Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä on mielestäsi IHANNEIKÄ äidiksi?

Vierailija
13.03.2009 |

Perusteluna: Biologia pelaa ja yleensä on valmistuttu jo ammattiin ja asutaan omillaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on siis mielestäsi ihanneikä tulla äidiksi, mukavaa olisi jo mukana olisi perustelut =)

Vierailija
2/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä ja huonoja puolia on molemmissa. Nuorempana olin reippaampi ja ahkerampi, nyt kärsivällisempi ja hellempi. Ja oikeastaan luulen, että olen nuoremmille lapsilleni viisaampi ja parempi äiti. Hellyys ja ymmärrys on tärkeämpää kuin meno ja meininki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen, hedelmällisessä iässä oleva nainen sopii äidiksi.

Vierailija
4/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihaan heitukka enää (työ, asunto jne.) hankittuna, mutta ei silti vielä riskisynnyttäjä.

Vierailija
5/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kykenee elättämään lapsen itse. Pk-seudulla se tarkoittaa yleensä about 30v ikää, kun on opinnot opiskeltu ja asema työmarkkinoilla vakiintunut.

Vierailija
6/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin verran, mutta haluaisin uskoa, että alle 35v. esikoista odotellessa.

ehkä noin 25->

Joillekin sopii nuorempanakin, mutta elämänkokemuskin on ihan hyvä asia :)

Vierailija
7/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä vaikka viisi lasta.

Vierailija
8/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt itseäni ajattelen niin varmaan välillä 26-30 olisi ollut kiva. Isovanhemmat olisivat olleet paremmassa kunnossa ja auttaneet lapsenhoidossa.

Yleisesti ottaen varmaan kaikki alle 35-v on ok. Sen jälkeen riskit alkaa kasvaa. Itse sain esikoiseni 33-vuotiaana.

Vierailija
9/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-35 vuotta

Vierailija
10/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana jaksaa paremmin, toipuu synnytyksestä nopeammin, jaksaa paremmin yövalvomiset vähällä unella jne. Vanhempana taas voi olla, että on enemmän kärsivällisyyttä ja ymmärrystä elämää ja lapsia kohtaan. Mutta kaikki on kiinni ihmisistä. Olen tavannut "hyviä äitejä" 20v. ja niitä vähemmän hyviä yli 30-v. Ei se ainoastaan ikään katso, vaan henkiseen kasvukykyyn ja elämäntilanteeseen yleisesti ottaen. Se mikä sopii toiselle, ei käy toiselle.

Vierailija
11/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sisältää ainoastaan ehdon että on kypsä lapsenhankintaan.

Synnytyksen sujumisen kannalta ihanneikä on 20-28, mutta läheskään kaikki 20vuotiaat eivät ole vielä valmiita lastenhankintaan.

Vierailija
12/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tuossa iässä pahimmat menohalut ovat kaikonneet, koulut on käyty, työpaikka tai ainakin -kokemusta on, päässä on järkeä ja vierellä suht pitkäaikainen kumppani. Eli pohja on hyvä myös perheenlisäykselle.

Vierailija
13/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että n. 22-35 v. Minusta ammatti on hyvä olla olemassa ja ihan jo biologisin seikoin.

Ps. Esikoinen on yleensä se "harjoituskappale", joka kasvattaa naisen äidiksi. Yleensä sitä on ihan eritavalla helisemässä esikoisen uhmaiän yms. kanssa kuin myöhempien lasten, koska tietää esikoisen tuomalla kokemuksella, että tämäkin vaihe menee ohi ja esikoisen kanssa on harjoitellut toimintamalleja joita säkällä voi soveltaa toisiinkin lapsiin.

Hyviä ja huonoja puolia on molemmissa. Nuorempana olin reippaampi ja ahkerampi, nyt kärsivällisempi ja hellempi. Ja oikeastaan luulen, että olen nuoremmille lapsilleni viisaampi ja parempi äiti. Hellyys ja ymmärrys on tärkeämpää kuin meno ja meininki.

Vierailija
14/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-32v

19v on jo täysi-ikäinen ja mahdollisesti itsenäisyneempi ja alle 32v jaksaa usein paremmin lapsen kanssa ja ehtii elämässä vielä olla pitkään lapsen kanssa.

Mutta jokainen on yksilöllinen ja nuo asiat riippuvat elämän kulusta ja kypsyydestä.

Vierailija
15/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelut

- todennäköisesti opiskelut takana ja jalka työelämässä

- ehtinyt asettumaan aloilleen lapsuudenkodista muuton jälkeen

- oma lapsuus ja nuoruus eletty ennen perheen perustamista

- suuri osa kavereista elää pikkulapsivaihetta samoihin aikoihin ;-)

Synnytin esikoiseni 33 vuotiaana.

Vierailija
16/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada ensimmäinen lapsi olis noin 20v-25v

Vierailija
17/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaan nyt vaikka suunnilleen 28-35 v.

Vierailija
18/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidä monilapsisia perheitä mitenkään hyvänä ideana?

Vierailija
19/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiva ikä on mielestäni 24-30 vuotta.

Vierailija
20/30 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sanon 27-30

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän