Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono äiti?

Vierailija
10.03.2009 |

Minulla on tänä vuonna ollut keskellä viikkoa vapaapäivä (6 viikon välein 6 viikkoa putkeen). Olen silloinkin vienyt 5-vuotiaani päiväkotiin. Alun alkaen ajattelin, että useimmiten teen silloin kuitenkin töitä kotona. JA olen tehnytkin joskus. Olen myös hoitanut asioita, mm. kampaajakäynnit silloin. Yleensä on ollut aina jotain, joten olen hyvällä omatunnolla vienyt lapsen hoitoon. Tänään ei ole mitään erityistä ohjelmassa. Ajattelin siivoilla, silotella pyykkivuoret ja katsoa rästiin jääneet tv-sarjat. Olenko kauhea äiti? Lapsen vien vasta kohta, on siis saanut olla tässä rauhassa kotona. HAen heti välipalan jälkeen ja mennään varmaan pulkkamäkeen tms. Pk:ssa lapsi saa ulkoilla, syödä hyvin ja levätä. Kótona roikkuisi tuossa telkkarin luona tms. kun mä tekisin noita kotihommia.

Toisaalta olisi kiva käyttää vapaapäivä lapsen kanssa jotain kivaa tehden, mutta kun toinen lapsi on kuitenkin koulussa. Tuntuisi kurjalta mennä esim. syömään tai johonkin vain toisen kanssa... KOhta nämä vapaapäivät loppuvatkin ja voi olla, että moisia ei tule koko työurallani. Ehkä yhtenä niistä pyydän toisellekin lapselle vapaaksi ja mennään retkelle johonkin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi sen lapsen on olla sielä tarhassa kun kerran kuitenkin päivällä teette asioita yhdessä. itsehän sanoit että kotona hän vain istuisi telkkarin edessä.

Iltapäivällä voit sitten antaa jakamattoman huomiosi hänelle kun olet saanut hommat tehtyä.

Vierailija
2/3 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai joutuuko lapsesi olemaan päiväkodissa myös silloin? Lapsi nauttiin kotonaolosta vaikka ei olisi mitään erityistä tekemistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Teen myös lyhyitä päiviä, haen lapsen yleensä kolmeen mennessä kotiin. JA juuri pidettiin 2 viikkoa lomaa:-)

Yksi syy viedä lapsi hoitoon on se, että aina loman tai pidemmän kotona olon jälkeen sen on hankalampaa jäädä hoitoon. Tänäkin aamuna vähän itkeskeli... Ajattelin, että jos saa silloin tällöin jäädä kotiin, on vaikeampaa taas mennä hoitoon ja rytmi katoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan