Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää olla taloudellisesti riippuvainen miehestä.

Vierailija
11.03.2009 |

En ole eroamassa enkä vaihtamassa miestä, mutta silti ärsyttää se, että ilman miestä ei meillä olisi autoa, kivaa omistusasuntoa, ei käytäisi matkoilla jnejne. Minut kasvatettiin itsenäiseksi ja tulemaan toimeen omillani, äitini halusi estää minua saamasta hänen kohtaloansa.. Mutta ei se tainnutkaan onnistua.

Noh, olen kouluttautunut kyllä, mutta valitettavasti kutsumuksenani ei ollut mikään hyväpalkkainen työ vaan olen matalapalkkainen humanisti. En ole mikään uratykki, rakastan työtäni muulloin paitsi palkkapäivänä. Yritin kyllä opiskella muutaman vuoden "tuottavampaa" alaa, mutta kutsumus vaan on kutsumus.

Olen siis aivan tyytyväinen elämääni, mutta pelkään, että jonain päivänä mies häipyykin tai käy jotain muuta, jonka takia tiemme erkanevat. Miten ikinä tulen pärjäämään silloin? Miten muut naiset kestävät tätä epävarmuutta? Kismittää olla palkkakuopassa, olisinpa tahtonut vaikka DI:ksi tai lääkäriksi :-(

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kannattaa myös oikeasti miettiä pahanpäivän varasuunnitelmaa siltä varalta, että mies jonain päivänä vaikka sairastuu vakavasti, joutuu onnettomuuteen tms. eikä enää tienaa ja ylläpidä elintasoanne. Meille kävi niin. MIllä tulisitte toimeen?

Entäs kun mies ei suostu miettimään huomista pitemmälle? Olen ehdottanut säästämistä (tuhlaa ne jos haluaa matkustella tms), keskinäisen testamentin tms tekemistä (jos hänelle kävisi jotain, että minä en jäisi ongelmiin) sain kuulla olevani ahne joka ei halua lapsillemme jäävän mitään!? Mä en ymmärrä mun miestä. Viime kesänä osti kalliin veneen, jota maksaa kuukausittain vieläkin.

Meillä on kaksi lasta, toinen on jo omillaan ja töissä, toinenkin valmistuu ihan juuri. 

Miehen varasuunnitelma on aina ollut se, että hän törsää ja kun rahat loppuu niin minun vaivalla säästetyt rahat käytetää

Teidän tapauksessanne ei ole kyse rahasta, vaan muista asioista pohjimmiltaan. Kannattaa hakeutua pariterapiaan. Jos ette saa rahaan liittyviä erimielisyyksiä sovittua, seuraa lasten lähdettyä ongelmia, kun lapsista koituva side raukeaa. Rahassa on kyse vallasta, siksi siitä tulee kiistakapula silloinkin, kun syytä ei olisi. On kyse myös erilaisista perhemalleista, jotka periytyvät kotoa, niitäkin pitäisi käydä sukupuumallin avulla läpi.

Olitte ilmeisesti alun alkaen rahankäytössänne erilaisista perheistä. Sittemmin olet huolestunut miten pärjäisit yksin eli et täysin luota mieheesi. Kyse on pitkälti luottamuksesta eikä luottamuspulasta voi selvitä mitenkään muuten kuin avaamalla asiaa mistä kaikesta se johtuu. On ehkä tapahtunut asioita, joista ei ole kunnolla puhuttu. Tai sitten omat murheet tuottavat pelkoja, jotka heijastuvat puolisoon ja ilmenevät raha-asioiden kautta.

Valitkaa pitkään alalla ollut oikea paripsykoterapeutti tai perheterapeutti, jos menette pariterapiaan. Hyville on yleensä jonoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi