Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko nyt huono odottaja, kun join äsken lasin valkoviiniä ruoan kanssa?

Vierailija
09.03.2009 |

Oli vaan niiiiin hyvää.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausaikana.

Minua inhottaa tässä jo kahvin hajukin.

Eipä se viinin juominenkaan tule siis ensimmäisenä mieleen nyt odotusaikana...

Vierailija
42/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttava piirissä on yksi perhe... niillä kolme ADHD-diagnoosin saanutta lasta

Äitillä oli periaate odotusaikana, että ei se yksi saunaolut mitään haittaa

Joopa joo, hienoa, että olet saanut diagnosoitua naapurisi lapset jaa syyn heidän ADHD:hen (meillä muuten naapurissa täysraitis perhe ADHD-lapsineen, voitko diagnosoida heidätkin?) Ja oletko jo kivittänyt saunaolut mamman. Paljon suutempi riski, kun viinilasillisella tai saunaoluella on ruokavaliolla. Raskausiän diabetes on räjähtänyt tässä meidän suoloisessa Suomessamme. Asioita voi tarkastella niin monelta kantilta. Joo ja tietääkseni keski-Euroopassa on paljon vähemmän FAS-lapsia ja diabetsestä kun täällä meillä. Joten hysterian sijasta voitais katsoa peiliin ja kivittämisen sijasta tukea, jos jollain ongelmia. Ai niin, unohdin, että täällähän pitää aina ihmisiä syyllistää, jotta oma sädekehä kirkastuu... Hih, relatkaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on diabetestutkija enkä ole tällaista koskaan kuullut. Voitko kertoa lähteesi, kiinnostaa!

Joo ja tietääkseni keski-Euroopassa on paljon vähemmän FAS-lapsia ja diabetsestä kun täällä meillä

Vierailija
44/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mitä hysteerisiä mammoja täällä pyörii. Kuinka te koskaan uskallatte edes tehdä lapsia tähän huippuvaaralliseen maailmaan, jossa kaikki epätäydellisyys on vain ja ainoastaan äitien syytä?

Komppaan tota relaamista!

Vierailija
45/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä av:n koulutettuja mammoja.

Vierailija
46/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä ole kuulu mikä on? Oletpa erkoinen ihinen. Relaa Raili! T. Ihan koulutettu mamma, jota naurattaa nää kielipoliisit... Hih, vai onko nää palstat jotain oikeinkirjoituksen yliopistoja... Hih

Vierailija
47/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ehdoin tahdoin vahingoittaa sikiötä?

Sorry mutta en vain ymmärrä...

Vierailija
48/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ehdoin tahdoin vahingoittaa sikiötä?

Sorry mutta en vain ymmärrä...

Ja sama juttu ylipainon kanssa, se diabetes....

Vierailija
49/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi.

Vierailija
50/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on ihan hassua, ei kai kukaan mitään lupia hae. Meillä vaan Suomessa on niin kieroutunut ajatusmaailma... Jos maassa on suuri alkoholiongelma, niin jokainen äiti joka viinilasillisen tai saunakaljan joskus juo on paha ja huono ja tietty tuleva alkoholisti... Höh. Mutta senhän tämä kieltoyhteiskunta tuottaa... Enemmän olisin huolissaan meidän nuorista, jotka juovat. Ja monet heistä tuohoavat aivosolujaan ja tulevat myös ihan "normaali"perheistä. Ota vaan ap lasi viiniä silloin tällöin, jos haluat. Toisaalta, jos se tuntuu sinusta "väärältä", älä ota. T. Mamma 45v ja kolme lasta, joista kaksi synnytetty keski-Euroopassa ja ihan muiden "pahojen" mammojen kanssa joskus lasilliset nautittiin. Ja lapset on terveitä ja heillä aika normaali suhtautuminen alkoholiin, kun sitä on kotona täysin kohtuudella käytetty, piilottelematta ja siitä tabua tekemättä.

Vierailija
51/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydätte ihan lääkärien lausuntoja siitä että paras on nollatoleranssi. Suomessa ja Tanskassa ainakin suositellaan täysin nollatoleranssia. Yksi annos ei fasia aiheuta, mutta se voi vaikuttaa aivojen kehitykseen jollain tavalla. Esimerkiksi lapsi voisi olla vieläkin parempi vaikka matematiikassa, jos äiti ei olisi juonut. Se, ettei selkeää "vikaa" tule ei kerro siitä, etteikö se olisi vaikuttanut. Itse jättäisin juomatta.

Vierailija
52/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes sen lasillisen tai pullollisen,kun ei se olotila siitä miksikään kuiteskaan muutu...? Ja syyksi ei kelpaa kun on niin hyvää,juokaa jaffaa... Onhan se ongelma jos EI voi olla juomatta 9kuukautta... En ole mikään absolutisti, mutta toi on mulla ehdoton sääntö, samoin kun auton ratissa;jos otat,et aja! Kyllä ne riskit raskaudessakin varmasti kasvaa alkoholin kanssa leikkiessä... Vastaus kysymykseen,että onko ap huono äiti? ON... Ei se selittelyllä mihkään muutu.. "Ku ne ranskassa juo... Ja toi tutkimus sitä ja tätä..." Plääh!

Vierailija
53/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes sen lasillisen tai pullollisen,kun ei se olotila siitä miksikään kuiteskaan muutu...? Ja syyksi ei kelpaa kun on niin hyvää,juokaa jaffaa... Onhan se ongelma jos EI voi olla juomatta 9kuukautta... En ole mikään absolutisti, mutta toi on mulla ehdoton sääntö, samoin kun auton ratissa;jos otat,et aja! Kyllä ne riskit raskaudessakin varmasti kasvaa alkoholin kanssa leikkiessä... Vastaus kysymykseen,että onko ap huono äiti? ON... Ei se selittelyllä mihkään muutu.. "Ku ne ranskassa juo... Ja toi tutkimus sitä ja tätä..." Plääh!

Relaa Riitta! Ja ap, et ole todellakaan huono äiti. Kireäpipoisuus ja jaffanjuonti voi olla tosi vaarallista. Jos pidät viinin mausta ja ruokajuomana menee, niin antaa mennä vaan.

Vierailija
54/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut en lasteni kustannuksella,niinkuin sinä!

Enkä ole kireäpipoinen ihminen, fiksu kylläkin=)

Relaa Riitta! Ja ap, et ole todellakaan huono äiti. Kireäpipoisuus ja jaffanjuonti voi olla tosi vaarallista. Jos pidät viinin mausta ja ruokajuomana menee, niin antaa mennä vaan.

[/quote]

Vierailija
55/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

putki päälle, heti kun juotte yhden lasin viiniä?

Mä olisin huolissani SIITÄ, en ap:n lasillisesta.

no et ollut, jos putki ei jää päälle.

Vierailija
56/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikuiset, terveet lapset ja tuntuu, että tämä nyt jotenkin osui ja upposi sinuun. Fiksuudesta voidaan sit olla jotain mieltä sekä sun että mun kohadalla... Hih ja mä en oo ikinä ymmärtänyt kuinka joku voi juoda ison lasin cokista ruokaillessaan. No, jokainenhan meistä taplaa tyylillään. Voit tietty alkaa ajaa "vain vettä ja maitoa raskausaikana"-kampanjaa... Nokiallahan vedenjuontikin menitosin vähän vaaralliseksi... Ihanaa, kun jotkut provosoituu. T. relamamma, lasten kustannuksellakin viinilasillisensa onnellisena juonut. HIH!

Vierailija
57/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydätte ihan lääkärien lausuntoja siitä että paras on nollatoleranssi. Suomessa ja Tanskassa ainakin suositellaan täysin nollatoleranssia. Yksi annos ei fasia aiheuta, mutta se voi vaikuttaa aivojen kehitykseen jollain tavalla. Esimerkiksi lapsi voisi olla vieläkin parempi vaikka matematiikassa, jos äiti ei olisi juonut. Se, ettei selkeää "vikaa" tule ei kerro siitä, etteikö se olisi vaikuttanut. Itse jättäisin juomatta.

Alkoholi vaikuttaa keskushermostoon. Sitä, miten se vaikuttaa sikiöön vähäisissä määrin, ei tiedetä. Uskon, että jotain muuttaa jo pienetkin määrät. Jos minä juon lasin viiniä, niin kyllä mulla on pää jo vähän sekaisin. Mitenköhän se sama määrä sitten vaikuttaa pikkuruiseen, kehittyvään sikiöön?

Vierailija
58/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en olisi voinut juoda alkoholia raskauden aikana, kun ajatuskin siitä yökötti. Jos olisin voinutkin niin en olisi uskaltanut syystä, että jos lapsella joskus myöhemmin olisi jotain ongelmia niin itseni tuntien syyttäisin sitten itseäni loppuelämäni että johtuvat siitä kun join lasin tai kaksi viiniä raskauden aikana.

Mä en ymmärrä näitä "Ranskassa vedetään viiniä koko raskauden ajan" juttuja. Mun mies on ranskalainen enkä tiedä yhtään ainutta sen puolen ystävää, sukulaista tai tuttua jotka olisi juoneet raskauden aikana edes lasillista viiniä. Myös juomani viinilasi imettäessäni jo 1 v lastani tuomittiin todella kovin sanoin siellä.

Vierailija
59/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kansanterveyslaitoksen sivuilta löytyy tällaista tietoa diabeteksestä:

Ympäristötekijöitä ei runsaasta tutkimuksesta huolimatta vielä tunneta. Lasten sairastuvuutta tyypin 1 diabetekseen on Suomessa seurattu 1960-luvun puolivälistä. Siihen sairastuu meillä vuosittain yli 600 alle 15-vuotiasta lasta. Tämän ikäryhmän sairastuvuus onkin Suomessa maailman korkein. 1990-luvun aikana 40 lasta sadastatuhannesta sairastui, kun vastaavasti muulla Euroopassa sairastui keskimäärin 10 sadastatuhannesta.

Vierailija
60/81 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osunu eikä uponnu,entäpä sinuun=) Edelleenkin vain kysyn,miksi? MIKSI ei voi olla ilman...? Miksi leikkiä tulella...? Mutta mie pähkäilen sitä itekseni...

T.Joku,joka on nähnyt,kuinka alkoholi voi vaikuttaa pieneen vauvaan...

Minulla on aikuiset, terveet lapset ja tuntuu, että tämä nyt jotenkin osui ja upposi sinuun. Fiksuudesta voidaan sit olla jotain mieltä sekä sun että mun kohadalla... Hih ja mä en oo ikinä ymmärtänyt kuinka joku voi juoda ison lasin cokista ruokaillessaan. No, jokainenhan meistä taplaa tyylillään. Voit tietty alkaa ajaa "vain vettä ja maitoa raskausaikana"-kampanjaa... Nokiallahan vedenjuontikin menitosin vähän vaaralliseksi... Ihanaa, kun jotkut provosoituu. T. relamamma, lasten kustannuksellakin viinilasillisensa onnellisena juonut. HIH!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän