Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muuttanut lapsen koulukiusaamisen tai kaveriasioiden

Vierailija
23.03.2009 |

vuoksi? Auttoiko koulun vaihto asiaa?

Olen itse miettinyt muuttamista ja koulunvaihtioa, koska tyttäreni luokalla on vain 6 tyttöä, joista vain yksi on tyttöni kaveri. Viiime vuonna olo myös kiusaamista eli haukkumista. Parantuisiko tilanne jos luokalla olisi esim 10 tyttöä? Luulisi että olisi mahdollisiuuksia kaverisuhteisiin enemmän? Kellään kokemuksia/mielipiteitä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kannattaa hankkia lapselle harrastuksia, joista voisi löytyä kivoja kavereita. Tärkeää tietysti olisi, että löytyisi joku "hengenheimolainen" kaveriksi. Mutta jos sellaista ei löydy koulusta, niin kannattaa haeskella harrastuksesta, josta tyttösi nauttii.

Tottakai uusi koulu ja uusi luokka tuo mahdollisuuden uusiin kavereihin. Mutta voipi yhtä hyvin olla, että siellä tilanne olisi vielä surkeampi, tyttöjä olisikin esim. vain 4 ja heillä sopivasti omat ympyrät, joihin ei pääse sisään.

Vierailija
2/4 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan nyt päätetty vaihtaa koulua (joudutaan ehkä muuttamaan), koska luokan ilmapiiri ei parane. Opettajat pitävät meidän lasta "erikoisena" ja se on näemmä sallittu syy kiusata. Lapsellamme on 2 kivaa harrastusta, joissa on kivoja kavereita. Se ei kuitenkaa helpota sitä tosiasiaa, että koulussa pitää olla joka päivä 5-6 tuntia kiusattuna ja eristettynä. Muutto on meille ainoa keino yrittää muuttaa tilanne paremmaksi.(olemme jo ottaneet yhteyden rehtoriin, rehtorin esimieheen hallintopäällikköön; otimme yhteyttä myös perheneuvolaan, jotta saisimme neuvoja, siellä meille sanottiin että jos olemme huolissamme lapsesta, hänet pitää lähettää kaupungin sairaalan psykiatriselle osastolle tutkittavakis?????) - kaupungin virkamiehet ovat lähinnä aiheuttaneet suurta frustraatiota ja myös pelkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on niin erilainen kuin muut lapset! Uskon, että lapset jopa vaistoavat opettajien asenteen ja ikään kuin saavat "luvan" kiusaamiseen. Kyseessä pienehkö koulu, ja opettaja kerran jopa sanoi, kuinka olivat kahvotunnilla kaikki puhuneet lapsestamme (huonoon sävyyn). Autttaisikohan muutto isompaan kouluun, jossa oltaisiin suvaitsevaisempia eikä niin helposti joutuisi silmätikuksi (opettajienkin).ap

Vierailija
4/4 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan melko suuressa koulussa (2-sarjainen) ja kiusaaminen levinnyt myös naapurikouluun. Valitettavasti emme tunnistaneet vaikeuksien syitä ajoissa, vaan olemme hakeneet lapsellemme erityisopetusta. Paperin mukaan erityisopetuksen syy on sosiaaliset, eli häiriökäyttäytyminen. Tämä vaikeuttaa siirtymistä muihin saman kaupungin kouluihin. Tai en itse asiassa ole ihan varma, sen tiedän että. kaikki nämä paperit kulkevat mukana ja soitin yhteen lähikouluun, mutta sen rehtori sanoi, että kiusaamisen takia ei kannata vaihtaa koulua. He eivät lähtökohtaisesti ota vastaan tästä syystä, koska syy on yleensä kiusatun hunoissa sosiaalisissa taidoissa, jotka eivät muutu koulun vahdolla. Olen itse entinen opettaja ja tiedän, että jotkut opettajan juoruaa näistä asioista epäasiallisesti. Sille me vanhemmat emme voi mitään. Tiedän myös, että he helposti menevät asiantuntijaroolinsa taakse ja yrottävät sen avulla poistaa "ei halutut oppilaat". Harvoin he ihan aidosti haluavat myöntää, että ongelma voi olla myös koko luokkayhteisössä. Jopa opettajien omassa käytöksessä oppilaita kohtaan. Opettajat eivät varmasti tee sitä tahallaan. mutta näin he helposti käyttäytyvät, jos jonkun oppilaan ympärillä jatkuvasti tapahtuu ikäviä asioita. Ollaan itse asiassa mietitty muuttamista vähän sivullamme pienempään kouluun, jossa opittaisiin tuntemaan oppilaiden vanhemmat ja sitä kautta voitaisiin edesauttaa koko luokan yhteistä hyvää. Nyt suuressa koulussa emme tunne oppilaiden vanhempia ja koulu ei suostu sellaiseen, että kutsuisi koululle kiusaajien vanhempia tai vaikka luokan. Se on kuulemma Christina Salmivallin ja KiVa-koulun ohjeiden mukaan siitä koituu vain sota vanhempien välille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi