Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meistä tehtiin ilmoistus lastensuojeluun!!

Vierailija
12.03.2009 |

Olemme täysin normaali perhe, uusi omakotitalo ja rahaa ihan tarpeeksi elämiseen. Lapsemme ovat yksityisessä päiväkodissa, jossa on hoitajina lähinnä sosionomeja. He ovat kuulemma syksyksystä asti pistäneet merkille, kuinka lapsemme ovat nälkäisiä (ovat kovia syömään, mutta hoikkia kun liikkuvat niin paljon) ja liian vähiin vaatteisiin puettuja (ei pidä paikkansa, itse he jättävät huolehtimatta, että lapsemme pukevat välivaatteet ulos), normaalia ujompia ja itkuisempia (ovat sen luonteisia) jne. Kerran lapset karkasivat päiväkotiin ilman minua, kun pyysin heitä odottamaan pihalla, matkaa n.200 m. niin se oli kirjattu raporttiin. Samoin mustelmat jotka epäiltiin tulevan siitä että lapsemme ovat niin usein itsekseen (todellisuudessa ei koskaan jätetty ilman vanhempiaan) tai pahoinpitelystä (ei tod. pidä paikkansa, ovat kovia rymyämään ja painimaan, poikia kun ovat). Ilmoitus siis tehtiin, vaikka sanoin asioiden todellisen laidan. Minusta tämä oli törkeintä, mitä olen elämässäni kokenut! Mistään ei ole sanottu suoraan aiemmin eikä yhteistyöstä meidän vanhempien kanssa ole juuri ollut, hyvä jos moikkaavat kun tuomme lapsemme hoitoon.

Mitä tästä ajattelette?? En jaksa nyt vastailla lisäkysymyksiin, luen kommentit huomenna. Kiitos teille jotka luitte tämän myötätunnolla, olen sen tarpeessa.. Miten toimisitte jatkossa?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

velvollisuus on pitää huoli lasten hyvinvoinnista ja jos huomavat jatkuvasti jotain outoa heidän täytyy tehdä ilmoitus että asi tutkitaan. jos teillä ei tapahdu mitään lapsille haitallista niin silloinhan kaikki on ok ja sen lastensuojelu silloin toteaa. mutta varmasti kaikki lapsiaan pahoinpitelevät vanhemmat selittelevät mustelmia juuri noin, että ovat leikkiessä tulleet ja varmasti sinäkin toivot ettei hoitajat usko kaikkia selityksiä vaan arvioivat tilanteen itse. joskus ilmoitus on aiheeton , mutta monesti jäisi oikeasta aiheesta ilmoitus tekemättä jos hoitajat uskoisivat kaikkia selitteleviä äitejä.

kyse on lasten hyvinvoinnista ja jos te lapsista pidätte huolen ei teillä ole syytä huoleen. päiväkotinne on toiminut mielestäni oikein ja saat olla onnellinen että lapsiasi hoitaa vastuunsa tunteva hoitaja

Vierailija
22/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihan oikeasti uskon, että ammattilaiset näkevät kunnollisista vanhemmista sen, että ovat kunnollisia. Naapurit ja sukulaiset, luokkakaverien besserwisseröivät vanhemmat voivat olla toista maata, mutta ammattilaiset näkevät - yleensä. olen toki kuullut esimerkiksi erityislasten hoidollisista huostaanotoista ja erityislasten turhista huostaanotoista kun diagnoosia ei uskota vaan syytetään vanhempia, mutta luulen silti, että ne ovat pienen pieni vähemmistö - ja että usein silloinkin myös vanhemmilla ON jotain ongelmia, mitä eivät itse vaan myönnä.

Juuri tänään tuli postissa sosiaalitoimesta kirje, että lastensuojeluilmoitus on todettu aiheettomaksi ja tarvetta jatkotoimille tai asiakkuudelle ei ole. JA TEKIJÄNÄ OLIVAT NEUVOLAN HOITAJAT! No, minä tein hallintokantelun niistä akoista, että kiva ylläri odottaa.

Aivan naurettavaksi mennyt tämä koko systeeemi. Ja mikä pahinta, tästä kärsivät ne lapset, jotka ihan oikeasti tarvitsisivat apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että ap listaa ensiksi sen uuden okt:nsa- senkö pitäisi kertoa kaikille kuinka kunnollinen vanhempi olet? ;) Usko tai älä, mutta myös vuokra-asunnoissa kasvaa kunnollisia ihmisiä.

Vierailija
24/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meistä ei ole tehty ilmoitusta, kysyin vain että voiko sellaisen tehdä.

mies ei nimittäin suostu viemään lapsia päiväkotiin vaan hoitaa heitä kotona, lastenvalvoja taas suosittelee lapsille päiväkotia ihan sosiaalisten ympyröiden takia ja että rutiinit ja elämä muuten pysyisi samana.

Vierailija
25/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vanhemmat täydellisiä vai ei.

Jos täydellisyys olisi standardi, vain sossujen omat perheet varmaan pääsisivät läpi laista...

Vierailija
26/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimies, työnohjaus tms. joka ei välttämättä ollenkaan näe vanhempia!

Vierailija
27/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmissa vika, jos lapsi itkee jatkuvasti tarhassa. Olisiko syytä kurkata peiliin ja miettiä, että tarhassa on vika, jos lapset siellä itkevät jatkuvasti.

Aina on vanhemmissa vika ja tarha on ammattilaisten mielestä joku hyvä paikka.

Pieni lapsi karkaa tarhaan ehkä vain moikkaamaan ja ajattelematta sen enempää, mutta miten lapset pystyivät karkaamaan? Eivätkö he olleet vahdittuina?

Vierailija
28/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset lähettelevät kirjelmiä viranomaisille sen sijaan että puhuisivat toisilleen suoraan. Olisi paljon tehokkaampaa, kun marssisit sinne neuvollaan ja huutaisit suusi puhtaaksi.

Vierailija
29/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti katsotaan väsyneeksi ja lastensuojelu ryhtyy varmuudella toimenpiteisiin.

Vierailija
30/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotin rappukäytävässä oven vieressä, mutta sillä sekunnilla kun äiti meni hakemaan hanskoja livahdin karkuun. Löydyin vasta 10 min päästä melkein puolen kilsan päästä.

Eivätkö he olleet vahdittuina?

Vierailija
31/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset lähettelevät kirjelmiä viranomaisille sen sijaan että puhuisivat toisilleen suoraan. Olisi paljon tehokkaampaa, kun marssisit sinne neuvollaan ja huutaisit suusi puhtaaksi.

Lääninhallituksen virkamiehet voivat opastaa virheen tehneitä työntekijöitä, ettei sama toistuisi.

Ei ole tapana hoitaa asioita huutamalla, vaan virallisia reittejä pitkin.

Vierailija
32/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika on hieman kömpelö ja erittäin rasavilli. Naama, käsivarret, jalat mustelmilla koko ajan, ei varmaan sellaista viikkoa ole, ettei olisi mustelmia jossain. Pitääkö nyt alkaa odottelemaan sossuilta soittoa, että joku on mustelmien takia tehnyt ilmoituksen?

Vierailija
33/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen laki on sellainen, että jos vaan jollakulla on epämääräinen huoli lapsesta, hän voi tehdä ilmoituksen.

Ei tarvitse mitään todistella tai perustella, olla vaan huolestunut.

Vierailija
34/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako sen tietää, kuka sen on tehnyt? Etenkin aiheettomasti tehdyn?

Vierailija
35/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.sen sijaan esim. naapuri voi tehdä nimettömänä

Vierailija
36/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ls-alalla

Vierailija
37/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako avohuolto sitä, että perhettä autetaan heidän kotonaan eli esim. perhetyöntekijä alkaa käymään säännöllisesti esim. kerran viikossa ja auttaa ongelmissa mitä perheellä on ?

Onko tämä avohuolto paha asia ? Johtaako se miten useasti sijoitukseen ?

Vierailija
38/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensuojelu ja sosiaalipuoli muutenkin jo nyt niin täynnä! Nämä vain lisäävät työntekijöiden taakkaa, ja ne jotka oikeesti apua tarvitsevat (siis lapset) eivät sitä saa kohtuullisessa ajassa.

Itse kyllä etsisin samantien uuden hoitopaikan, koska ilmapiiri jää varmasti kylmäksi :/

Luulisi hoitajien tietävän että kasvavat lapset syövät tosi paljon, ja osalle taas saattaa riittää yksi hyvä ateria...kaikki ei mene saman taulukon mukaan.

Ihan "ulkopuolinen" huomautus on se, että hyvät olot ulospäin (ok-talo, kalliit vaatteet, hyvät tulot) eivät ole mikään tae siitä, että perheessä kaikki hyvin!! Monesti esim. perheväkivaltaa on melko paljon "hyvissä/hienoissa" perheissä, mutta se vain pysyy tarkemmin siellä seinien sisäpuolella eikä kukaan tiedä mitään - maine kun menee ennen kaikkea!

Vierailija
39/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tarvitse pelätä sijoitusta turhaan, taustalla on usein pahoja ongelmia.

Ls-alalla

Vierailija
40/54 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että niitäkin on. Toki voi olla virkaintoisia työntekijöitä, mutta ammattieettisesti he eivät toimi oikein, jos eivät ota huolta puheeksi ensin perheen kanssa. Silti edelleenkin ihmettelen, kun itse en tiedä ketään perhettä tuttavapiiristäni, kenestä on tehty aiheeton ls-ilmoitus. Ja tunnen sentään muitakin kuin hyvn toimeentulevia omakotiasujia.