Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Omituisinta, mitä vieraat ovat tehneet ollessaan teillä kylässä?

Vierailija
10.03.2009 |

.

Kommentit (676)

Vierailija
641/676 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli lapsensa kanssa muutamaksi yöksi kylään, kun olin viimeisilläni raskaana mutta se ei heitä hidastanut. Halusivat ehdottomasti tulla lauantaina, vaikka meille sopi vasta sunnuntai. Saavuimme nimittäin itse lomalta kotiin lauantai-iltana, ja sanoinkin ystävälleni, että tulisi liian kiire koska meidän pitäisi reissumme jälkeen paitsi juosta ruokakauppaan myös raivata romuvarastona ollut vierashuone ja sitä paitsi olisi mahotonta ehtiä laittaa illallisvastaanottoa.

He antoivat ymmärtää ettei mikään muu vierailupäivä käy, oletin johtuvan siitä että heidän lomansa Suomessa oli päättymäisillään. No, me tultiin kotiin kiireellä, haettiin ruoat ja minä suuren vauvamahani kanssa raahasin kanoja vierashuoneesta - miehellä oli pakollinen meno joten hän ei voinut auttaa joskin kielsi minua rehkimästä. Siivosin hiki päässä ja sain kovia supistuksia. Vieraiden piti tulla yhdeksältä illalla mutta heitä ei kuulunut vielä kymmeneltäkään, jolloin sain kämpän kuntoon. Ystäväni oli unohtanut ilmoittaa, että tulevet myöhässä! Ja hän tiesi, että meillä on raivokiire heidän vierailunsa takia. Tulivat sitten puoliltaöin. En peitellyt raivoani ja sanoin että tässä on vauvakin vaarassa. Ystäväni pyysi anteeksi, ja se puhdisti ilmaa muttei kunnolla. Ilta oli ok, valvoimme ja nauroimme.

Seuraavana aamuna heräsimme heidän lapsensa tohinoihin. Olin väsynyt parin tunnin unista, maha oli valvottanut, mutta nousin seurustelemaan aamupalalle. Kaikki muut olivat

hereillä, mutta vierasperheen äiti nukkui yhteen. Olimme luulleet, että heillä oli kiire heti aamusta päästä nähtävyyksiä katsomaan ja että sen takia heidän oli ollut pakko meille tulla meille huonona päivänä. Odottelimme vielä kahdelta kauniina kesäpäivänä, että ystäväni saa meikit naamaansa ja päästään ulos. Ei hänellä ollut kiire, koska hän oli lomalla. Mieheni kilahti niin että lähti eikä tullut kotiin ennen kuin pariskunta parin päivän päästä oli lähtenyt.

Minulle tuli siivoamisesta niin pahat supistukset, etten päässyt sohvalta ylös moneen päivään. Tästä huolimatta ystäväni sanoi ulos lähtiessään heidän palaavan illalla, jolloin ruoka voisi olla valmis. Ilmoitin kyllä, etten ole siinä kunnossa, että ruokia laittaisin mutta ei hän ihmeemmin ollut pahoillaan.

Illalla ystäväni mies haki meille pitsat. Seuraavana päivänä ystäväni tuli kuitin kanssa perimään rahaa minun pitsasta. Tarviiko sanoa, että meillä on ruokaa ja juomaa heille kyllä tarjottu aina vaikka kuinka. Maksoin pitsan ihan piruuttani.

Eniten ihmettelen, kuinka hän itsekin äitinä ei ymmärtänyt antaa minun olla rauhassa mahani kanssa. Itse en tajunnut hidastaa, esikoistani kun odotin.

Puhuin vieraideni kanssa, miksi mieheni oli suuttunut heidän touhuihinsa. He ymmärsivät sen verran, että olisi pitänyt huomata ilmoittaa että tulevat kolme tuntia myöhässä.

En tiedä, miten jatkossa tapaamme. Mieheni ei heitä suostu enää tapaamaan. Minä olen hänelle aina sanonut suoraan adioista, jotka hänen käytöksessään ärsyttävät, mutta ei se auta. Ystäväni on itsekäs eikä ymmärrä hienovaraisia käytöstapoja. Huoh.

k

Vierailija
642/676 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/676 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin päin, että taidetaan valitettavasti olla ne omituiset isäntä ja emäntä. Ja kaikki oikeesti miehen syytä, selitänpä miks.

Asutaan ulkomailla väliaikaisesti opintojen takia, rahaa ei oo ylimääräistä juuri yhtään. Meillä ei myöskään ole mitään huushollitarvikkeita ylimääräisiä, koska jätimme oikeastaan kaiken omaisuuden Suomeen. Meillä molemmilla on omat (pienet) pyyhkeet, yksi lakana, yksi käsipyyhe vessaan ja näin. (Ei ole rahaa ostaa useampia, eikä järkeäkään, kun asuminen on väliaikaista, eikä liene sitten aikanaan ykkösvaihtoehtona laukkuja pakatessa, että vieraspyyhkeet mukaan ja) Meillä ei myöskään ole pesukonetta, eikä sellaista paikkaa kuin talopesula. On käytävä yleisessä pesulassa parin kilsan päässä jos haluaa pyykätä.

No, mieheni tykkää kutsua vieraita kylään, melko usein juuri tällä hotelliperiaatteella. Majoittaa siis meille sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät muuten ole yhteyksissä, mutta kummasti aktivoituvat, kun ovat tulossa lomalle tänne. Nämä kaverit ovat vielä sellaisia, joita minä en tunne, minulla ei esimerkiksi ole edes heidän puhelinnumeroitaan ja kaikesta vierailuun liittyvästä sopivat vain mieheni kanssa. Ei siinä mitään muuten, mutta mies ei sitten huolehdikaan itse asioista loppuun asti. Ihan liian monta kertaa on käynyt niin, että vieras sitten kysyy mieheltä "olisko pyyhettä?" ja mies kysyy minulta "onko meillä pyyhettä Pekalle?" johon minä saan vastata, että no ei me omisteta enempää pyyhkeitä. Mieli tekisi jatkaa, että "sori vaan Pekka, mutta mies tässä ei kertonut, että ei ollut pyytänyt sinua varautumaan omalla pyyhkeellä, eikä muuten ole järjestänyt sinulle myöskään lakanaa tai tyynyä tai mitään. Sori vaan, muakin hävettää" Useasti on käynyt myös niin, että vieraat tulee, eikä meillä ole vessassa edes vessapaperia. Minä saan sitten lähteä hakemaan. Eli lyhyesti sanottuna: mies pyytää ihmisiä kylään, mutta ei huolehdi, että hänellä on sitten järjestää vierailleen majoitukseen kuuluvat asiat, eikä käske varautua omin tarvikkein. Eikä kerro minulle, mitä ovat sopineet, niin että minä edes voisin mennä etukäteen pesulaan tai jotain.

Mies myös saattaa ruveta vaan nörtteilemään tietokoneellaan, vaikka vieraat istuvat siinä seurustelemassa. Tai rupeaa nukkumaan. Silloin minä saan viihdyttää ja keskustella niiden vieraiden kanssa. Tämä tapahtui kerran kaikkein törkeimmällä tavalla, kun eräs miehen kaveri oli menossa ulkomaille, ja tarvitsi yösijaa niin, että lähtee viideltä aamulla lentokenttäbussiin meiltä. Mies sanoi, että sopii, ja lupasi tarjota iltapalat ja muut. Käytönnössä se tarkoitti sitä, että minä kokkasin. Syönnin jälkeen mies meni nukkumaan. Minä juttelin hänen vieraansa kanssa siihen asti, että tuli bussiin lähdön aika. Kun seuraavana aamuna kerroin, että oli aika typerää pyytää meille vieras yöksi ja sitten mennä itse nukkumaan ja jättää minut viihdyttämään, niin hän sanoi vaan kiukkuisena, että ei voi sille mitään, jos nukahtaa. Öö, ehkä minuakin olisi nukuttanut? Mutta kun kaikki ihmiset ei vaan mene nukkumaan, vaikka väsyttäis, jos kerran on pyytänyt vieraan kylään. Huoh, anteeksi kaikki, jotka tulette mun miehen vieraiksi. Omien vieraideni kohdalla tällaista ei tule, koska huolehdin heille kaikki tarvikkeet aina valmiiksi, enkä mene nukkumaan kesken kaiken.

