Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin merkonomi opiskelija voisi hakea työharjoitteluun...?! OV

Vierailija
10.03.2009 |

Taustaa:

Olen aikuisopiskelija, ja tämä talvi on ollut aika rankka:( Syynä on perhe-elämän, töiden ja opiskelun yhdistäminen.

Mies on ollut isona tukena, ja hoitaa paljon lasta (myös tukiverkko hyvä, eli mummit ym.) joten sillä saralla ei ongelmia. Taloudellisen tilanteen vuoksi on kuitenkin pakko käydä töissä opintojen ohella. (Viikkotuntimäärä sovittavissa tilanteen mukaan, mutta joka viikko vähintään kaksi päivää)

Nyt pitäisi löytää työharjoillelupaikka, ja olen aivan väsynyt. Mielelläni menen työharjoitteluun, mutta koko opiskelumotivaatio nyt nollassa:(

Oliko kenelläkään ideoita mistä kannattaisi työharjoittelupaikkaa kysyä? Töiden ja perheen vuoksi 6h/päivä (eli minimi) olisi minulle se maksimi. Toki jos työharjoittelusta saa palkan niin eri asia, koska silloin minun ei tarvitse käydä töissä harjoittelun ohella.

Periaatteessa työ kun työ kelpaa, mutta tahtoisin sellaisen työharjoittelupaikan josta olisi hyötyä tulevaisuudessa, eli ihan Siwan kassaksi ei opinto-ohjaajan mukaan kannata hakeutua.

Aina iso + jos mahdollisuus saada jalkaa oven väliin ja työllistyä myös työharjoittelupaikkaan...!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hyvin tärkeää mihin menee harjoitteluun, nimenomaan sen vuoksi että saa jalan oven väliin.

Itse olin aikoinaan toimistotöissä tilintarkastusyhtiössä. Ihan kiva paikka, ja olisin saanut jatkaakin, mutta lähdin sit vielä opiskelemaan lisää.

Eli riippuu varmaan paljon siitä, missäpäin asustat...jos isossa kaupungissa, sitä paremmin mahdollisuuksia. Voi olla kyllä ongelma tuo 6 h työpäivä...

Ja meille niitä harjoittelupaikkoja tarjottiin, ei tarvinnut itse olla hirveen aktiivinen. Mutta siinäpä se, että osaa valita sen parhaimman :).

Vierailija
2/6 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyseessä yksi Suomen suurimmista kaupungeista...

Voisitko kertoa millaista työ tilintakastusyhtiössä oli? En usko että se on sitä mitä voisin kuvitella tekeväni, en ole niin kovin tarkka ihminen;) mutta ehkä minulla on väärä kuva työstä?:)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tilitoimistossa kirjanpitäjänä. Oli ihan opettavaista, hoidin yritysten tilipitoa. Siinä sitä oppii. Muuten joku vakuutusyhtiö, pankki?

Vierailija
4/6 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Noissa vaan se ongelma, että en aina ole niin huoliteltu mitä virkailijat yleensä em. ovat.

Ehkä kärsin huonosta itsetunnostakin hieman:( Mutta pelkään että ulkonäkövaatimukset ovat liian korkeat... Tarkoitan nyt sitä, että yleensä olen ihan ok huoliteltu jne. mutta joskus en EHDI lakkaamaan kynsiäni, laittamaan hiuksiani nätisti, silitämään paitaa jne. joten ehkä joku "ei asiakaspalvelu" olisi minulle parempi?

ap

Vierailija
5/6 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä siis asut?

Vierailija
6/6 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli työ oli ihan perus asiakaspalvelua: toimin puhelinvaihteena ja otin asiakkaat vastaan. Hoidin tarjoilun neukkariin jne.

Sitten oli arkistointia, tilintarkastatuskertomusten ym. puhtaaksikirjoittamista, alustavaa tilintarkastustyötä..

Kiireisimpinä kuukausina tammi-maaliskuussa pyöritin koko toimistoa ;), kun ne tarkastajat olivat menossa koko ajan..en nyt muista tarkasti mitä kaikkea, mut monenlaista. Opin ainakin organisointikykyä, sopivan haastavaakin työ oli.

Että näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi