Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G. Lomalla vatsataudissa, mikä maa?

Vierailija
09.03.2009 |

Minulla Venezuela, Meksiko ja Egypti. Venezuelassa pahin tauti, jouduin turvautumaan lääkäriin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuba ja Egypti, jälkimmäisessä paikallisia lääkkeitä avuksi.

Vierailija
2/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin raskaana häämatkallamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liettua, Unkari, Makedonia, Espanja...

Vierailija
4/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kauhein vatsatauti meilla tuli (minulle ja silloin 2-3 v esikoiselle) etela-Ruotsista autoreissulta. :-( Oli ilmeisesti rotavirus tms. koska esikoinen oli aivan vetamaton 2 viikkoa, ja oksensi ja ripuloi - onneksi paastiin Suomeen jo 2 paivan jalkeen (kaytiin kahdesti laakarissakin koska pelattiin etta lapsi kuivuu). Ollaan oltu monessa muussakin maassa mutta vain Ruotsista ollaan saatu vatsatauti.

Vierailija
5/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsi hankki itselleen mahataudin Etiopiassa. Luultavasti siksi, kun joi kylpyvettään ammeesta (edes puhdasta hanavettä ei olisi saanut juoda, saati sitten kylpyammeessa olevaa, jossa vielä itse lillunut).

Vierailija
6/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkko oli turvautua lääkäriin.

Turkissa ja Bulgariassa olemme reissanneet useamman kerran ja ikinä ei ole tullut mahatauteja.

Tuo Italian reissu oli kyllä hirveä sen takia.

Miehellä kanssa veti maha aika veteläksi siellä.

Vierailija
7/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai noh, itse en saanut tautia, mutta mm. mieheni, meidän 2 vanhempaa lasta + noin puolet suvusta sai kyseisen pöpön. Kyse oli serkkuni häistä (serkku meni venakon kanssa naimisiin ja häät pidettiin Viipurissa. Sanonpa vaan, että tuota bussimatkaa en kyllä hevillä unohda.. Meidän bussissa puolet ykäsi melkein koko matkan kotiin, kolmessa muussa bussissa melkein koko kööri ykäsi ja ripuloi..

Ja ellen ihan väärin muista, niin joskus vuonna yks ja kaks, kun oltiin kotiseutumatkalla Viipurin lähellä (isäni on Kannaksen evakkoja) ja käytiin myöskin Viipurissa ja syötiin Pyöreässä tornissa vai mikäs paikka se siinä torilla/torin lähellä nyt olikaan? Tuon matkan jälkeen isäni, molemmat siskoni, tätini + muistaakseni kaksi tai kaikki kolme setääni oksensivat. Juu, en tykkää venäläisestä ruuasta ja nuo kaksi kertaa riittivät Venäjän matkailua..

Nuo ovat ainoat kerrat, kun ollaan saatu mahatauti matkalta ja meidän perhe on sentäs käynyt aika eksoottisissakin maissa (mm. Gambia, Meksiko, Thaimaa, Vietnam) ja eikä edes sinänsä hirveästi varota, mitä suuhun laitetaan (lapset on tietty vähän asia erikseen, heidän suhteen ollaan tarkempia) tietyin varauksin.

Vierailija
8/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oli uskonut et sieltä saa pöpön oli oikee Montezuman-kosto tyyppinen kunnon tauti. Meinas tulla suoletki ulos :x hyi yök

Vierailija
9/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietiin kotoa mukana. Koskaan ei olla oltu ns "turistassa"

Vierailija
10/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on nyt joku 17 vuotta aikaa ;) Tosin se pöpö oli varmaan sukulaisten tuoma Intiasta, kun olivat juuri sieltä kotiutuneet.

Bulgariassa sain hirveän ripulin, mutten varsinaista mahatautia.

Espanjassa käyty 5 kertaa mut ikinä ei ole mitää tullu.

Vierailija
11/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkista sain kerran kampylobakteerin, mies sai saman Tunisiasta. Muut kerrat tavis turistiripuleita. Matkailtu on paljon.

Vierailija
12/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli kesti kolme viikkoa, sain kaksi eri antibioottikuuria ja olo oli karmea. : / Oli joku tosi tuju bakteeri. Kukaan muu porukasta ei tosin sairastunut.

Afrikassakin olen reissannut, eika ollut mitaan ongelmia siella.

Vierailija
13/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

länsimaissa reissatessa en sitten ole sairastellutkaan... :-D

Vierailija
14/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ilm. pizzasta. Missään muualla maailmassa ei ole vatsatauteja meidän perheellä ollut ja paljon ollaan reissattu.

Vierailija
15/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytys taisi olla.

Sen lisäksi vatsataudin olen saanut Thaimaassa.

Vierailija
16/22 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauti iski Tanskassa, mutta tarttui todennäköisimmin Saksassa. Kampylobakteeriksi todettiin.

Vierailija
17/22 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka viikko sujui ongelmitta mutta sitten se iski.

Vierailija
18/22 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen Tunisiassa, mansikat ja kolam Etelä-Afrikassa, ruokamyrkytys simpukoista

Vierailija
19/22 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt Meksikot, Hawaijit, Thaimaat, Mauritiukset, Kreikat sun muut. Ainoastaan Mauritiuksen matkan jälkeen tuli ripuli, joka kesti monta viikkoa. Lääkärissä ei löytynyt mitään pöpöjä, enkä sit tiedä, oliko matkan tuliaisia vai joku muu juttu. Mutta itse matkalla ei siis koskaan ole mitään tullut, ja kaikkea aina olen syönyt.

Vierailija
20/22 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamala tauti. Jäi venetsiasta niin paha maku suuhun, etten mene enää ikinä.