Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapaus Bertta ja lisäsiipi...

Vierailija
10.02.2015 |

Tarvisivatko he lisätilaa, jos lapsia olisi normaalimäärä? Eli tarvitseeko sitä lisätilaa sairas lapsi vai sittenkin se iso lapsilauma...? Miksi he eivät vain tiivistä? Yksi huone sairaalle, muut minne mahtuvat. Ennen perheet asuivat yhdessäkin huoneessa ja keittiö oli yhteiskeittiö. Onko tämä nyt sairausongelma vai mukavuusongelma?

Kommentit (1124)

Vierailija
261/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:58"]

https://www.facebook.com/hkkinnunen/posts/10202292971699866

Lapsen kohtalo on kamala! Mutta kyllä vanhemmat ovat itse sen kuoppansa kaivaneet, oikein urakalla! Kuka ajaa 120 km päivässä, kun voisivat muuttaa samalle paikkakunnalle missä hoidot olisi sairaalassa? Oletko sinä Hanna hoitanut ehkäisysi jo kuntoon, edes tämä tragedian opettamana? Jos olet, saat sympatiani, jos et, en hyväksy valitustanne, ainakaan täysimääräisenä. Niin makaa kuin petaa . Jokainen, kuules tässä elämässä joutuu laskemaan kustannuksia mihin on varaa , ja mihin omat rahkeet ja voimat riittää, niin meistä jokainen, uskovakin.

[/quote]

Ei se muuttaminen ole aina niin yksinkertaista, taloa ei välttämättä saa myydyksi, työmatka pitenisi, vanhemmat lapset joutuisivat uusiin kouluihin. 

Vierailija
262/1124 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:44"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:33"]  Yksin se oisi siinä lisäsiivessäkin hoitajan tauon ajan [/quote] Tiesitkö, että pph:llakin on taukoja päivän aikana. Ei se tarkoita, että pph lähtee pois lasten luota. [/quote] Eihän se sitten tarkoita siellä parakissakaan. Tosin sairaanhoitajalla saattaa olla eri TES kuin PPH:lla [/quote] Hoitaja ei voi jättää pientä lasta yksin, se olisi heitteillejättöä, vaikka TESissä lukisi mitä. Tes kysymykset on nostettava erikseen esille työnantajan kanssa, jos sellaisia syntyy. [/quote] Tilanne ei siis muutu miksikään oli tyttö sitten lisäsiivessä tai parakissa.

[/quote]

Jos äiti on kotona, hoitajako ei saisi poistua lisäsiiven huoneesta jossa lapsi on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:18"]

Lapsen kohtalo on kamala! Mutta kyllä vanhemmat ovat itse sen kuoppansa kaivaneet, oikein urakalla! Kuka ajaa 120 km päivässä, kun voisivat muuttaa samalle paikkakunnalle missä hoidot olisi sairaalassa? Oletko sinä Hanna hoitanut ehkäisysi jo kuntoon, edes tämä tragedian opettamana? Jos olet, saat sympatiani, jos et, en hyväksy valitustanne, ainakaan täysimääräisenä. Niin makaa kuin petaa . Jokainen, kuules tässä elämässä joutuu laskemaan kustannuksia mihin on varaa , ja mihin omat rahkeet ja voimat riittää, niin meistä jokainen, uskovakin.

[/quote]

Ei se muuttaminen ole aina niin yksinkertaista, taloa ei välttämättä saa myydyksi, työmatka pitenisi, vanhemmat lapset joutuisivat uusiin kouluihin. 

[/quote]

Mitä tekee perheet esim. jotka jää työttömäksi. Ovat jopa jättäneet kotinsa ja muuttaneet Ruotsiin töiden perään ja opetelleet uuden kielen ja lapsille uusi maa.

Mitä tekevät nämä. Vinkuvat, että lapsi ei ole vammainen, mutta haluavat vammaislain perusteella lisäsiiven. Liekö tämä lapsi heille tosiaan se lottovoitto, koska tämän varjolla voi kerjätä, mitä tahansa. Muilla lapsilla ei paljoa tienata.

Lastensuojelu pitäisi jo puuttua asiaan, saako lapset kotona millaista hoitoa ja miten heitä kohdellaan

Vierailija
264/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelee mun vanhemmat jotka myös ovat vanh.lest., mutta ovatkin aivan eri kaliiperin ihmisiä kun nuo. Ovat aina halunneet pärjätä itse, tinkineet omastaan ja antaneet lapsille hyvät eväät elämään. Kaikki lapset ovat hyvissä töissä/ ammateissa toisin kuin perheessä jossa äidinmaidossa on kasvatettu että yhteiskuntaa pitää lypsää niin paljon kuin kerkeää. Ja mua ärsyttää tuo laiskuus! Tiivistäkää se parakki itse!! Onko liikaa vaadittu? Ja tuo IS-toimittaja olis hyvin voinut mennä kuvaamaan kodin sisätiloja (sikolätti) niin olis tajunnut että Bertalla on hyvät olot. Muuten, steriilejä toimenpiteitä ym. ei sairaalan vuodeosastoillakaan tehdä steriilissä ympäristössä (olen ammattilainen). Tuo näytti ihan toimivalta kun vain itse pitää huolen hygienista. 

Vierailija
265/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:50"]

Toivon että se lisäsiipi tehdään ja oikein kallis. Sitten kuvia jakoon ja nämä kateelliset äiti-ihmiset saa kadehtia. Olette muuten ruman näköisiä  huo**** facebook kuvissanne tekoripsissänne huulet törössä; ja naurettavia.

[/quote] Voi miten paha ja katkera ihminen kirjoittamassa. Vanhoillislestadiolainen? Sopis ainakin kuvaan.

Vierailija
266/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni muukin VL ihmettelee mutta ne jotka tuntee perheen ei niin paljon. Ideana on että toisten pitää elättää, yhteiskuntaa ja Suomea nylkeä niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
267/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:22"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:11"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 08:05"] [quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:57"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:41"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 23:29"]Käsittämätöntä miten monia kiukuttaa ajatus siitä, että vakavasti sairas lapsi saisi asua ja jopa nukkua kotonaan parakin sijaan, ja viettää mahdollisimman normaalia elämää ihan lakienkin hänelle suomalla oikeudella. Olisiko se jotenkin teiltä pois? [/quote] Ajatus lapsesta asumassa kotonaan ei ärsytä ketään vaan ahne paska äiti, joka toisaalla toitottaa ettei lapsi ole vammainen ja toisaalla vaatii vammaispalveluja. Ottaisi peukalon perseestään ja tekisi itse jotain eikä vaan vaatisi kaikkea ilmaiseksi ja valmiina. [/quote] Lapsen oikeus asunnonmuutostöihin vammaispalvelulain perusteella on jo hallinto-oikeudessakin todettu. Äiti on siis ollut aivan oikeassa ja hyvä, että on vienyt asiaa eteenpäin. Jos kukaan ei sitä tekisi saisivat kunnat rauhassa kiertää lakeja miten tykkäävät. Äiti ei lapsen vammaisuutta määrittele, vaan lääkäri, ja kaupunkikin on sen lisärakentamisen tarpeen selvästi jo hyväksynyt, kun on parakin toimittanut. Ala-arvoista toimintaa Tornion kaupungilta asian kanssa viivyttely ja parakkipelleily. [/quote] Asunnonmuutostöihin. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole päätetty uudisrakentaa täysin kunnan kustannuksella. Siitähän kunnalla ja perheellä on vastakkaiset mielipiteet. Äidin mukaan pitää rakentaa uutta, kunnan mielestä muutoskorjaus ei tarkoita sitä. [/quote] Mutta kun se ei edelleenkään ole mikään mielipideasia, uudisrakentaminen on samalla tavalla korvattava asunnonmuutostyönä. Kunnan peruste evätä tuki on laiton, jos tuolla ovat perustelleet päätöstää. Perehdy asiaan äläkä jankkaa mielipiteitäsi. [/quote] Tottakai on, mutta ei uudisrakentaminen ole ainoa ratkaisu noihin asunnonmuutostöihin. Päätöksessähän oli vain, että "tarvittaviin muutostöihin". Parakki on lisärakennus ihan siinä missä lisäsiipikin ja täyttää tuon tarpeen aivan mainiosti. [/quote] Ja se parakki on kiinni talossa, ei missään pihan perällä!

[/quote]

Parakki ei ole kiinni talossa vaan autotallissa!

Vierailija
268/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa on niin paljon ristiriitaisuuksia. Eihän sairaan lapsen hoitotilat voi olla niin "kodinomaisia" jos kerran vaatimuksena on korkea hygieniataso. Tämä näyttää juuri sellaiselta sairaalaolosuhtelta minkä voi hyvin pitää siistinä ja streriilinä. Se on vaan niin, että ahneella saattaa olla hyvinkin paskanen loppu. Jos ei kelpaa viekää hel...se parakki sieltä.

Vierailija
269/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
270/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Kuvitteletko että tämä perhe on jotenkin ensimmäinen maailman historiassa, joka on joutunut muuttamaan työn tai sairauden perässä muualle ja joutunut etsimään uudet työt, koulut ja asunnot? Ihan itse sitä muutkin perheet selviävät mutta nämä itkee kun kunta ei suostu hedän loputtomaksi rahahanaksi.  

Vierailija
271/1124 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:44"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:33"]  Yksin se oisi siinä lisäsiivessäkin hoitajan tauon ajan [/quote] Tiesitkö, että pph:llakin on taukoja päivän aikana. Ei se tarkoita, että pph lähtee pois lasten luota. [/quote] Eihän se sitten tarkoita siellä parakissakaan. Tosin sairaanhoitajalla saattaa olla eri TES kuin PPH:lla [/quote] Hoitaja ei voi jättää pientä lasta yksin, se olisi heitteillejättöä, vaikka TESissä lukisi mitä. Tes kysymykset on nostettava erikseen esille työnantajan kanssa, jos sellaisia syntyy. [/quote] Tilanne ei siis muutu miksikään oli tyttö sitten lisäsiivessä tai parakissa.

[/quote]

Jos äiti on kotona, hoitajako ei saisi poistua lisäsiiven huoneesta jossa lapsi on? 

[/quote]

Tuo saattaisi olla hyvinkin kinkkinen juttu ainakin siinä tilanteessa, jos lapselle sattuisi jotain hoitajan poisollessa. Pitäisikö hoitajan herättää äiti esimerkiksi 3-5 aikaan yöllä toviksi, että pääsee vessaan?

Vierailija
272/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedätte, että koti on sisältä sikolätti. Onko joku käynyt siellä ja tunteeko perheen.

Vierailija
273/1124 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten rauhoittamiseksi kunta ja perhe voisi tehdä sopparin, jossa perhe sitiutuu palauttamaan lisäsiiven rahallisen hyödyn jos myyvät talon.

Vierailija
274/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sairaaloissakaan tarvita steriiliä ympäristöä suonensisäisten lääkkeiden annosteluun tai nestetiputukseen. Siellähän sitä maataan sängyissä potilashuoneissa muiden potilaiden kanssa. Pääasia, että paljailla sormilla ei lähmitä tippapussin portteja eikä kosketa letkustojen päihin. Monille tuodaan antibioottitiputukset kotiin, jottei tarvitse maata sairaalassa niiden takia. Ei ole heilläkään silloin mitään steriiliä hoitohuonetta :D

Mitä tuo äiti höpöttää steriiliyden tarpeesta? Ei sitä lasta leikkaussalioloissa tarvitse hoitaa.

Vierailija
275/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:25"]Samaa ihmettelee mun vanhemmat jotka myös ovat vanh.lest., mutta ovatkin aivan eri kaliiperin ihmisiä kun nuo. Ovat aina halunneet pärjätä itse, tinkineet omastaan ja antaneet lapsille hyvät eväät elämään. Kaikki lapset ovat hyvissä töissä/ ammateissa toisin kuin perheessä jossa äidinmaidossa on kasvatettu että yhteiskuntaa pitää lypsää niin paljon kuin kerkeää. Ja mua ärsyttää tuo laiskuus! Tiivistäkää se parakki itse!! Onko liikaa vaadittu? Ja tuo IS-toimittaja olis hyvin voinut mennä kuvaamaan kodin sisätiloja (sikolätti) niin olis tajunnut että Bertalla on hyvät olot. Muuten, steriilejä toimenpiteitä ym. ei sairaalan vuodeosastoillakaan tehdä steriilissä ympäristössä (olen ammattilainen). Tuo näytti ihan toimivalta kun vain itse pitää huolen hygienista. 
[/quote]

Seuraava vaatimus voisikin sitten olla, että kunta tarjoaa siivoojan koska Bertan täytyy elää hygieenisissä oloissa

Vierailija
276/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"]

[/quote]

[/quote]

Mitä tekee perheet esim. jotka jää työttömäksi. Ovat jopa jättäneet kotinsa ja muuttaneet Ruotsiin töiden perään ja opetelleet uuden kielen ja lapsille uusi maa.

Mitä tekevät nämä. Vinkuvat, että lapsi ei ole vammainen, mutta haluavat vammaislain perusteella lisäsiiven. Liekö tämä lapsi heille tosiaan se lottovoitto, koska tämän varjolla voi kerjätä, mitä tahansa. Muilla lapsilla ei paljoa tienata.

Lastensuojelu pitäisi jo puuttua asiaan, saako lapset kotona millaista hoitoa ja miten heitä kohdellaan

[/quote]

Kyseisessä perheessä ei kuitenkaan ole jääty työttömäksi. Milläas rahalla siellä uudella paikkakunnalla asutaan ja ollaan jos entinen talo on myymättä? Sehän se vasta kalliiks yhteiskunnalle tulisi. Työpaikkakaan ei ole näinä aikoina mikään itsestäänselvyys että harvan kannattaa irtisanoutua itse. Vammaisen/sairaan lapsen kanssa muuttaessa uuteen kuntaan alkaa usein hirmuinen tappelu lapselle kuuluvista hoidoista, kuntoutuksesta yms. Kaikki pitää järjestää uudestaan ja taistella lain mukaan kuuluvista asioista. Tämän takia moni välttää muuttoa viimeiseen asti.

Vierailija
277/1124 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:49"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:10"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 18:00"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:36"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:30"] [quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:25"]Olen tyrmistynyt siitä, miten tyhmää porukkaa täällä on. Kunnan lainvastaista päätöksentekoa kannatetaan täällä ja kilpaa keksitään lapsen tilannetta tuntematta hatusta temmattuja perusteluja ja selityksiä sille, miksi tuo parakki on oikea ratkaisu. Kun ei ole, monestakaan syystä, joita tässä moni on yrittänyt selvittää. Teidän ymmärrys ei niihin kuitenkaan riitä, joten itse en edes vaivaudu. Lastensuojelun mielivallastahan täällä aina meuhkataan, mutta ilmeisesti vammaispalveluissa virkamiehet saavat toimia teidän mielestä ihan miten lystäävät ja unohtaa lapsen edun, jonka pitäisi olla kaikkea toimintaa ohjaava periaate nro 1. Ei olisi pitänyt lukea koko keskustelua, alkoi oksettaa teidän tyhmyys. [/quote] Itse asiassa täällä on kritisoitu perheen kykenemättömyyttä kompromisseihin. Noiden tippapullojen verran löytyy taatusti tilaa talostakin jos vaan muu perhe olisi yhtään valmis joustamaan omassa asumisessaan. Tai sitten on ehdotettu myös sitä, että rakentavat itse lisätilaa sen mitä tarvitsevat ja kunta muuttaa siitä tarkoitukseen sopivan tilan hoitotilaksi. Bertta-tyttönen tässä käy sääliksi, sairas lapsi joka joutuu kärsimään vanhempiensa pelinappulana [/quote] Just näin, kun ei vaivauduta yhtään ottamaan selvää asiasta, vaan kommentoidaan sen pohjalta miten itse toivotaan asioiden olevan, että ne näyttäisivät oikein pahalta perheen kannalta ja todistaisivat heidän pohjattoman ahneuden. Tippapullojen säilytyksen takiahan tässä lisäsiipeä ovat vaatimassa, sinä onneksi tiedät. Ymmärrätkö, että tuota lisätilan tarvetta ei perhe ole keksinyt, vaan alan ammattilaiset ovat ne määritelleet lakien ja hoidon vaatimusten pohjalta. Mutta kun on paljon mukavampi ajatella, että kyse on vain perheen ahneudesta. [/quote] Jos lisätilan tarve on todellinen, niin miksi perhe ei muuta isompaan asuntoon tai rakenna sellaista itse? Hyvänen aika. Tai miksi perhe ei voi itse kustantaa talonsa laajennusta? Käsittääkseni kunta on velvollinen kustantamaan vammaisen elämistä ja hoitamista helpottavat muutokset asuntoon, mutta ei kai missään laissa voida määrätä kuntaa kustantamaan perheille lisää asuinneliöitä, kun nämä itse pukkaavat jatkuvalla syötöllä lisää lapsia maailmaan? Jos talo on jo ennestään liian ahdas sairaan lapsen hoitamiseen, niin silloin siihen taloon ei tehdä yhtään enempää "tilankuluttajaa" enempää. [/quote] Kyllä on korvattava myös lisärakentamisen kustannukset, jos vammaisen kotona asumista ei muuten voida mahdollistaa. Ja tässä tapauksessahan ei selvästikään voida, kun kaupunki on joutunut parakin laittamaan. Lapsiluvun takia tuota parakkia ei olla toimitettu. [/quote] Sehän asuu kotona! Yhtä monta askelta yöhoitohuoneeseen joutuu ottamaan, oli se sitten parakissa tai erillisessä lisäosassa. Ja on muuten kumma juttu, että miten päivällä tarvittavat hoitovälineet mahtuvat talon sisälle, mutta yöhoitoa varten tarvittavat välineet eivät mahdu? [/quote] Ei, kunta ei ole tukenut perhettä asunnonmuutostöissä lain tarkoittamalla tavalla, lapsen edun mukaisesti. Näin ei ole, vaikka kuinka jankuttaisit asiasta. Ja lapsi tarvitsee yöllä jatkuvaa hoitoa ja lapsen yöhoitajat tarvitsevat ne sosiaalitilat, jotka työsuojelulaki heille takaa. Mm. siksi tarvitsee yöhoitoa varten erillisen tilan. [/quote] Samoja hoitotoimia sille kai tehdään (äiti omahoitajana tekee) päivälläkin? Äiti ei kuitenkaan hoida lastaan tuossa parakissa, vaan sisällä talossa. Onko lisätila loppupeleissä siis hoitajien sosiaalitiloja varten? [/quote] Tuskin pelkästään sosiaalitiloja varten, mutta hyvin paljon mahdollista että perheen ulkopuolisten hoitajien tarve on syy siihen miksi hoitoa ei voi yöllä suorittaa samoissa tiloissa kuin päivisin. Yksi syy on varmasti myös se että niin hoito kuin hoitajat ehkä häiritsisivät muun perheen yöunta jos siihen ei ole asianmukaisia tiloja. Varmasti hoitotiloja pystyisi hyödyntämään myös päivisin mikäli ne olisivat 'saman katon alla' muun kodin kanssa.

[/quote]

Eli yhteiskunnan pitäisi kustantaa sairaan lapsen perheelle häiriöttömät yöunet rakentamalla lisäsiipi kunnan piikkiin? Uskomatonta ahneutta. Sairaalla lapsella revitään kaikki mahdolliset tuet, mitä kuvitella saattaa, mutta itse ei olla valmiita tinkimään vaikka niistä yöunista oman lapsen sairauden hoidon takia.

[/quote]

Tämä taitaa olla yleisempikin asenne vammaisen lapsen vanhemmilla eli yhteiskunnan varoilla kaikki mitä vain saa. Eräänkin yrittäjäperheen lapselle joka on pyörätuolissa, kaupunki kustansi kaikki harrastusvälineet, soittimet ja urheiluvälineet. Samaan aikaan herrasväellä on sijoitusasunto jossa vuokralaiset, kallis uusi auto ja omakotitalo, kaksi yritystä, ulkomaanmatkoja ym. On millä mällätä ja pilkallisesti nauroivat kun asiaa vähän kyseenalaistin kerran että kuuluuko ne tuet rikkaillekin. "Kyllähän kaupunki sen järjestää jos MINÄ (yrittäjäisä) sitä vaadin" hän sanoi. Nyt vaativat jo teiden uudelleen asvaltointia kun lapsi pyörätuolilla liikkuu (on hänellä autokin jo, varmaan kaupungin kustantama ja ajokortti samoin). Ahneen kohtalo....sitä odotellessa.

[/quote]

Oletpa kateellinen? mikä meni sinun kasvatuksessa pieleen? 
[/quote]

VOI HYVÄ LUOJA!!! Nyt alkaa keittää yli! En ole aiemmin jaksanut tai edes viitsinyt vastata tähän asiaan, mutta tämä nyt on teiltä lessuilta jo kaiken huippu. MINKÄ IHMEEN TAKIA KUKAAN OLISI KATEELLINEN? JOS ei kannata Kinnusten säälittävää kerjäystä, vaatimista, että verovaroin heille kustannetaan taloon LAAJENNUS, niin on automaattisesti kade? Voi kuule, on kateellisuus kaukana tuosta järjettömästä ja säälittävästä itsensä nolaamisesta ja loisimisesta, mitä Kinnuset harrastavat. En vaan todellakaan halua, että verovarojamme käytetään TURHAAN, varsinkaan sellaisiin, jotka tietoisen valinnan tekevät lisääntymällä kuin jänikset. JOS todella on tilanne, että Bertta ei voi elää parakissa, eikä perheellä ole varaa/mahdollisuutta parantaa tilannetta, silloin ei tehdä lisää lapsia. Heille on myös tarjottu 60% (täysin tarpeettoman) laajennuksen menoista katettavaksi, miksei sitä iltasanomien uutisissa ole mainittu? Yritetään vain ja ainoastaan kerjätä sääliä. No sitä ei täältä ainakaan heru muille kuin Bertalle, jota vanhemmat käyttävät välineenä tässä itsekkyyden taistelussa. HÄVETKÄÄ te, jotka hyväksynnällänne teette mahdolliseksi lapsen käyttämisen tekosyynä.

Entinen vl

Vierailija
278/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:34"]

[/quote]

[/quote]

Kuvitteletko että tämä perhe on jotenkin ensimmäinen maailman historiassa, joka on joutunut muuttamaan työn tai sairauden perässä muualle ja joutunut etsimään uudet työt, koulut ja asunnot? Ihan itse sitä muutkin perheet selviävät mutta nämä itkee kun kunta ei suostu hedän loputtomaksi rahahanaksi.  

[/quote]

En kuvittele, en vain näe mitään järkeä siinä että koko perhe muuttaa uudelle paikkakunnalle kun yhden lapsen hoito olisi järjestettävissä helposti kotonakin nykyisellä paikkakunnalla (ei parakissa pihan perällä) ja itseasiassa se olis tullut halvemmaksikin (lisäsiipi) kuin parakin tuominen pihalle.

Vierailija
279/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisivat sitten tuon autotallinsa asuintiloiksi, jos parakki ei kelpaa. Sinne mahtuu vielä vauvavarastossa odottavat 5 lastakin.

Vierailija
280/1124 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 09:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyseisessä perheessä ei kuitenkaan ole jääty työttömäksi. Milläas rahalla siellä uudella paikkakunnalla asutaan ja ollaan jos entinen talo on myymättä? Sehän se vasta kalliiks yhteiskunnalle tulisi. Työpaikkakaan ei ole näinä aikoina mikään itsestäänselvyys että harvan kannattaa irtisanoutua itse. Vammaisen/sairaan lapsen kanssa muuttaessa uuteen kuntaan alkaa usein hirmuinen tappelu lapselle kuuluvista hoidoista, kuntoutuksesta yms. Kaikki pitää järjestää uudestaan ja taistella lain mukaan kuuluvista asioista. Tämän takia moni välttää muuttoa viimeiseen asti.

[/quote]

Voiko äidin lapsitehtailua kutsua ammatiksi ja työksi

Ketju on lukittu.