Vierailija
644/676 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
645/676 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kummallinen tapaus oli eräät järjestämämme juhlat, tai lähinnä aika sen jälkeen. Pidimme mieheni kanssa vähän isommat kemut, joihin kokkailtiin ja leivottiin tosi isot satsit ruokaa (minä ja mieheni hoidimme suurimman osan, muutama siskoni osallistui myös). Sanottiin, että jos jotain haluaa mukanaan tuoda, niin tuokaa ihan vaan naposteltavaa (ei siis mitään "vaadittu", vaan monet kysyivät, kun kyseessä ei ollut synttärit tms. mihin olisi varsinaisia lahjoja tuotu). Yksi miehen vanha opiskelukaveri sattui myös tulemaan, kun äijä oli tähän törmännyt. Juhlissa meni kaikki hyvin, mutta juhlista parin päivän päästä tämä miehen kaveri tuli kylään yllättäen. Mies oli kaupassa käymässä, joten tyyppi jäi odottamaan. Sitten alkoi jutella ja kysellä, että olisiko niitä juhlaruokia antaa hänelle, ettei me niitä loppuja varmaan itse jaksettaisi. Siihen naurahdin sitten, että no ei niin, mutta jaettiin niitä esim. vanhemmilleni ja juhlissa avustaneille sisaruksille, ei meillä itsellä ollut enää mitään juhlaruokaa. Mies tuntui suorastaan vihastuvan tästä, kun ei HÄNELLE oltu säästetty mitään (ei edes mikään miehen läheinen ystävä enää, monta vuotta edellisestä näkemisestä). Sanoi, että oli sipsipussinkin tuonut, sillä olisi pitänyt jotain irrota. Sitten siinä ollessaan vielä sanoi, että jos viitsisit jotain nyt vääntää, kun oli kauhea nälkä ja oli olettanut saavansa ruokaa meiltä! Siinä vaiheessa sanoin, että parempi jos soitat sille ukolle,kun tulee ja tapaamme jossain muualla. Ei ole tyyppi sen jälkeen meillä käynyt.

Vierailija
646/676 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
647/676 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menivät iltapalan jälkeen meidän makkariin panolle !

Vierailija
648/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mieheni kummitäti tuli perheineen katsomaan kuukauden vanhaa esikoistamme ja uutta hienoksi rempattua kotiamme. Ei kommentoinut kumpaakaan sanallakaan vaan alkoi itkemään reilun vuoden kuolleena ollutta koiraansa.

-Mieheni isä, veli ja isovanhemmat tulivat eri kaupungista esikoisemme ristiäisiin. (on myös ainut kerta, kun ovat vitsineet tulla) Tulivat sisälle, vilkaisivat lasta, ottivat kahvikupit katetusta pöydästä, kaatoivat kahvia itselleen ja painuivat ulos tupakalle. Olin kattanut kahvipöydän nätisti jossa oli myös pullaa ym. joihin eivät koskeneet lainkaan. Yritin monesti mennä pihalle heidän kanssaan juttelemaan, mutta he vain keskustelivat omista asioistaan minusta mitään välittämättä. Mieheni isoäiti jutteli hetken kanssani, mutta silloinkin toisista lapsen lapsistaan jotka asuvat ruotsissa. Ja ristiäisten jälkeen mieheni isä meni nukkumaan päiväunia pihallemme. Sieltä hetättyään he lähtivät takaisin kotiin. VOI HARMI =)

Vierailija
649/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs ystävämme tutki läpi kansiota missä oli meidän laskut, sossusta jotain papereita ym. sen jälkeen alkoi lukemaan kalenteriani läpi ja kutsui toisenkin kaverin katselemaan.

lisäksi herää aina aamulla ja menee keittiöön touhuamaan "kaivelin vähän kaappeja kun en löytänyt suodatinpusseja". lisäksi mentiin kerran koirien kanssa ulos mieheni kanssa ja jätettiin tämä kaveri meille, sanoin lenkin aikana miehelleni että se on nyt varmasti meidän kaappeja tonkimassa.. no kun tultiin ovesta sisään, niin siellähän se oli! pomppasi makkarin kaapeilta nolon näköisenä... AAARGH.

Vierailija
650/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mieheni setä johon kukaan ei oikein pidä yhteyksiä hänen alkoholismin takia kuuli, että asumme aika lähellä häntä. No... päätti sitten tulla myös katsomaan esikoistamme. Olin yksin kotona enkä edes tiennyt kuka kyseinen mies on. Avasin oven ja siellä oli mies joka oli varmasti ainakin kahden promillen humalassa. Soipersi olevansa mieheni setä ja haluaisi nähdä vauvan. Lapsi oli onneksi juuri silloin nukkumassa! Hetken juteltuamme alkoi ihan pokkana selittämään minulle hänen ja vaimonsa seksi elämästä. Tässä vaiheessa paloi pinna ja käskin miehen tulla uudestaan selvin päin.

Vierailija
651/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suomenruotsalaisia. Kaikki puhuvat sujuvaa suomea ja käyttävät suomenkieltä kaikissa arki askareissaan...

Minut ja ex:äni kutsuttiin hänen setänsä lapsen synttäreille. Kaikki puhuivat koko ajan vain ruotsia vaikka sanoin useaan otteeseen, että en osaa puhua ruotsia. Minulta kysyttiin vain ja ainoastaan ruotsiksi. Eli tunsin koko päivän itseni hyvin tervetulleeksi. Ex:äni vielä ihmetteli myöhemmin miksi en enää koskaan mennyt käymään hänen sukunsa luona. Miksiköhän?!

Vierailija
652/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suomenruotsalaisia. Kaikki puhuvat sujuvaa suomea ja käyttävät suomenkieltä kaikissa arki askareissaan...

Minut ja ex:äni kutsuttiin hänen setänsä lapsen synttäreille. Kaikki puhuivat koko ajan vain ruotsia vaikka sanoin useaan otteeseen, että en osaa puhua ruotsia. Minulta kysyttiin vain ja ainoastaan ruotsiksi. Eli tunsin koko päivän itseni hyvin tervetulleeksi. Ex:äni vielä ihmetteli myöhemmin miksi en enää koskaan mennyt käymään hänen sukunsa luona. Miksiköhän?!

Vierailija
653/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

levitti jumppamatot keskelle terassin kulkuväylää ja alkoi suorittaa päivittäisiä venytyksiään.

Kävivät alasti uimassa, vaikka koko suku pihalla grillaamassa.

Vierailija
654/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olimme menossa juhlimaan erään yhteisen ystävän yllätyssyntymäpäiväjuhlia. olin itse päivän töissä ja eksä oli valmistanut ruuat, ihan vain fish & chipsejä ja friteerattuja sipulirenkaita sekä salaatin. toinen kavereista oli tullut ruokapöytään, katsellut nyrpistellen ja kysynyt, etteikö noitten ranskisten kanssa ole muka nakkeja. ja mies oli silloin 32 vuotias.

eksä oli kaivanut nakkipaketin kaapista ja lämmittänyt ne mikrossa ja kaveri oli tyytyväisenä palastellut ne omien perunoittensa sekaan.

synttäreillä oli kahvitarjoilu ja samainen kaveri kysyi, eikö tarjolla ole pepsiä, kun hän ei muuta juo, ja kakunkin tilalle ottaisi mieluummin suklaata, jos vain löytyisi.

seuraavana päivänä lähetin koko äijäköörin läheiselle nakkikiskalle syömään.

Vierailija
655/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöpyä veljesten vanhempien luona. Siellä tulikin ongelmaa vedentulon kanssa, joten tulivatkin meille pieneen kolmioomme. Meillä vauva ja reilu vuotta vanhempi esikoislapsi.

Laitoin lattiamajoituksen, sillä meillä ei ollut mitään vierashuonetta, vuoteista puhumattakaan.

Perheeh nuorempi lapsi valitti huonosta tyynystä, nainen tarjoiluista, kun oli käytetty voita ja kermaa leivonnaisissa.

