Onko Suomessa jo slummeja? Tarkoitan siis
sellaisia, joissa seinät täynnä graffitteja, epäsiistiä, ikkunat rikki, roskia joka paikassa. Jossa joutuu pelkäämään jengejä. Ei taida ainakaan vielä olla, vai?
Kommentit (88)
Se nyt vaan on taivaan tosi, halusitten sitten myöntää sitä tai ette. Ei se Aurinkolahti mikään suljettu paikka ole, siellä pyörii juoppoja ja narkkareita ihan samoin kuin Kallahdessa joka on ihan siinä vieressä. MÄ en ikinä muuttaisi asumaan tollaseen paikkaan, koulut täynnä kaiken maailman pakolaisia ja työttömien penskoja. Ongelma aluetta!
"MÄ en ikinä muuttaisi asumaan tollaseen paikkaan, koulut täynnä kaiken maailman pakolaisia ja työttömien penskoja. Ongelma aluetta!"
Tämä kommentti paljasti ettet tunne Vuosaarta ollenkaan. Aurinkolahdessa on oma ala- ja yläkoulu, jonka oppilaaksiottoalue on harvinaisen homogeeninen. Pelkästään omistusasunnoissa asuvaa porukkaa. Toista alakoulua aletaan rakentaa ensi vuonna.
Tilanne on kohta sama kuin Turussa, samassa koulupiirissä kaksi koulua, joista toinen kelpaa enää vain maahanmuuttajataustaisille.
Tämä kommentti paljasti ettet tunne Vuosaarta ollenkaan. Aurinkolahdessa on oma ala- ja yläkoulu, jonka oppilaaksiottoalue on harvinaisen homogeeninen. Pelkästään omistusasunnoissa asuvaa porukkaa. Toista alakoulua aletaan rakentaa ensi vuonna.
Tilanne on kohta sama kuin Turussa, samassa koulupiirissä kaksi koulua, joista toinen kelpaa enää vain maahanmuuttajataustaisille.
No, Vuosaaressa on kahdeksan alakoulua ja kaksi rakenteilla. Tämä varmaan vähän tasoittaa.
Aurinkolahden on varmaan toivottu nostavan Vuosaaren mainetta, varmaan on vähän sitä tehnyt myös, mutta huonosta maineesta on vaikea päästä eroon. Mitä itse olen Vuosaaressa liikkunut, niin en pidä paikasta.
Aurinkolahden on varmaan toivottu nostavan Vuosaaren mainetta, varmaan on vähän sitä tehnyt myös, mutta huonosta maineesta on vaikea päästä eroon. Mitä itse olen Vuosaaressa liikkunut, niin en pidä paikasta.
Keski-Vuosaari
-14.000 asukasta
-omistusasuntovaltainen
-merkitty yleiskaavassa kulttuurihistoriallisesti arvokkaaksi alueeksi
Meri-Rastila
-5.000 asukasta
-puolet alueen asunnoista vuokra-asuntoja
Kallahti
-7.000 asukasta
-melkein puolet alueen asunnoista vuokra-asuntoja
Rastila
-5.000 asukasta
-omistusasuntovaltainen
-sisältää Rastilan omakotialueen ja Rastilankallion kerrostaloalueen
Aurinkolahti
-5.000 asukasta
-pelkästään omistusasuntoja
PS. Varmaan jää hiukan eri vaikutelma riippuen liikkuuko Meri-Rastilan ostarilla vai Rastilan pientaloalueella.
Näin ollen et varmaan voisi muuttaa Haukilahteenkaan, kun Matinkylän vuokrakasarmit on vieressä.
Vastaavia esimerkkejä on lukemattomia.
- Kallio-Kruununhaka
- Tapulikaupunki, Jakomäki - Puistola
- Ylä-Kivenlahti-Alakivenlahti
- Pikku-Huopalahti-Munkkiniemi
Näin ollen et varmaan voisi muuttaa Haukilahteenkaan, kun Matinkylän vuokrakasarmit on vieressä.
- Kallio-Kruununhaka
- Pikku-Huopalahti-Munkkiniemi
Matinkylä ei nyt ihan siinä lähellä ole. Niittari on lähin ja Westend.
mutta en koskaan kallion kruunuhaasta tai puistolan jakomäestä jne.
"Helsingin kaupungin ajatuksena Aurinkolahtea rakennettaessa oli, että Itä-Helsingin pienituloista sosiaalista rakennetta saataisiin tasapainotettua rakentamalla laadukas kerrostaloalue hyvätuloisille ihmisille. Samalla Vuosaaren kaupungin vuokratalojen leimaama imago kohenisi. Alueelle onkin rakennettu paljon korkeatasoisia omistusasuntoja. Aurinkolahden asuintalot on mm. varustettu alueellisella valokuituverkolla. Meren rannalla on 700-metrinen hiekkauimaranta, 200-paikkainen pienvenesatama sekä rannan ja talojen välissä rantabulevardi".
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurinkolahti
- Kallio-Kruununhaka
- Pikku-Huopalahti-MunkkiniemiMatinkylä ei nyt ihan siinä lähellä ole. Niittari on lähin ja Westend.
Matinkylä on Espoon kaupunginosa. Matinkylä sijaitsee Suomenlahden rannalla noin 14 kilometriä Helsingin keskustasta länteen. Alue rajoittuu pohjoisessa Länsiväylän moottoritiehen ja Olarin kaupunginosaan, lännessä Suomenojan jätevesialtaaseen ja Kaitaan kaupunginosaan ja idässä Gräsanojaan ja HAUKILAHDEN kaupunginosaan.
Hakaniemi on rajoiltaan määrittelemätön alue Helsingin itäisessä kantakaupungissa, Pitkänsillan pohjoispuolella. Se sijaitsee kaupunginosajaon mukaan Kallion kaupunginosassa, sen Siltasaaren osa-alueella.
Hakaniemi sijaitsee sijaitsee Kallion eteläosassa. KRUUNUNHAASTA sen erottaa Siltavuoren salmi, jonka yli kulkevat Pitkäsilta ja Hakaniemen silta.
mutta en koskaan kallion kruunuhaasta tai puistolan jakomäestä jne.
Johtuu siitä, että Vuosaari on maantieteellinen alue siinä missä Helsinginniemikin. Esim. Pohjois-Vuosaaresta on matkaa Meri-Rastilaan 3 km. Jakomäki on Puistolan vieressä. 200 m päässä.
ONKO IHMISTEN NIIN VAIKEA TAJUTA, ETTÄ VUOSAAREN KOHDALLA ON KYSE KANTAKAUPUNKIA SUUREMMASTA MAANTIETEELLISESTÄ ALUEESTA, JOLLA ASUU 37.000 ASUKASTA!!!
"Helsingin kaupungin ajatuksena Aurinkolahtea rakennettaessa oli, että Itä-Helsingin pienituloista sosiaalista rakennetta saataisiin tasapainotettua rakentamalla laadukas kerrostaloalue hyvätuloisille ihmisille. Samalla Vuosaaren kaupungin vuokratalojen leimaama imago kohenisi. Alueelle onkin rakennettu paljon korkeatasoisia omistusasuntoja. Aurinkolahden asuintalot on mm. varustettu alueellisella valokuituverkolla. Meren rannalla on 700-metrinen hiekkauimaranta, 200-paikkainen pienvenesatama sekä rannan ja talojen välissä rantabulevardi".
Ja Aurinkolahden rakentaminen jatkuu edelleen. Asukasmäärä kasvaa vielä 3000 asukkaalla. Ramsinrantaan rakennetaan parhaillaan Aurinkolahti kakkosta pientaloilla. Hyvätuloista porukkaa pukkaa. LOL
...ennenkuin tulee tänne palstalle jauhamaan potaskaa Vuosaaren kaupungista.
http://www.hel.fi/static/ksv/julkaisut/2005/HKI-Ksv_vuosaari_fi.pdf
- Kallio-Kruununhaka
- Pikku-Huopalahti-MunkkiniemiMatinkylä ei nyt ihan siinä lähellä ole. Niittari on lähin ja Westend.
Matinkylä on Espoon kaupunginosa. Matinkylä sijaitsee Suomenlahden rannalla noin 14 kilometriä Helsingin keskustasta länteen. Alue rajoittuu pohjoisessa Länsiväylän moottoritiehen ja Olarin kaupunginosaan, lännessä Suomenojan jätevesialtaaseen ja Kaitaan kaupunginosaan ja idässä Gräsanojaan ja HAUKILAHDEN kaupunginosaan.
Matinkylä ei kuitenkaan ole siinä ihan jedan vieressä, väitit nyt ihan mitä vaan. Matkaa on ihan mukavasti matinkylään. Ne vuokrakasarmit ei todellakaan ole siinä niin lähellä että häiritsisi.
Vaan kiva pikkukaupunkimainen paikka. Mainettaan parempi. Paljon.
...ennenkuin tulee tänne palstalle jauhamaan potaskaa Vuosaaren kaupungista.
http://www.hel.fi/static/ksv/julkaisut/2005/HKI-Ksv_vuosaari_fi.pdf
Asuin siellä 4 vuotta, Leikosaarentiellä, joten kokemusta löytyy. Aurinkolahti on hieno, mutta ei se auta siinä asiassa että Vuosaari on paikoin erittäin karmasevaa aluetta. Mun auto varastettiin 2 kertaa sinä aikana kun asuin siellä, mun kahdelta kaverilta varastettiin autot ja aina ne löyty Vuosaaresta. Siellä on paljon nättiä, mutta myös paljon huonoa ja pahaa.
"Matinkylä ei kuitenkaan ole siinä ihan jedan vieressä, väitit nyt ihan mitä vaan. Matkaa on ihan mukavasti matinkylään. Ne vuokrakasarmit ei todellakaan ole siinä niin lähellä että häiritsisi."
Hauenkalliontietä kun ajaa Haukilahdesta Matinkylään päin, niin Matinkylä alkaa kun Haukilahti loppuu.
Mitenköhän tämäkin eroaa sitten Aurinkolahti - Kallahti tilanteesta. Kertokaa viisaammat. Onhan siellä Kallahdessakin niitä hienoja merenrantataloja ja se tornitalo Cirrus (kalliita kämppiä).