Onko kellään freelancella ta työssäkäyvällä tätä pirullista ongelmaa?
En kerta kaikkiaan ole aamuihmisiä ja kestää hirveän kauan ennen kuin "pääsen käyntiin", teen luovaa työtä. Vaikka mitä tekisin, tekeminen on tosi nihkeää ja tehotonta. Sitten iltapäivällä alkaa sujua ja joskus tuossa kahden maissa innostun usein tosissani ja alkaa tulla kunnon jälkeä. Sitten onkin kellon kohta neljä ja taas tuskastuttaa, tällä kertaa lopettaa. Tämä iltapäivävitutus on vielä pahempi kuin aamuvitutus. Mitähän tälle asialle voisi tehdä, jos mitään. Päivää ei voi perhepäivähoitajan takia aloittaa ja lopettaa milloin sattuu.
Kommentit (3)
että pitää puristaa luovaa työtä tietyn työajan puitteissa, syntyy tai ei.
Minun pelastukseni on se, että olen aamuvirkku. Eli varhaistin vuosiksi ylösnousun kello neljään. Olin sitten tehnyt jo useamman tunnin töitä, kun lapset heräsivät.
Nyt ovat jo kokopäivähoidossa, mutta siltikin aloitan päivän ennen kuin he heräävät. Sitten teen täysillä vielä jonnekin kahteen. Sitten teen kotitöitä ja ruokaa ja lepäilen ennen kuin tulevat kotiin.
vauhtiin. Noh, siitä ei tullut yhtkäs mitään! Ei ole niin aikaista nukkumaanmenoa keksitty, ettenkö heräisi aamulla kuudelta väsyneenä ja vihaisena kuin perseeseen ammuttu karhu. Oikeasti menin nukkumaan puoli kymmeneltä ja olin silti täysin takussa kuudelta aamulla. Jaksoin yrittää siirtää rytmiä kolme viikkoa ja sitten luovutin. Ilmeiseisti ihmiset on oikeasti erilaisia tässä suhteessa. Jos saan itse valita, mulla on paras työvire tuossa iltaseitsemän ja puolenyön välissä :o. Lapsiperheessä tuollainenkin rytmi on ihan mahdoton, lasten ja aviomiehen takia siksi että päivän jälkeen olen yhdeksältä nykyään ihan sippi. Tuo rytmi mulla oli opiskeliaikoina ja olin taannoin viikon ilman perhettä, ja huomasin taas että meniin luontaisesti tuohon iltaduunausrytmiin taas. Noh, pitää koettaa keksiä jotain. Mutta ei tunnu reilulta sekään että miehen niskaan kaataa koko iltahäslingin. Ja vuorohoitopäiväkoti on kaukana, toi pph on monella tapaa ihanteellinen kun se on tuossa ihan vieressä.
ap
Nukut/leikit lapsen/lasten kanssa aamuisin.
Päivällä laitat lapsen hoitoon ja haet iltapalalle kotiin.