Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huoltajuusasiassa apua kaipaan...

Vierailija
13.03.2009 |

Mitä tarkoittaa päätöslauselma:

"Isällä on oikeus saada koulu-, sosiaali, terveydenhoito- ja muilta viranomaisilta lasta koskevat tiedot"

"Äiti päättää yksin lapsen asioista lukuunottamatta lapsen nimeä, josta vanhemmat päättävät yhdessä."

Mitä tuo tiedonsaantioikeus oikein tarkoittaa? Saako isä esim. koulusta vain rehtorilta tietoja lapsen koulunkäynnistä vai onko hänellä myös oikeus "luuhata" koululla, käydä tapaamassa lasta välitunnilla (tapaamisistakin on sovittu oikeudessa eivätkä ne sisällä välitunteja) ja käydä "tutustumassa opetukseen" eli istuskella tunnilla luokassa?

Ja ennen kuin kukaan älähtää mitään isän oikeuksista niin kerron jo tässä vaiheessa että kyseessä on ihan diagnosoitu narsisti, jonka ainoa elämäntehtävä on aiheuttaa kiusaa minulle, käydä puhumassa älyttömyyksiä eri viranomaisille sekä yrittää mustata maineeni. Lähestymiskielto päättyi hiljattain ja nyt tässä vain odotellaan saako edes kotonaan elää rauhassa.

Kertokaahan mielipiteenne koululla käynneistä, onko isällä siihen oikeus jos hänellä on vain tiedonsaantioikeus?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähestymiskielto on vielä voimassa, ja että kertoo sen muillekin opettajille koska hänellä on vaitiolovelvollisuus. Kerrot vaan suoraan että jos ukko tulee koululle ni saa lähtöpassit heti. Eihän muutkaan vieraat, oppilaat eikä aikuiset saa luuhata koulun sisällä ilman etukäteen sovittuja aikoja. Ainakaan meidän koulussa.

t. ope

Vierailija
2/6 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Isällä on oikeus saada koulu-, sosiaali, terveydenhoito- ja muilta viranomaisilta lasta koskevat tiedot"

Tarkoittaa että jos lapsesi joutuu esim onnettomuuteen tai sairaalaan muuten vaan, on isällä oikeus kysellä hänen vointiaan. Samoin koulusta hänellä on oikeus kysellä menestymisestä, poissaoloista jne. En ole yhtään huoltajaa vielä nähnyt koululle tai pihalle tulevan huvikseen hengaamaan ja 8 vuotta olen opettajana ollut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto ei ole enää voimassa, joten en voi koululle alkaa valehtelemaankaan. Mielestäni minun pitää toimia rehellisesti jotta narsisti-ex ei pääse sanomaan yhtään mistään tekemisistäni.

Ja toden totta, tämä isä yrittää "luuhata" koululla säännöllisesti osoittaakseen aktiivisuutensa ja kiinnostuksensa lapsen elämään. Ei vain ymmärrä miten läpinäkyvää toimintansa tarkoitushakuisuus onkaan.

Vierailija
4/6 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isällä on oikeus saada tietoa esim. neuvolasta tai lääkäriltä. Koulusta tiedotteita ja lapsen koulumenestyksestä. Kait tuo saa osallistua vanhempainiltoihin ja muihin koulun järjestämiin juttuihin siinä missä sinäkin. Tuskin hengailla koululla kuitenskaan saa. Ei kai siellä äitikään saa aikaansa kuluttaa.

Meillä vielä pk ikäisiä lapsia ja exää nyt ei satu lastensa asiat kiinnostamaan. Tuskin tuo tajuaisi edes kysellä yhtään mitään vaikka oikeus olisi. Päiväkotiin on tosin tehty sellainen sopimus ettei lapsia luovuteta isälle ilman minun lupaani. Lähinnä estämään kiusanteko. Jos ei asioista pysty puhumaan minun kanssa ja sopimaan, on turha kuvitella et tenavat voi hakea päikystä kun itselle sopii.

Sinulla exä kai yrittä sabotoida kaikkea? On tunkemassa nokkaansa joka paikkaan? Mielestäni voit olla huoletta. Ja kerro nyt ainakin avoimesti tilanteestanne opettajille. Hekin osaavat suhtautua asioihin oikealla tavalla.

Vierailija
5/6 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa sovittua, ettei lasta luovuteta isälle ilman äidin lupaa? Teillä ei kai ole yhteishuoltajuus?

Minulla oli pelko, että ex (joka myös on äärimmäisen narsistinen ihminen) kipaisee päiväkotiin hakemaan lapsia ihan milloin sitä itteensä huvittaa ja päiväkodista sanoivat, että heidän on pakko lapset isälle antaa koska meillä on yhteishuoltajuus.

Onneksi lapset ovat toistaiseksi olleet tarhassa aina, kun olen heitä mennyt noutamaan....

Vierailija
6/6 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo en kehoita todellakaan valehtelemaan, vaan laita vaikka opettajalle s-posti, jossa kerrot asiasta. Opettajan on helpompi sitten tiedottaa niitä ketä asia saattaa koskea, sijaisten tms ei tarvitse tuollaisesta tietää. Itse ainakin toivon saavani tietää näistä jutuista opettajana. En usko että sinun tarvitsee olla huolissasi, mutta ota rohkeasti koululle yhteyttä.

Mutta kylläpäs on kummallinen koulu jos sinne saa mennä ilman ilmoitusta mennä keskellä päivää pyörimään?? Kuka tahansa pedifiilihan siellä voisi aikaansa sitten viettää? Vai ollaanko meillä etelässä vaan niin tarkkoja ylimääräisten suhteen...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi