tuntipalkkaan yksityisellä puolella.

Siivoustyö ei myöskään ole fyysisesti raskasta jos osaa siivota. Ei mulla ainakaan päivän aikana hiki tule eikä paikat ole kipeät. Silloin jos on kipeä niin vika on taidoissa, välineissä tai sitten väärissä välineissä jotka ei ole kohteessa tarkoituksenmukaisia.

Itse siivoan sairaalassa ja työkokemusta on syyskuusta asti. Sitä ennen olen ollut lasten kanssa kotona, kuntoutuksessa ja tietysti laikkarikurssilla.

Peruspalkka on lisien kanssa 1800e kuussa. Minusta ihan hyyvä ottaen huomioon, että koulutus kestää noin 8kk eikä vaativuudeltaan ole kummoinen.

Haasteet tulee vasta kentällä ja suurin osa opiskelusta tapahtuukin koulun jälkeen. Hygieniaa ja aseptiikkaa saa pohtia päivittäin. Keskustelua käydään menetelmistä ja työjärjestyksistä myös uusimpien tutkimustietojen pohjalta. Onhan tavoitteena mahdollisimman turvallinen ja hygieeninen ympäristö niin potilaille kuin hoitajille työskennellä. Samaan aikaan työntekijäpula pakottaa tinkimään asioista joita tehdään, mutta koitetaan tehdä hommat niin, että hygienitaso ei koskaan laskisi kriittisissä kohteissa alle sallitun.

Vierailija
25/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yli 20 vuotta tarjoilijana ja nyt kun teen siivoustyötä, täytyy sanoa, että kyllä tämä huomattavasti kevyempää ja vähemmän stressaavaa työtä on, JOS tekee työn oikein ja oikeilla välineillä.

Alussa oli paikat kipeät, kun jynssäsi hartiavoimin ihan turhaan. Teen työtä koulussa ja hammaslääkäriasemalla, jote jos jynssäystä tarvitaan, otetaan koneet käyttöön.

Käyn laikkarikoulutusta oppisopimuksella, ja tälläkin alalla tieto lisää tuskaa. Tarkkana saa olla hygienian kanssa, eikä siivooja saa nykyään riehua hikipäisenä likaisten rättien ja vesiämpäreiden kanssa.

Mulla on palkka kunnallisella puolella 1615e . Mun mielestä ihan hyvä työhön nähden, ja siihen, että saan samalla uudelleenkoulutuksen. Tykkään itsenäisestä työstäni ja työympäristöstäni. Hakkaa ravintelityöt mennentullen.

Vierailija
26/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen paljon pienemmällä palkalla pph:n työtä.

Vierailija
27/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on trukki ja nosturikuskia, maalaria, varastotyöntekijää, opettajaa ja vaikka mitä. Harmi vain, että keski-ikä sairaalamaailmassakin on jo yli 50v. Meillä on yli 65v:kin töissä kun ihmisiä ei vaan saa hommiin. Juuri valmistunut työkaverinikin on lähemmäs 60v. Siirtyi hoitohommista keveämpään laitoshuoltoon.

Nytkin joudutaan paljon meidän hommia teettämään kovempipalkkaisilla sairaanhoitajilla joka on jo todella älytöntä. Jotenkin kallis tilanne kun sairaanhoitajat tiskaa eikä hoida ja eläkeiässä oleva laikkari siivoaa 3000e kuukausipalkalla, koska laikkareita ei ole eikä haluta palkata tekemään niitä hommia jotka niille kuuluu. Meilläkin on yksi paikka kokoajan auki, mutta siihen ei saa palkata ketään. Sitä sitten paikkaa hoitohenkilökunta...

17

Vierailija
28/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,65 € taitaa olla nykyisessä kohteessani tuntipalkka. Saahan siinä liikkua ja heilua, mutta en kyllä ole itseäni kipeäksi työllä saanut. Luulin ennen että kukaan ei voi tienata huonommin kuin siivooja, mutta onhan noita muitakin...

Vierailija
29/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siivonnut 7€/h palkalla. Terveiset vaan Lassila&Tikanojalle.

Millä siivousfirmalla on tollaset huippupalkat??? :/

Vierailija
30/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotisiivous on hiukan erilaisempaa kuin laitossiivous tai vastaava. Erilaisia koteja parin kanssa siivotessa saa todellakin hien valumaan ja energiaa kulumaan, koska aika on rajoitettu/kohde. Siinä ei ole kyse mistään väärintekemisestä. Kokeilepas itse siivota kolmekerroksinen ok-talo alusta loppuun neljässä tunnissa: puisteltavat matot ravistukselle, keittiö ja kaikki kosteat tilat, lattioiden imurointi ja pesu, sohvien jne imurointi, kaikki tasopölyt imuroiden ja sit nihkeällä - ja tämä vielä kenties ahtaissa tiloissa... Eli 2h/hlö.

Ehkäpä isojen tyhjähköjen tilojen siivoaminen on aivan eri asia.

Vierailija
31/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän firmalla ole mikrokuitumoppeja?

Vierailija
32/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toihan on hyväpalkka siivouksesta

Vierailija
33/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen "älyllisesti" vaativampaa työtä 11,52€/h joten totta kai... ei tarttis miettiä kotonakin että enhän sössinyt jotakin tärkeetä ja sen takia aiheuttanut jollekin vaaratilannetta.

Vierailija
34/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinäkään hiki tullut vaikka imurin kanssa saikin heilua, mattoja ja tyynyjä paikat pullollaan sekä lapsia ja muita tekstiilejä ja hiekkaa, miljoonasti hiekkaa, väritahroja, virtsaa, kakkaa jne... Ja palkaksi vielä haukut pomolta silloin kun kahvitauoltaan ehti. Välineet joltain keskiajalta.

Mikäänhän ei päiväkodissa kelpaa kellekään. Missään ei muuten tapaa niin hävyttömästi välinpitämättömiä ja sotkevia ihmisiä, enkä sillä tarkoita nyt lapsia.

Joo ja kotisiivouksiakin olen tehnyt, mutta kyllä päiväkoti hakkaa kotisiivouksenkin rasittavuudessa sekä henkisesti, että fyysisesti. Työkaveri teki sen virheen, että otti päiväkotipaikan ja ei ole lähtenyt. Inhoaa jokaista työpäivää ja aikoo vaihtaa alaa. Päiväkoti repii ihan ihmisraunioksi, siksi niihin ei kukaan haluakaan. Itse en enää tekisi päiväkotisiivousta vaikka maksaisivat 4000e kuussa en vaikka palkka olisi 10000e.

17

kotisiivous on hiukan erilaisempaa kuin laitossiivous tai vastaava. Erilaisia koteja parin kanssa siivotessa saa todellakin hien valumaan ja energiaa kulumaan, koska aika on rajoitettu/kohde. Siinä ei ole kyse mistään väärintekemisestä. Kokeilepas itse siivota kolmekerroksinen ok-talo alusta loppuun neljässä tunnissa: puisteltavat matot ravistukselle, keittiö ja kaikki kosteat tilat, lattioiden imurointi ja pesu, sohvien jne imurointi, kaikki tasopölyt imuroiden ja sit nihkeällä - ja tämä vielä kenties ahtaissa tiloissa... Eli 2h/hlö.

Ehkäpä isojen tyhjähköjen tilojen siivoaminen on aivan eri asia.

Vierailija
35/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän siivoamisessa siis mitään vastuuta ole...

Mä teen "älyllisesti" vaativampaa työtä 11,52€/h joten totta kai... ei tarttis miettiä kotonakin että enhän sössinyt jotakin tärkeetä ja sen takia aiheuttanut jollekin vaaratilannetta.

Vierailija
36/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sähköasentajana huonommalla palkalla..

Vierailija
37/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä on parempi kysyä, oliko työnantajasi yksityinen firma?

Vierailija
38/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alan työkokemusta niin paljon, että saan kaikki ikälisät ja silti palkka alle 9 euroa/tunti siivousalalla.

Kävin kuukauden siivoamassa. Työmäärä oli valtava, tein koko ajan kahden työntekijän aluetta ja taukoja en kerinny pitää. Mulle riitti. Jos maksaisivat ees tuon kympin, niin sekin olisi jo parempi.

Palasin takasin taksia ajamaan. Siinä palkka on vaihteleva ja työajat epämääräisiä, mutta eipä tartte juosta ja tuskailla kerkiänkö kaiken tehdä. Ajan vaan nopeusrajoitusten mukaan ja juttelen mukavia asiakkaiden kanssa.

Vierailija
39/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaanhoitajan palkkani on 13€/ h

eipä ole suuri ero

Vierailija
40/40 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivouspuolella yleisesti tiedetään, että päiväkodit on helvetillisiä paikkoja. Valitettavasti päiväkodin johtaja ei ole minkääntason hygienian asiantuntija ja siksi päiväkodeissa on myös tunnetusti siivous täysin retuperällä, koska sitä ei mielletä laitokseksi. Tämäkin kohde johon meni ei harrastanut siivouspyyhkeiden pesua kuin kerran viikossa. Eikä ketään sitten ihmetellyt miksi niin hirveästi on vatsatautia. No tottakai on kun ulosteilla pyyhitään pinnat.

Lapsille opetetaan ettei vessaa vedetä asioinnin jälkeen kun säästetään vettä ja samalla ne ei sitten pese käsiäänkään. Ulkoiluttaa ei jakseta kun hoitaja ei huvita mennä ulos ja missään vaiheessa ei oteta huomioon, että siivoojan todellakin pitäisi päästä työajallaan siivoamaan.

Annetaan muita hommia ja sanotaan, että jätä omat hommasi tekemättä kun tämä on tärkeämpää ja sitten huudetaan seuraavana päivänä kun hommat oli jääneet tekemättä.

Ei kiitos

Tai ehkä on parempi kysyä, oliko työnantajasi yksityinen firma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme