~*~*~HEINÄHATUT JA VIIKKO 11~*~*~
Uusi pino uuteen viikkoon!
Pikainen viesti tässä kesken johtoryhmän :) Vauva potkii niin, että maha hytkyy, ihanaa! Oma olo on nyt loistava, tulen myöhemmin kirjoittamaan lisää kuulumisia!
Nasqu ja poju rv 21+3 ja tyttö 06/06
Kommentit (36)
Vihaan tota lumisadetta, haluaisin jo et tulis kevät ja lumi sulais ja olis lämpimämpi..
Näppis oon samoilla linjoilla sun kaa noissa supistuksissa. Niitä on joka päivä enemmän tai vähemmän ja on toisinaan kivuliaitakin. Lääkärineuvola on 14.4 jos ssihen asti pärjäis ainaski vielä töissä nii olisin tosi iloinen. Mut mun kohdunsuuhan tarkistettiin silloin ultrassa 23.2 ja oli kunnossa ja kätilö silloin sanoi et voin olla töissä jos itse siltä tuntuu. Silloin ku sulla supistelee kipeesti ja paljon särkeekö sulla alaselkää meinaa mulla tulee hirveä jomotus joka kyl helpottaa sit lämmöllä.,panadolilla ja levolla. Tai onko muilla tällast selkäsärkyä...
Munkin oli aloitettava rauta ku hemppa oli vaa vähä yli sata... Nyt on sitten ihana ummetus sen seurauksena.
Nasgu kiva et sä tunnet olosi loistavaksi.
Olin tänään kosmetologilla sokeroinnissa ja pe meen uudestaan silloin ihanaan kasvohoitoon.
Sain tänään siivottua ja oon myös pakannu jo hieman koska me myös muutetaan isompaan asuntoon huhtikuussa. Ihanaa ku saa tilaa romuille. Toi turvaistuin ja matkarattaatkaan ei mahdu täl hetkel muualle ku olohuoneeseen. Emmaljungat sain sentään silloin joulukuus viel väkisin ängettyyn varastoon.
Mun äiti lupas tulla siivoamaan ja pesemään uuden asunnon ikkunat.
Vauva pitää kovaa melskettä vatsassa. Öisin hän onneksi huilii, eli edelleen on rytmi säilynyt.
Kevättä ja muuttoa odotellessa..
Is ja papunen 21+5
mul on myös sokerirasitus 6.4 varasin tänään ajan.
Oon nyt ollu viikon juomatta limua ja vichyä (oon ihan vähän juonu) niin paino on tippunu 1,2 kg. Olen tosi tyytyväinen. Jos se paino nyt kuitenkin pysyis kurissa.
isosmurffi;niistä supistuksista,ku niitä mulla tulee niin tuntuu alaselässä kuumotusta ja särkyä,ja välillä kipu menee myös jalkoihin.Siis meinaa jalat lähteä alta ku kipuaalto yltää niihin.Sitte on jomotusta ja paineen tunnetta alapäässä.Mä oon oikeesti miettiny et miten ihmeessä se noin kauheasti voi supistella vaikken tee mitään ihmeempiä ollenkaa.no ainakin viimeksi oli paikat viel pysyny kiinni vaikka on supistellu,lääkäri vaan sanos et pitäis uudestaan mennä käymään ennen tota seuraavaa lääkärintarkastusta jos kauheasti supistelee.Pitäis vissiin siis käydä tarkastuttaan tilanne.Jotenki sitä vaan toivoo et seuraavana päivänä viimestään supistelut rauhottus.
Tänään onki sit särkeny niin jumalattomasti päätä et mikähä hitto sitä sit vaivaa....ja toi baby tuol mahassa....se on ollu tänään NIIN vilkas et tuntuu ettei se oo ollu paikallaan yhtään.Onneks nyt on vähä rauhallisempaa.Ku vaan noi supistelut ja nipistelyt hiukan heltiäis.
Mutta nyt pesemään kolme muksua suihkusta pois,ja sit iltapalalle kohtapuolin...
Jaksamisia sinulle isosmurffi,ja tietenki meille muillekkin!!
pakko kantaa kortensa kekoon, kun en ole aikoihin kirjoitellut. tai kirjoitettua tuli tuossa pari viikkoa sitten, mutta se kirjoitus häipyi taivaan tuuliin ja arvatkaapa harmittiko :-//
täällä voidaan paksusti :-)) masu kasvaa ja vauva mellastaa. on paljon liikkuvaisempaa sorttia, kuin sisarensa. taitaa tuo istukan paikka vaikuttaa näihin tuntemuksiin. mutta ihanaa on tuntea toisen potkut ... meilläkin masukki nukkuu öiseen aikaan. sellainen iltajumppa alkaa klo.21 ja loppuu siinä klo.22.30. ja potkuihin on tullut jytyä aikas tavalla, ei ole enää sellaista pientä ja hentoista.
meillä nla-lääk. jo ens viikolla ja kelan papruja saadaan mukaan. itselleni ihan sama onko ä-pakkaus viime vuoden vaiko ihka uusi. vielä ei olla tehty mitään hankintoja, vaikka sormet on syyhynneet, mutta ensi kuussa alan laittelemaan vauvan juttuja, harsot, tuttipullot, pesen vaatteita jne ja pitäisi käydä katselemassa vaunuja. esikko vasta 2v, joten sisarrusrattaat tulee meillekin. puuhaa siis tulee riittämään. ja aion tehdä ruokia pakkaseen varsinkin esikolle, ja leipoakin, koska, kun vauva syntyy niin sitten sitä ei jaksa kokkailla/leipoa ekojen viikkojen aikana. viimeksi tein samalla tavalla, ja ihanaa oli ottaa valmis ateria pakkasesta :-))
täällä paino nyt 74kg ja yhteensä on noussut 7kg, mutta esikon aikoihin oli paino noussut jo 20kg tässä vaiheessa. vyötärön ympärys oli 94cm, kun mittailin, kasvanut on sekin. no murehditaan paino-asioita sitten vauvan syntymän jälkeen.
e69 ja susa: ihanaa oli lukea, että te molemmat olitte saaneet hyviä uutisia kromosomeista. nyt vain otatte iisisti ja nautitte raskaudesta.
ja monia supistelee, itseäni ei juurikaan ole supistellut, välillä vatsa kovenee, mutta kivuliaita eivät ole olleet. selkä vain on kipuillut nyt toista viikkoa, ja mies koittanut hieroa ja tehdä vaikka mitä, mutta ei auta. alkaa aina iltaisin, mutta onneksi makuuasennossa ei tunnu.
nyt syömään-kevysti kylläkin :-)) t. emmi rv-24+0 ja tyttö 1v11kk
eli 118, mutta en silti saanut mitään rautatabletteja. Terkkari sanoi että 115 on joku raja, ja kun ollaan vielä sen yläpuolella niin ei tarvii lisärautaa.
No... onneks mun lähes päivittäiset nenäverenvuodot on alkanu hellittään. En kylläkään muistanut mainita niistä neuvolassa. Johtuvat siis ihan vaan talvesta ja kuivuudesta, ja ovat mulla aika tavallisia. Pitäis kai mennä poltattaan jotain verisuonia, mutta en oo saanu aikaseksi.
Kaikenkaikkiaan on ollut ihan hyvä olo. Ei ole ollut mitään kipuja tai supistuksia. Järjetön makeanhimo kylläkin vaivaa...
Ja työmotivaatio on laskenu kuin lehmän häntä. Yleensä oon nykyään jo parin tunnin työnteon jälkeen tosi väsynyt ja tekisi mieli vaan istua. (teen seisomatyötä)
Jonkun verran joutuu painavia asioita myös nostelemaan töissä, mutta ei se ole ainakaan vielä aiheuttanut isompia ongelmia.
Ja täällä myös odotellaan innolla kevättä! Viikonloppuna näytti jo lupaavalta, mutta tänään on taas satanut lunta koko päivän!
Eikö se kevät voisi jo tulla?!!
t.Laura 22+6
Huoh! Aamupäivällä kävästiin tytön kanssa lastentarvikekirppiksellä, mutta ei sit mitään tarttunu mukaan. Vauvan vaatteita oli paljon, mut 86/92cm sitten vähemmän. Isovanhempien autoon olen myös metsästänyt istuinta. He tuota meidän tyttöä kuskailee aika paljon, niinä päivinä kun olen töissä. Mutta ei ole osunut silmään.
Niin, kun tultiin kotiin, oli tyttö ihan kuumeisen näköinen =( Mitattiin kuume ja sitä olikin reippaat 38.5 kainalosta. Voi surkeus. Ei muuta, kuin Panadolit nassuun ja nukkumaan päikkäreitä. Ei edes ruoka maistunut toiselle. Ollaan tosi terveitä kyllä oltu. Edellinen flunssa/kuume oli viime kesänä. On se vaan niin surku katsoa pientä potilasta. Toivotaan, et olis vaan nuha flunssa, ettei sitä hemmetin influenssaa.
Hb:Stä ja raudasta oli myös puhetta. Mullekin th käski aloittaa sen raudan, vaik hb oli 121. Sano vaan, et se on ruukattu alottaa viikolla n20 oli hb mikä vaan. Lakulle ei taas oltu suositeltu, ennen ku laskee alle 115. Kovin on näemmä th kohtasia nämä suositukset! Ei siinä muuta, mut kuten sulle Isosmurffi, tuppaa vetämään mahan ihan ummelle...grrrr! Se ei oo mitenkään kiva asia. Kauhulla vaan odottelen, et kohta on varmaan seurana kivuliaat pukamat! Nekin sain riesakseni esikkoa odotellessa.....
Raudasta huolimatta...oon ollu tosi väsynyt. Onko muilla käynyt näin? Odottelin innolla sitä hehkeää ja energistä keskiraskautta, mutta mä voisin vaan nukkua.. Tiedä sitten, onko tässä jo kaikki vitamiinit yms ihan lopussa, kun tää talvi näyttää vaan jatkuvan jatkuvan ja jatkuvan...
Isosmurffilla ja Näppiksellä oli supisteluita tullut jo aika napakasti. Jaksuja teille niiden kanssa. Musta tuntuu, et täällä on helpottanut hiukan sillä rintamalla(?) Kovettumisia ja sellasta inhottavaa kiristelyt oli aikasemmilla viikoilla, mutta nyt ollut taas helpompi vaihe sen kanssa. Hyvä niin =)
Emmi olit miettinyt tuolien ostoa? Olisk sulla jo merkkikin valmiina, en nyt jaksa muistaa...? Meillä kans tyttö 3/07 ja oon ihan kahden vaiheilla ostaako seisomalauta vai tuplat. Eilen kattelin vähän noita malleja ja merkkejä netistä. Mun tekis mieli sellaset, joissa erilliset kuomut molemmilla, vois sit vauvalle laittaa hyttyssuojaa ja aurinkovarjoo helpommin. Mut aika monissa malleissa näyttää olevan yhteinen kuomu... Jatketaan siis metsästystä.
Hepe rv 22
Mullakin oli hb 114 rv 20. Söin viikon ajan rautaa ja olo koheni selvästi 4-5 päivässä. Sitten pidin tauon, kun oli totaalisen kamala vatsatauti. Viime viikonloppuna huomasin samankaltaista raudanpuutosväsyä, oli veto pois. Nyt olen syönyt kolme päivää rautaa ja taas jaksan paremmin. Mullakin maha meni alkuun raudasta sekasin. Terkka kehotti ottamaan tabletin yötä vasten ennen nukkumaanmenoa. Se tepsi!
Lisäksi kannattaa vetää appelsiinia ja muuta C-vitamiinia sisältävää, jotta rauta imeytyy. Ja tietty hyvä kasvis-vihannes-liha -kuuri, jotta saa paljon rautaa. :)
Aamulehdessä oli tällä viikolla juttu D-vitamiinitutkimuksesta. Siinä tutkijat suosittelivat, että kaikki kansa söisi D-lisää huhtikuunkin. Aiemmin suositeltiin marraskuusta maaliskuulle. Mä oon ottanut Multitabsin d+kalsium -yhdistelmää raudan lisäksi. D:ssähän on se ikävä puoli, että liikaa otettuna se varastoituu. Vaikka aurinko jo nyt paistaa, se ei ole kuulemma riittävän korkealla, jotta sieltä tulisi riittävästi D:tä. Mielenkiintoista... B-)
Vielä supisteluista. Kiva huomata, että kanssasisaria on! Oonkin ihmetelly, että miten tää raskaus nyt näin kovasti tuntuilee jo näillä viikoilla. Välillä supistelee vähemmän, välillä makoillessa, välillä ulkoillessa. Ei tunnu olevan paikalla tai ajalla väliä. Ja sängyssä kääntyily aiheuttaa toisinaan ihan järkkyä vihlontaa.
Mutta vauva potkii ja voi hyvin! Mua on tän raskauden aikana tutkittu niin paljon, että jo tässä vaiheessa odotusta vauva tuntuu paljon tutummalta ja todellisemmalta aiempiin lapsiin verrattuna.
Ihania vointeja kaikille!
Ellura
rv23
Viime viikolla kävin neuvolassa josta Kelan paperit sain. Itse en diggaa yhtään tuosta -08 pakkauksesta, liian beige mun makuun, joten odottelen josko se seuraava ois yhtään kivempi. Meidän vauvaa kun ei muutenkaan tulla pukemaan kovinkaan perinteisiin kuoseihin :P Mutta tulkoon mitä tulee :D
Muuta ihmeitä ei taida kuuluakaan, seuraava ultra on kuun lopulla ja ihan kuun viimeinen päivä alkaa valmennus! Sitä odottelen mielenkiinnolla. Pitää vaan saada työvuorot rukattua niin että pääsee myös myöhempiin valmennuksiin.
Työmotivaatio on pysynyt itsellä aika hyvänä, vaikka aamuisin kun viideltä herää ajattelee että vois jäädä jo himaan :P Noh pari vkoa enää ja on talviloma! Ja siitä kuukausi töitä ja alkaa piiiiiiiiiiiiiitkä loma! Joten sekin hieman motivoi.
Vauvalle ei ole tässä hankintoja tehty, mutta eilen sain valmiiksi itse neulomani villahousut! Sekä aloin tekemään myssyä, saas nähdä käykö minulle kuin äidilleni aikanaan, joka neuloi minulle myssyä ja mummo tuli ja kommentoi että taitaa kissa saada myssyn! :D
Eipä muuta tältä erää, vointeja kaikille ja kevättä odotellen
Puunukke ja salamatkustaja 23+3
menee kans kipu jalkoihin alkaa polttamaan ja ehkä vähän kramppaakin ja painetta ja vihlontaa tuntuu alapäässä mut kai se kaikki siihen settiin kuuluu.
Ja mulla myös on viikon verran särkeny pää niin et o pitäny ottaa särkylääkettä.
Mö katon nyt päivän kerrallaan enkä suunnittele mitää ylimääräsiä juttuja.
Toi alapään vihlonta kai kyl on niit liitoskipuja ja siihen auttaa toi mun tk:sta saama si-vyö mut en oo nyt käyttäny sitä ku ei oo joka päivä vihlonu.
Joku kysy väsymyksestä ni mä oon kyllä väsyny vaiks nukun 10-12 h yössä. Eikä se oo liikaa koska mä oon aina nukkunu ja ollu sit pirtee.
Minäkin toivon että nää supistukset ja nipistykset helpottaisi. Olis muutto ja sit haluaisin myös olla töissä ku muuten aika käy tosi pitkäks.
Tsemiä kaikille ja otetaan päivä kerrallaan.
IS 21+6
Hepeliini: me ostettiin tuplat joissa on erilliset kuomut. Ne on Carenan Double Swingit. Yritin kanssa katsella eri malleja ja halusin sellaiset missä on erilliset kuomut, koska meidän kakkonen ei enään viihdy kuomun alla istumassa. Saa nähdä sit miten rattaat kestää ja toimii.
Omaan napaan ei mitään uutta. Torstaina neuvola.
T: Niina rv 21+6
täytyykin heti mennä katsastamaan =)
Hepe edelleen rv22
Omaan oloon ei kuulu kummempia, väsymys on alkanut väistymään ja olo kaikin puolin hyvä :) Rautakuurin aloitin, sillä lienee vaikutusta asiaan.
Isosmurffin kanssa samoilla linjoilla, että saisi jo tuo lumen tulo loppua ja kevät tulla... Onhan tätä talvea jo kestänyt tarpeeksi!
*Supisteluista* oli ollut puhetta: itse olen onneksi säästynyt säännöllisiltä supisteluilta. Muutamia ihan tuntuviakin tullut, mutta kaikki supistukset on kyllä laskettavissa yhden käden sormilla. Voimia supistuksista kärsiville!!!
*Vauvan vaatteista* : Hätäilin, että vauvan vaatteita täytyy ostaa, kun esikoinen tyttö ja nyt poika tulossa. Kävin sitten viikonloppuna esikoiselta jääneitä vaatteita läpi ja ilokseni huomasin, että pojallekin sopia vaatteita on puolikkaan äitiyspakkauslaatikon verran! Eipä niitä sitten tarvitse niin paljon ostellakaan :)
*Äitiyspakkauksesta* : Olen kallistunut äitiyspakkuksen suhteen siihen, että paukkaus otetaan. Huhtikuun alussa mennään Lapsi-messuille ja siellähän tuo uusi pakkaus on yleensä julkistettu, niin pääsee senkin näkemään ennen hakemista. Nyt vaan vähän pätkii mulla, että pitikö sitä pakkausta ja tukia hakea 2 kk ennen äitiysloman alkamista vai 2 kk ennen laskettua aikaa..? Täytyy varmaan käydä Kelan sivuilta kurkkaamassa.
*Rattaista* ollut myös puhetta. Meillä esikoinen on 3 v 1 kk tämän kakkosen lasketun ajan tienoilla, joten päätettiin ettei tuplia hankita. Kauppaan meillä on matkaa reilu kilometri ja sen esikoinen jaksaa kävellä. Leikkipuistot ym. on lähempänä. Seisomalauta kuitenkin varmaan hankitaan. Mehän hankittiin esikoisen kuomurattaisiin (Teutonia Timmyt) pehmeä kantokassi vauvalle, mutta nyt mun on alkanut tehdä mieli ostaa ihan "oikeat" vaunut. Ehkä se ei kuitenkaan ole järkevää kun noilla TImmyilläkin varmasti pärjätään. Ja varsinkin jos tämä tuleva vauva on yhtä huono nukkumaan ja viihtymään vaunuissa kun esikoinenkin, niin ei ehkä kannata turhaa ostosta tehdä.
Suurempi hankinta, joka täytyy tehdä on turvakaukalo, muuten on esikoiselta jäänyt kakkoselle tarvikkeita.
Nasqu ja poju rv 21+5 sekä tyttö 06/06
Kolmatta odotellaan syntyväksi heinäkuun alkupuolella. Isommat sisarukset ovat jo 7v ja 10v ja molemmat tyttöjä.
Raskaus sujunut alun älytöntä väsymystä ja pahoinvointia lukuunottamatta ihan hyvin. Nyt myös hemppa ihan ok eli viime neuvolassa 118. Huonoimmillaan ollut 90...ei ihme että hiukan väsytti;)
Sukupuolen olisin mielelläni halunnut tietää etukätteen, mutta ei näkynyt. Tyyppi piti sitkeästi napanuoraa jalkovälissä;)
Maha alkaa olla jo varsin pyöreä ja liikkeet tuntuu jo kunnon potkuina. Tytöt ovat ihmeissään katselleet, kun maha vaan heiluu tyypin potkuista.
Nyt vaan odottelen, että lumi alkais sulaan ja pääsis puutarhahommiin!
linnea71 23+0
71/70 la 8.7 synnytyspaikka TAYS
eli vihdoinkin rakenneultra täälläkin käyty. Kaikki oli ok ja ultraava kätilö tällä kertaa mukava! Tasan viikkoja pikkuheppu vastasi eli 21+0. Istukka oli etuseinämässä ja tätä vähän arvelinkin, koska tytöistämme istukka on ollut takaseinässä ja minusta esim. kaikenlaiset myllimiset ovat tuntuneet selvemmin. Nyt tuntuu lähinnä potkut ja ihan kunnon pyörähdykset, joita kyllä niitäkin mukavasti on. Perätilassa tökötti eli eipä ihme, että on tuntunut jotenkin alhaalla liikeet, kun jalat siellä jumputtavat. Ehtiipä tuo vielä onneksi kääntyä.
Kasvoprofiiliaan ei suostunut paljastamaan, vaan käänsi aina päänsä pois tai sitten imi peukkua. Kätilö kysyi myös, tiedämmekö sukupuolen ja sanoimme, että emme, emmekä haluakaan tietää. Sanoi sitten itsekin, ettei ole sitä pystynyt katsomaankaan, kun kaveri ei itseään suostu oikein esittelemään :-)
Hyvillä mielin siis mennään kohti heinäkuuta. Huomenna olisi sitten vielä neuvola.
Ajattelin nyt itsekin sitten kirjoittaa tänne kun vihdoin ehdin koneella selailemaan kunnolla. Meillä kaikki menee oikein hyvin. Vauva kovin aktiivinen, potkii kovasti. Rakenneultra oli 2vk sitten. Kaikki näytti oikein hyvältä. Kasvokuvankin saimme melko hyvän. Sormiaan hän kovasti halusi meille esitellä, näytti kahta ja kolmea. Sukupuolta emme ottaneet selville, kivempi sit yllätyksenä. Mieheni tosin oli aluksi sitä mieltä että haluaisi tietää mutta muutti onneksi mielensä. :) Innokas odottaja olen ollut ainakin tähän asti. Hieman olen aina välillä ollut epäluuloinen joistakin asioista, mutta ne on onneksi sitten ollut vain harhaluuloja. Kevättä kohti kovaa vauhtia,toivottavasti ei kovin kuuma kesä tule :)
Vointeja kaikille! Lisäkuulumisia myöhemmin.
-Pauliina rv 21+6
Hei,
Supisteluista on kirjoitettu. Niin kuin isosmurffilla, myös minulla todettiin IIUÄ:ssä kohdunsuun olevan kiinni ja lisäksi kysyin erikseen istukan toiminnasta. Nyt kun supistelee, niiden kanssa jaksaa ja uskaltaa paremmin olla. Sanoivat kyllä, että jos niitä liikaa tulee on äidin ahdistunut olotila syy olla saikulla. No nyt tällä hetkellä töissä kuluvat vanhat ylityöt kivasti, kun välillä ON lähdettävä kotiin lepäämään jo ennen työpäivän päättymistä. Huomaa selvästi, että mitä enemmän on levossa, sitä vähemmän supistuksia on. Eikä ne kuitenkaan tule "rasittaessa" itseään vaan kun on tarpeeksi ollut liikkellä niin satunnaisina aikoina. Toivottavasti isosmurffilla ei supistuksien määrä kasva muuton aikana. Kokenut kätilö sanoi ultrassa, että raskauksissa ei päde lause "helpottuu joka kerran myötä" - "pikemminkin päin vastoin".
Moni on tuntenut väsymystä. En voi sanoa, että olisi pirteä keskiraskaus, mutta nyt pärjää jo 10 tunnin vuorokausi unilla ja siihen muutama tunti pitkällä oloa päälle. Alussa määrä oli 14-16h unta ja nelisen tuntia lepäilyä... .
Vaunuista on ollut puhetta. Itse odottaessa uutta passia kiinnitin huomiota kahteen perheeseen:
Toisessa äiti istui penkillä odottamassa ja n.3-4 v poika istui vieressä/sylissä, vauva auton istuimessa ratasalaosaan kiinnitettynä äidin katseen korkeudella.
Toinen perhe tuli sisää, heillä oli n.1 v vauva auton istuimessa nukkumassa, istuinta kannettiin maata viistäen alhaalla.
Tahtoo saada sellaiset yhdistelmät, missä mahdollista kiinnittää auton istuin!!! Nyt ei ole ollut niin paljon puhetta näistä selän kasvuun vaikuttavista tekijöistä käytettäessä istuimia?? Nasqu miettii vaunukoppaa. Meidän molemmat lapset alkoi pyrkiä unien jälkeen istumaan n. 5kk ikäisenä ja piti käyttää ratasosaa, jossa oli 5 piste valjaat.
Juuri koeajettiin Volvo V70, joka on yksi merkeistä, johon kolme istuinta taakse mahtuu hyvin. Onhan se iso, kun on tottunut kauppakassi puntoon... Ja minulla kun on tapana unohtaa väsyneenä se tavaratilan pelti jyrkissä käännöksissä... Tosin Volvossa oli kiva istua myös raskaana
sen autobildin mukaan sopii hyvin 3 istuinta: citroen c4 picasso, xsarapicasso, berlingo, dacia logan kombi, fiat multipla ja ulysse, ford x-max ja galaxy, honda fr-v, hyundai trajet, kia carens ja karnival, opel zafira, peugeot 807, rellu espace, seat alhambra, vw touran ja cross touran ja sharan sekä volvo v70 ja xc90. Lisäksi niukasti sopi kolme lasten istuinta 27 eri merkkiin.
Tervetuloa Linnea71lle.
Nyt lasten iltapuuhien pariin,
Tai rv 22+6
Heippa vaan kaikille.
Meillä tyttö alkaa toipumaan kuumeesta, nuhaa vielä pikkusen. Onneks näyttäis ainakin toistaseks, et ei kovin raju tauti ollu kyseessä. Ellei nyt jonkun jälkitaudin pukkaa vielä... Nyt sit itellä kurkku karheena ja pientä niiskutusta =( No, mieluummin ite ku lapsi kipeenä. Kyllä huomaa, et ollaan kotona kökötetty ja dvd:tä kateltu ja vaan nukuttu! Lapsi menee kohta pitkin seiniä ja äiti kans ;) Nytkin vielä keikkuu tuolla sängyssä, vaik normisti vetelis päikkäreitä ihan antaumuksella jo. Ei kai sitä kukaan voi kokoaikaa nukkuakaan ;)
Puunukkeko se siellä kutoi villiksiä pikkuiselle? Mullekin tuli hirvee hinku kutoa jotain. Tilasin netistä ihanaa lankaa ja aloin kutomaan tytölle kevääks neuletakkia. Takakappale on kohta valmiina. On vaan tosi haastava tuo kuvia tuossa, toivottavasti ehdin saada takin valmiiks, ennen ku on liian pieni...heh! Tänään hain myös kaavat kastemekkoon kirjastosta. Harmittaa vieläkin, kun tyttö kastettiin silloin seurakunnan lainamekossa =( Nyt aattelin siis tehdä itse, niin jää sitten muistoksi ja käyttöön tuleville sukupolville. Ohjeen kankaat oli kyllä 100% silkkiä, mutta aattelin siihen jotain hiukan huokeampaa kangasta kuitenkin ostaa. Jospa siinä muutaman euron säästäis, verrattuna kaupan valmismekkoihin.
Nasqu olit pohtinut ihan samoja kuin meikäläinen, eli koskas ne Kelan paprut piti laittaa eteenpäin. 2kk ennen äippäloman alkua vai 2kk:tta ennen la:ta. Kelan sivuiltahan tuo varmaan selviää tai viimeistään ku neuvolasta saan paprut. Mulla muuten neuvola onkin ens viikolla... Tuosta pakkauksesta muuten vielä...AV:lla oli keskustelua, et koska alkavat uutta pakkausta jakaa, toukokuuta kuulemma veikattiin. Eli oisko sitten siinä ja siinä saadaanko 08 vai 09 pakkausta... Mekin suuntaamme sinne lapsi-messuille huhtikuun alussa, jospa siellä pääsis kurkkimaan tulevaa pakkausta.
Vielä tuohon vaunu keskusteluun piti osallistua Tai ja Nasqu olivat vissiin pähkäilleet vaunukoppaa ja muuta. Niin meillä sai tuohon Brion kovaan vaunukoppaa myös valjaat kiinnitettyä, siis sellaisille irto valjaille oli renksut kopan sisällä pohjassa. Tyttö nukkuikin kopassa reilu 1-v asti. Mutta lapsethan tosi yksilöllisiä, toiset ei viihdy kopassa sen jälkeen, ku alkavat yhtään kääntyä tai muuten pönkiä pystyyn, vaan pitää päästä maailmaa katselemaan =)
Huoh, typy simahti viimeinkin , antaa sen nyt hetki nukkua
Hepe ja möttönen rv 22+2
Linnealle vielä tervetuloa joukkoon =)
Siivottiin tos aamusta kämppä taas kerran.Makuuvaatteet ja matot pihalle,mies imuroi ja mie moppailin lattiat.Ei ois vissiin kauheesti pitäny sitäkää tehä ku on meinannu taas supistella.Mä en jaksa vaan olla paikallaan....pakko tehä jotain.
Tais olla LINNEA71 jolla laskettuaika sama ku mulla,eli 8.7 ja sama synnytyssairaalakin=)
Saa nähä kuin moni meistä heinähatuista on samaan aikaa taysissa=)
Tarkotus olis kyl et toi muksu tulis lasketunajan tienoilla,ku sillon kaik lapsukaiset on pois kotoo,menevät isälle kahdeksi viikoksi kesälomailemaan.(mullahan on noi kolme lasta edellisestä liitosta,ja miehellä on 1 lapsi edellisestä,miehen muksu käy meillä joka toinen vkl),joten siis ku heinäkuusta ois kaks viikkoa ilman lapsia,niin sillon vois toi masuasukkikin haluta tulla ulos=)Toivossa on hyvä ellää=)
Ei hyvää päivää....kävin konttaamassa keittiönlattian kuivaksi ku poika kaato vedet lattialle....ja nyt sitte supistelee.Mä NIIIIIN inhoan tätä et tommosista pikku asioistakin rupeaa supisteleen....aaarrrggghhhhh!!!
Jos rupeis lepäileen.
Tervetuloa joukkoon LINNEA71
En tainnu viimeviikolla kirjottaa mitään,joten kirjotetaan nyt sitte=)
5.3 oli neuvola.sillä kerralla sain sit mukaan kelaan menevät paperit,lähetteet sokerirasitustestiin ja veren vasta-aine testiin(tai mikä se ny onkaan ku mulla on se miinus veri).Pitäis sit enskuun alussa käydä kummassakin testissä et saa nekin pois päiväjärestyksestä.
Mietin täs et ootanko toukokuun alkuun niis kelan papereissa,et josko sit sais jo uuden äitiyspakkauksen....tai sit jos se onki huonompi väritykseltään ku tää tän hetkinen pakkaus....plaah....hirveen isoja nää murheet=)
No juu neuvolan muita kuulumisia; hb oli 116,sain mukaan rautatabletit et alotan syönnin sit ku tuntuu siltä.Alotin ne heti torstaina ku tuntuu hiukka olevan väsyä.
Verenpaine oikeen hyvä 129/64,painoa on tähän mennessä tullu 5kg.Kohdunpohjakorkeus oli 20 cm,eli keskikäyrien yläpuolella mennään.Eipä tuo mittää....riippuu niin siit mittaus asennosta et mikä on tulos,voi heittää parillakin sentillä.Pari päivää on taas supistellu niin kauheasti.kokoajan on supistuksia,välillä ne on vaan kivuttomia,et vatsa vaan kovettuu....mut suurin osa supistuksista on kipeitä.Yölläkin herään siihen et supistelee.Oon täs miettiny et pitäiskö käydä lääkärissä näytillä,mut aattelin et jos vaan pärjäisin enskuun alkuun näitten supistelun kans niin sillo ois lääkärineuvola.Tuntuu kyl ihan hullulta ajatella et seuraavalla neuvolakäynnillä viikkoja on JO 27 viikkoa täynnä.....sit siitä kohta alkaa se viimenen kymmenviikkoinen=).Mut eiköhän tässä ollukki jo tarpeeksi kuulumisia.....tuun taas kirjottelemaan ku "kerkeän" =)
Pärjäillään supistelujen ja nipistelyjen keskellä.....ja nautitaan vauvan liikkeistä,joita täällä masussa ainaki tuntuu ihan jatkuvalla syötöllä=)ja isukkikin on tuntenut ne jo kuukauden päivät=)