Apua: mustikkatahra villavaatteessa
Mustikkatahra lähtee kiehuvalla vedellä, tiedetään. Mutta kun villaan ei sitä kiehuvaa vettä voi kaataa. Sappisaippuakaan ei tehonnut. Onko vielä hyviä ehdotuksia?
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Vanish.
Jonka käyttöohje alkaa sanoilla "ei villalle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanish.
Jonka käyttöohje alkaa sanoilla "ei villalle"
Ai. No sitten en tiedä.
Jos se tahra ei mikäön ihan valtavan kokoinen ole, niin kaataisin kyllä sitä kuumaa vettä.
No, jos ei muu auta, niin sitten sun pitää kirjoa siihen tahran päälle jotain. Vai onko se tahra ihan valtava? Villa kyllä hylkii likaa.. mut tietty se mustikka on jo ehtinyt imeytyä... meinaan, että jos se kuitenkin lähtis pois, jos vaikka vähän antaisit sen vaatteen liota vaikka...
tämä löytyi jostakin iltapäivälehden vanhasta artikkelista:
Myös kiehuva maito tai sitruunanmehu saattaa Marttojen mukaan vaalentaa mustikkatahraa.
Vanha konsti on myös kokeilla mustikkatahraan piimää tai maustamatonta jogurttia, jonka antaa vaikuttaa tuoreen tahran päällä jonkin aikaa.
Minäkin laittaisin kuumaa vettä. Ei se villa siitä heti huovu, jos ei hankaa ja laita saippuaa samalla.
Kokeilisin varovasti sitruunamehua
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin varovasti sitruunamehua
Sitruuna Fairyllakin olen joskus mustikkatahran vaatteesta (puuvilla) häivyttänyt.
Laita auringonvaloon se vie koko tahran, voi rajata tahrakohdan vaikka sanomalehteen tekemällä reiällä, ettei vaate muuten haalistu. Tällä lähtee!
Vierailija kirjoitti:
Laita auringonvaloon se vie koko tahran, voi rajata tahrakohdan vaikka sanomalehteen tekemällä reiällä, ettei vaate muuten haalistu. Tällä lähtee!
Hyviä vinkkejä tullut, kiitos. Tämä lähtee nyt ensimmäisenä kokeiluun.
Ap
Mahdollisimman tuoreen tahran päälle piimää tai jotain muuta hapanmaitotuotetta. Mielellään rasvatonta, että ei jää sitten rasvatahraa. Tämä toimii ennen seuraavaa auringonnousua. Kun aurinko taas näyttäytyy, voit puhdistaa piimän pois vaikka tavallisella tiskiaineella ja viedä sen sitten haalistumaan aurinkoon.
Villa kestää kyllä kiehuvaa vettä, mutta ei hankausta. Onhan villaa värjätty keittämällä sitä värjäyspadassa. Itse olen saanut tahrat pois piimällä.
Vanish.