Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: mitä kotitöitä miehesi osaa/älyää tehdä täysin itsenäisesti,

Vierailija
13.03.2009 |

ei siis tarvitse kehoitusta tmv?

Meillä älyää hoitaa tiskikoneen ja pyykkihuollon. Ja hoitaa lapsia.

"Käskystä" osaa imuroida, tehdä ruokaa jos tarkka ohje, käydä kaupassa (mutta vain jos ostoslista on täydellisesti laadittu tyyliin 7 tomaattia, ei vai mainita tomaatteja) ja nippanappa osaa valita lapsille sävy sävyyn olevat vaatteet.

Muitakin pikku hommia osaa, mutta yleensä minun pitää sanoa, että tämä ja tämä pitäisi hoitaa.

Välillä ärsyttää tämä kolmas lapsi.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa roskien viennit ja pussit tilalle, vie kierrätyslasit ja metallit keräyspisteisiin. Vie myös paperit ja kartongit keräykseen.

Pyyhkii pöydät. Tekee helppoja ruokia. Käy kaupassa, mutta ilman listaa tulee tasan maito, leipä, leikkele, omenoita ja jauhelihaa :-)

Huoltaa auton. Sulattaa pakastimen. Nostelee tavaroita kaappiin. Keittää mulle kahvia. Täyttää ja tyhjentää tiskikoneen.

Onko lapset kotityö? Jos, niin vie kouluun ja kesken päivän hammaslääkäriin. Ja tietty kaiken muun niiden asioihin liittyvän osaa ja tekee yhtä paljon kuin minä.

Imuroi, muttei pese vessoja, pyykkää eikä käytännössä juuri kokkaa. Eikä käy vanhempainilloissa.

Vierailija
22/27 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee kotitöitä enemmän kuin minä ja ihan oma-aloitteisesti vaikka joskus vähän rutiseekin minulle että saisin tehdä enemmän (minä olen enemmän töissä). Mies mm.

- pesee pyykit 95%:sti

- hoitaa lasten aamuherätykset, aamupalat, pukemiset ja kouluun / hoitoon viemiset 99%:sti

- hoitaa lasten iltapäivien kuljetukset 70%:sti

- imuroi 80%:sti

- tekee ruokakauppaostokset 70%:sti

- täyttää tiskikoneen 40%:sti

- laittaa ruoat 50%:sti

- vahtii lasten läksyt ym. 60%:sti

- laittaa lapset nukkumaan 60%:sti

- tekee lähes kaikki pihatyöt todella suurella tontilla

- ostaa tekniset vempeleet, huollattaa autot, virittää tietokoneet,...

Minä:

- tiskaan käsitiskit ja täytän useammin tiskikoneen

- siivoan ja järjestän yleensä keittiön

- järjestelen muutenkin enemmän

- vien puhtaat pyykit kaappeihin

- laitan puolet ruoista

- leivon 80%:sti

- hoidan huonekasvit

- lämmitän takkaa ja saunaa 70%:sti

- siivoan vessoja ja kylppäreitä 60%:sti

- kerään ja säilön pihan satoa (paljon) ehkä vähän miestä enemmän

- ostan lasten vaatteet, astiat, tekstiilit,...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, täyden roskapussin se voi nostaa pois siinä vaiheessa kun mikään ei enää oikeesti mahdu sinne, mutta se pussi jää sitten keittiön lattialle ja uutta pussiahan ei voi laittaa.

Pyytämällä tekee kaikkea ja jos ei osaa niin pyytää apua, esim ruoanlaitossa tai oikean pyykkiohjelman valitsemisessa. Taittelemme molemmat omat vaatteemme kaappiin ja mieskin huomannut, että mitä paremmin taittelee niin sitä vähemmän ryppyjä.

Ai joo, koirat se monesti käyttää ulkona oma-aloitteisesti. Saa nähdä miten lapsenhoito onnistuu sitten kun tuo kesällä tulee.

Vierailija
24/27 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen isä on sellainen, joka ei ole koskaan osallistunut kodin töihin millään tavalla. Mieheni ei halua antaa samanlaista miehen mallia tyttärilleen, joten osaa ja tekee kotona mitä vain. Paitsi pyykkihuolto on 99%-sesti minun juttuni.

Jos nyt ihan pikkumaisuuksiin mennään, niin miehen reagointiaika erilaisiin juttuihin on kyllä pidempi kuin minun, esim. imuroinnin tarpeellisuuteen. Mutta en valita yhtään, koen meidät tasa-arvoisiksi.

Vierailija
25/27 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on taas laiskoja akkoja jotka ei itse kehtaa tehdä mitään, vaan ovat "kouluttaneet" ukkonsa tekemään kotityöt. Ja samat mammat sitten valittaa toisen otsikon alla, ettein ukot tee mitään. Totuus lienee jossain välimaastossa. Täyttä paskaa taas nämä pikkurouvien "gallupit".

Vierailija
26/27 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa, että tekee se SITTENKIN:)

- aamuisin herättää lapset, katsoo että syövät aamiaisen ym lähettää koulutielle (minä nukun vielä 2 nuorimmaisen kanssa;))

- tekee ruokaa ellen minä ole nopeampi

- käy kaupassa ja tuo paljon monipuolisemmin tavaraa kuin minä

- keittää minulle kahvit

- patistaa minua lenkille ja on lasten kanssa sen ajan

- hoitaa kaikki remonttihommat

- hoitaa ulkotyöt kaikki ruohonleikkuut ym lumenluonnit

- hoitaa lasten liikuttamisen siis patistelee että jos ei urheile niin ulkoilee:)

---no kaikki ei ehkä ollut kotitöitä..

miinusta : ei koskaan (lähes) pyyhi ruokapöytää...

Vierailija
27/27 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa käydä suihkussa kerran viikossa reenien jälkeen

Tankkaa oman autonsa, kun siitä loppuu bensa

ottaa puhtaat sukat kaapista joka aamu itselle

syö oman ruokansa itse