Nainen oli aamulla kireä kuin mikä, narisi patjasta ja lyhyistä yöunista. Oli tottunut nukkumaan puolille pv, mutta meillä vauva heräsi seitsemän aikoihin.

Jouduin laittamaan heille aamiaiset ja lounaan, mies lähti jo aamuvarhain töihin.

Ei jäänyt mukava kuva tuosta visiitistä.

Yleensäkin, jos käyvät, on tuliaisena karkkipussi..

Rahasta ei pulaa heillä todellakaan ole. Menkööt jatkossa hotelliin.

Vierailija
656/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riidan aikaan keskenään vaikka mistä. Ovat uusperhe ja nainen on mustasukkainen kuin mikä miehestään. Jos istumme iltaa baarissa, häipyy mies ilmoittamatta kenellekään. Sitten ilmaantuu aamuyöstä paikalle ja alkaa kauhea huuto ja riitely.

Nainen itkee minun mieheni kainalossa, mieheni on hyvä kuuntelemaan ja rauhoittamaan.

Jos taas minä juttelen tuon naisen miehen kanssa, alkaa epäilyt, vaikkei siihen ole koskaan ollut aihetta.

Samaa epidosia on myös heillä vieraillessa.

Vierailija
657/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövieraita ei käy (emme varmaan huolisikaan). Täällä maalla on vähän toisenlaista tää meininki, vieraille tarjotaan yleensä kahvit ja jotain kahvileipää.

Ei oo erikseen vieraskylppäriä (repesin kyl tuosta yhdestä jutusta...)

Otetaan omat tarpeet mukaan jos lähdetään itse kyläilemään, jos ollaan yötä (mikä on todella harvinaista) odotetaan tietenkin, että talon väki tekee ruuan jne.

Vierailija
658/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydettäessä. Ei ollut kuulema nälkä. Laitoin sitten ylijääneet ruuat rasiaan ja ajattelin viedä evääksi töihin. Ehkä tunnin päästä syömisestä sisko kävi hakemassa rasian jääkaapista ja söi suoraan siitä lukien samalla kirjaa. (Ei puhettakaan mistään ruuan ääressä seurustelusta tms).

En tiedä miksi miehen sisko noin käyttäytyi, mutta esim. itse ahdistun joistakin sosiaalisista tilanteista todella paljon. Ja ruokapöydän ääressä seurustelu on näissä ahdistuksen kohteissa numero 1. Yleensä pyrin siis välttelemään viimeiseen asti näitä tilanteita (oma perhe on tietenkin asia erikseen ja meillä esimerkiksi luetaan syödessä usein, vaikkapa aku ankkoja). Niin että eihän se miehesi sisko välttämättä mitään pahaa tuollaisella tarkoita. Meitä on niin monenlaisia ja jotku käytöstavat eivät vaan ole niin luontaisia toisille.

Vierailija
659/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huonoa käytöstä jos miehen sisko menee pitkäkseen sohvalle. :D Sitten valitetaan miehelle, että olipa kauheita "vieraita". No tosi vieras on varmaan se siskonsa miehelle...

Vierailija
660/676 |
07.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyseessä juhla-ateria = enempi vaivaa laittamisessa kuin tavallisessa ruuassa. Noh... olin siinä päivän valmistellut, anoppi ja appi tulivat hyvissä ajoin. Tulokahvien jälkeen appiukko paukasi: "Eiköhän sitten lähdetä jo."

Oikeesti tekivät lähtöä ilman ruokaa vaikka nimenomaan oli kutsuttu syömään. Mullahan meni herne oikein takaraivoon asti ja huomattuaan, että osu ja uppos, ne sit jäi kuin jäikin syömään. Mä en pystyny itse raivoltani syömään palaakaan.

Tulokahvit? Mikä se sellainen on... Jos kutsutaan syömään, niin kyllä normaali ihminen odottaa saavansa ensin ruokaa ja sitten kahvia. Eli jos ensin tuleekin kahvia, niin sitten vieras kelaa päässään että no taidettiin käsittää väärin tämän kutsun luonne.

Niin se on. Kyllä kahvi ruukaa olla jälkiruokana ruuan päälle, ei missään nimessä ennen ruokaa. Niinhän se ravintolassakin. :)

Ketju on lukittu.